1397-08-22 09:23
912
0
58678
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

هنر زبان جهانی برای گفتگوی فرهنگ‌ها است/ توجه به سیره نبوی در فعالیت‌های هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه جشنواره پویانمایی می‌تواند ارتباط بین هنر و تمدن‌ها را ایجاد کند، گفت: هنر زبان امروز جهان برای گفت‌وگو فرهنگ‌ها است.

به گزارش گلستان ما؛ عادله کشمیری صبح امروز در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره پویانمایی رضوی استان گلستان اظهارکرد: مفتخرهستیم که توانستیم دهمین جشنواره پویانمایی را در استان گلستان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: سفال سوخته از انیمیشن، شهر سوخته برای ۵ هزار سال قبل بیانگر آن است که هنر پویانمایی مدیون و افتخار تمدن ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: اهالی سینما و هنر در اشکال و با موضوعات مختلف با تنوع ارائه به پویانمایی علاقه نشان می‌دهند و جا دارد که هنرمندان ایرانی نیز در بازار جهانی پویانمایی شرکت کنند.

کشمیری با بیان اینکه سینما و پویانمایی به ویژه برای کودکان تاثیر خود را دارد، گفت:کارتون‌ها و برنامه‌های تلویزیونی که در کودکی تماشا کردیم در شخصیت‌های ما تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: فرهنگ ایرانی سرشار از نمایه‌های ارزشمندی است که می‌تواند به عنوان یک منبع قرار گیرد و به ویژه سیره نبوی و ائمه اطهار (علیهم السلام) می‌تواند منشا برنامه‌های سینمایی ما شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: در شرایطی زندگی می‌کنیم که استکبار جهانی در صدد اسلام هراسی است و ارتباط معنوی ما ایرانی‌ها می‌تواند به کمک هنر مانع این مهم شود.

کشمیری جشنواره پویانمایی می‌تواند ارتباط بین هنر و تمدن‌ها را ایجاد کند، افزود: هنر زبان امروز جهان برای گفتگوی فرهنگ‌ها است و ما مسلمان هستیم و بهترین الگو را از سیر رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) علیه می‌گیریم.

وی افزود: برگزاری جشنواره پویانمایی در گلستان فرهنگ و هنر را به نام نیک می‌گیریم و برای تمامی هنرمندان شرکت کننده در این دوره از مسابقات آرزوی سربلندی دارم./شبستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.