1397-07-24 20:31
537
0
57903
وزیر فرهنگ و ارشاد درگرگان خبرداد؛

16هزار شغل در حوزه فرهنگ و هنر پیش بینی شده /ایجاد گذرگاه های فرهنگی در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  از پیش بینی 16 هزار شغل ددر حوزه فرهنگ و هنر خبرداد و گفت: سهم آگهی‌های مطبوعات استان گلستان در سال 96 و ششماه نخست سال جاری 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.

به گزارش گلستان ما؛ سیدعباس صالحی امشب در دیدار صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان گلستان که در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزارشد، اظهار کرد: تالار فخرالدین اسعد گرگانی نماد فرهنگی این استان است که نیازمند تعمیرات است و  امروز 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم که تا هفته آینده، این اعتبار به استان اختصاص داده می‌شود و کار تعمیر آغاز می‌شود.

وی سهم فرهنگ از بودجه کشور را ناچیز خواند و افزود:  حدود 76 درصد از بودجه کل کشور در چهار حوزه رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت و امنیت هزینه می‌شود. سهم فرهنگ از این بودجه که حوزه‌های دیگری همچون تربیت‌بدنی، گردشگری و سایر امور و بخش‌های فرهنگی را شامل می‌شود، که در سال 97  2.52 درصد و سهم اداره فرهنگ و ارشاد و ادارات تابعه از این میزان 26 درصد است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افزایش بودجه حوزه فرهنگ و هنر را مطالبه می کنیم،  تصریح کرد: باید تلاش کنیم علاوه منابع دولتی و عمومی از سرمایه‌ گذاری‌های بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: امروز بیش از 300 هزار دانشجو در حوزه هنر در کشور داریم که یکی از ظرفیت‌های بزرگی جامعه هنر است.

صالخی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته تلاش‌های زیادی برای بهبود کسب و کار فرهنگی در کشور انجام شده است. 100 سینما در کشور ساخته شد و امسال 100 سینما با مشارکت بخش خصوصی در کشور ساخته خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حمایت از مشاغل فرهنگی و تأمین زیرساخت‌ها برای فعالیت در این حوزه‌ها گفت:  در بودجه امسال 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد 16 هزار شغل در حوزه فرهنگ و هنر پیش‌بینی شده است که میانگین تسهیلات پرداختی 130 میلیون تومان است. سهم استان‌هایی مانند گلستان که برخورداری کمتری دارند را از این تسهیلات افزایش می‌دهیم.

وی افزود: گذرهای فرهنگ و هنر برای اهالی هنر اشتغال ایجاد می کند. خیابان های فرهنگ و هنر را در برخی شهرها ایجاد و خانه های میراث فرهنگی را به خانه فرهنگ و هنر تبدیل کرده ایم و می خواهیم این طرح در کل کشور بخصوص در گلستان با این مراکز تاریخی و فرهنگی اجرا شود.

صالحی درباره موضوعاتی که در سفرهای استانی مورد پیگیری قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امروز در 10 استان مجموعه اعتبارات تفاهم نامه هایی بین  بیش از 500 میلیارد تومان برای برنامه ای سه ساله تدوین شده است و در گلستان بیش از 43 میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد کرده ایم که کمک به موسسات قرآنی و بیمه فعالان قرآنی کانون‌های مساجد ، کمک به بهسازی و تجهیز سینما ها و مارکز هنری و برگزاری نمایشگاه ها، ایجاد خانه هنرمندان و ..غیره ذیل این تفاهنامه قرار گرفته اند.

صالحی گفت: جشنواره ویژه عکس محیط زیست، جشنواره موسیقی، مد و لباس اقوام و انجمن های ادبی توجه ویژه ای را خواهیم داشت تا در استان گلستان که ظرفیت بالایی در این حوزه دارد و کمک به احیاء آن در استان می شود کمک خواهیم کرد.

این مقام مسئول در حوزه مطبوعات و نشر گفت: از کلاس ها و کارگاه در حوزه رسانه و مطبوعات حمایت می کنیمم.شبکه توزیع کاغذ تشکیل شده تا نیازهای حوزه چاپ و نشر برطرف شود.

صالحی ادامه داد: تنها کاغذ در میان 25 قلم کالاهای اساسی قرار گرفته است که با ارز دولتی محاسبه می شود و این در فضای اقتصادی  الان خوب است.

وی با اشاره به آگهی‌های مطبوعاتی ومشکلات آن دراستان گلستان تاکید کرد: سهم آگهی‌های مطبوعات استان گلستان در سال 96 و ششماه نخست سال جاری 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.مشکلاتی وجود دارد اما حل خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: تلاش می کنیم در رتبه‌بندی رسانه‌ها، استان گلستان را جز استان‌های غیربرخوردار قرار دهیم  تا بتوانیم مشکلات موجود در این حوزه را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.