1397-10-14 09:59
2198
0
60102
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در گلستان برگزار می‎شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اسفند امسال در گلستان برگزار می‎شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ روح الله سلیمانی‌فرد در نشست خبری برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اسفند امسال در استان برگزار می‌شود و ثبت‌نام آن هم تا 5 بهمن ادامه دارد.

وی تاکید کرد: هرچه نشر و توسعه قرآن کریم را در جامعه افزایش دهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش می‎یابد، دشمنان به دنبال تفرقه صفوف مسلمانان از یکدیگر هستند و با رجوع به قرآن می‌توانیم بر وحدت ایمانی خود بیشتر استفاده کنیم‌.

وی تصریح کرد: به واسطه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های کشور در اوقاف و امور خیریه، ارشاد و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد تا وحدت خود را در رویدادهای قرآنی نشان دهیم و برگزاری این آزمون یکی از جلوه‌های وحدت در استان گلستان به‌شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: در طرح حفظ قرآن کریم که تلفیقی از طرح 1452 با مشارکت دستگاه‌های استان در حال اجرا است در 8 رشته حفظ قرآن کریم، یک جزء، 5جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم و طرح جزء 30 در طرح بشارت نو این آزمون برگزار می‎شود.

سلیمانی‌فرد افزود: در مفاهیم نیز در 10 رشته این آزمون برگزار می‌شود و سه رشته به صورت غیر حضوری و الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

وی افزود : آزمون کتبی همزمان با سراسر کشور 9 اسفند برگزار و از 11 تا 16 اسفند آزمون شفاهی برگزار می شود.

وی تصریح کرد : آزمون الکترونیکی در یکم و دوم اسفند در سایت‌های مجازی «حامیم»، « نور مجتبی(علیه السلام)» و «واژه های آسمانی» برگزار می‌شود.

وی افزود : در پایان برای افراد پذیرفته شده گواهی صادر و کسانی که نمره بالای 90 بگیرند به آنها لوح تقدیر اعطا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: از ابتدای سال 13 هزار نفر را در رشته‎های مختلف قرآنی تحت پوشش قرار دادیم و بیش از 200 مربی وظیفه بازآموزی این افراد را برعهده دارند.

سلیمانی‎فرد افزود: از ابتدای سال بیش از 90 وقف جدید داشتیم و جای امیدواری است که بیش از 10 موقوفه قرآنی را شاهد بودیم و این نشان می‌دهد نگاه خیرین به مسائل قرآنی حرکت کرده است.

بیش از 3500 نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم در گلستان مشارکت کردند

عادله کشمیری نیز امروز در نشست خبری برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم اظهارداشت: با توجه به برگزاری مسابقات قرآن کریم در استان گلستان سال گذشته بیش از 3 هزار و 500 جوان مشتاق در رشته‌های مختلف در این مسابقات شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: فعالیت‌های ما در حوزه قرآنی اهمیت راهبردی و کاربردی دارد و در برنامه‌های منظمی هر ساله از مفاهیم قرآنی استفاده می‌شود و از اقدامات مهم و تاثیرگذار در جامعه می‎توان به ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد.

کشمیری با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پارسال در استان گلستان گفت: بیش از 3 هزا ر و 500 نفر در سال گذشته در این آزمون شرکت کردند و یک‌هزار و 500 نفر توانستند گواهینامه از این دوره دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه امسال نیز آزمون سراسری عترت در استان گلستان برگزار می‌شود، افزود: ایجاد انگیزه و فراگیری قرآن و عترت، سنجش مدارس و موسسات قرآنی، استانداردسازی و جهت‌دهی قرآن، شناسایی و معرفی استعدادهای درخشان و به روز رسانی اطلاعات حافظان قرآن کریم از اهداف ما در برگزاری این آزمون است.

وی اظهار کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در مسابقات سراسری قرآن کریم 10 تا 30 دی ماه امسال است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.