1398-05-26 08:24
2506
0
64993
نسخه نشریه انقلاب منتشر شد؛

گرانی و فساد در گرگان/ مبارزه با این معضلات نیازمند حرکت جهادی نهادهای مسئول است

نسخه جدید نشریه انقلاب با تیتر "گرانی و فساد در گرگان" منتشر شد.

به گزارش گلستان ما، این نشریه توسط غلامرضا خارکوهی تاریخنگار انقلاب اسلامی منتشر می شود و در هر شماره به انتشار خاطرات و اسناد و مقالات مختلفی در باره دوران دفاع مقدس و مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی مخصوصاً در استان گلستان می پردازد. این نشریه در شماره اخیر خود به این موضوعات پرداخته است:

گرانی و فساد در گرگان (تیتر اصلی نشریه) ؛

خاطرات عطاء الله صفرپور هنرمند گرگاني از خاندان پهلوي؛                      

قيام مسلحانه افسران حزب توده در گنبد در مرداد سال 1324 ؛                                                   

رونمايي از کتاب خاطرات حجت الاسلام سيد حسين حسيني امام جمعه مينودشت؛        

سازمان زنان  به روايت منشي فرح پهلوي، مینو صمیمی؛                                                        

خاطرات براتعلي خسروي از مبارزات مردم گاليکش در سال 57 ؛                                 

سخنرانى  امام خميني در ملاقات با روحانيون گنبد، تركمن صحرا، گاليكش و كلاله؛    

وداع گنبدي‌ها با شهيد آيت الله مدني؛    

برخی از شرایط مکان نمازگزار طبق فتوای امام خمینی؛

در تاریخ ایران هیچ نهادی به اندازه جهاد سازندگی به مناطق محروم ایران خدمت نکرد؛

سرود الله اکبر بر گلدسته هاي مساجد (سرود آقای رویگری در بهمن سال 57) ؛

تصویر اطراف مسجد جامع گرگان در اواسط دوره قاجار؛

سندی از تاریخ 19 تير سال 1307ش به خط آيت الله سيد مصطفي ميرکتولي در منطقه علي آبادکتول.

ضمناً یادداشت زیر متن سرمقاله شماره اخیر نشریه انقلاب است که به قلم آقای غلامرضا خارکوهی نگاشته شده است. او در این یادداشت با اشاره به گرانی و فساد لجام گیخته در شهر گرگان، از دست اندرکاران خواسته با جِدّیت و حرکت جهادی به دنبال رفع این پدیده های شوم باشند.

گرانی و فساد در گرگان

مبارزه با گرانی و فساد نیازمند حرکت جهادی نهادهای مسئول است.

آیا مسئولان اجرایی خبر دارند که هر کارخانه و شرکت و موسسه و دلال خُرده پایی خودمختار عمل می‌کنند و اجناس و کالاهای ضروری مردم را هر روز گران کرده و اعصاب مردم جامعه را به هم می‌ریزد؟ دستگاههای نظارتی کجا هستند؟ مسئولان چه می‌کند؟ آیا بهتر نیست بجای جلسات بیهوده و نشستن در اتاقهای شیک اداره و سوار شدن در ماشین‌های مدل بالا و رفتن به منازل گرانقیمت بالای شهر، گاهی بیایند توی بازار و میان عامه مردم تا ببینند که اژدهای فقر و گرانی و فساد چگونه زندگی خانواده‌های ضعیف را به آتش می‌کشد؟

از یک طرف گرانی و تورم اقتصادی در چند سال اخیر بطور لجام گسیخته مثل بَختک به جان بازار افتاده و جسم و جان مردم و مخصوصاً اقشار ضعیف و کم درامد را آزار می‌دهد، و از سوی دیگر فساد اخلاقی و بی عفتی زندگی دختران و پسران جوان را به خطر انداخته است. نهادهای مسئول کجایند؟ آنها برای این حقوق می‌گیرند که از حقوق مردم دفاع کنند و با دلالان و مفسدان اقتصادی و گرانفروشان و محتکران و مفسدان اخلاقی مبارزه نمایند. مسئولان اجرایی، سیاسی، انتظامی، قضایی و شورای تامین، اصناف و اتحادیه‌های صنفی، بازرسی‌ها، حتی ائمه جمعه و علمای مساجد بیش از این باید وارد عمل شوند. گویی در اینجا اصلاً اصناف و تعزیرات و بازرسی و نظارتی وجود ندارد و بازار و مردم را به دست دلالان و محتکران و گرانفروشان و مفسدان اقتصادی سپرده‌اند تا هر بلایی که می‌خواهند سر مردم بیاورند!

از سوی دیگر مفسدان اخلاقی و فرهنگی هم آزادانه جولان می‌دهند. کتابهای ضد دینی و ضد انقلابی و مخالف شیعه که بصورت افست و یا زیراکس تجدید چاپ شده آزادانه توزیع می شود. بی عفتی و فحشا و مشروب خواری و سگ بازی و قلیان و مواد مخدر آشکارا در هر کوی و بَرزن ترویج می‌شود. چرا سازمان‌های مسئول برخورد نمی کنند؟ و چرا در انجام وظایف قانونی و شرعی خود کوتاهی می‌کنند؟ بدحجابی دارد تبدیل به بی حجابی در خیابان و بازار می شود، عروسیها که اروپایی شده است، سگ‌بازان در آپارتمانها و ماشینها و حتی توی پارک شهر آزاد می چرخند. اعتیاد و مواد مخدر و قهوه خانه‌های بدون مجوز در مرکز شهر از یک طرف، مفاسد خیابان کمربندی و مصرف مواد و قلیان کِشی آشکار در اماکن عمومی هم مزید بر علت شده است.

برخی از انبارهای مغازه‌داران شهر تبدیل به میخانه و فحشاخانه شده است، مسئولان سیاسی، انتظامی، قضایی، اصناف، اماکن، پلیس اخلاقی، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان، و نخبگان اجتماعی همه باید در مبارزه با اینگونه پدیده‌های شوم بصورت جهادی برخورد نمایند. تا کنون همه کوتاهی کرده‌اند. خطر اینگونه ناهنجاریها برای مردم و انقلاب و نظام مقدس و کشور عزیزمان از تحریم اقتصادی هم بدتر است.

  نسل دهه 60 بخوبی بیاد دارند که در دهه اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما دائما درگیر توطئه های داخلی و خارجی بود. جنگ با گروهکهای ضد انقلاب و توطئه‌های مختلفِ کودتا، ترور، جاسوسی، شایعه پراکنی، بمبگذاری، احتکار کالا، تحریم نفت، محاصره اقتصادی، توطئه سلمان رشدی، حمله به سفارتخانه‌های ایران در خارج، فشار سیاسی، ناامن کردن خلیج فارس به عنوان شاهرگ نفتی و اقتصادی ایران، از آن جمله بود. بطوری که درآمد نفت که منبع اصلی بودجه کشور بود به پائین ترین سطح خود رسید. اما از همه بدتر تجاوز نظامی صدام به ایران بود که با حمایت مستقیم امریکا و اروپا و عربستان و حتی روسیه و دهها دولت دیگر صورت گرفت، و مردم مسلمان ما با فداکاری و ایثارِ جانُ و مال و همه چیز خود، از اعتقادات و انقلاب و وطن خود دفاع کردند و دوران تجاوز صدام را به دوران پر افتخار 8 سال دفاع مقدس تبدیل نمودند.

 آن روزها جنگ در رأس امور بود و همه مردم کوچه و بازار و ادارات و مدارس و دانشگاه و شهری و روستایی، زن و مرد، کوچک و بزرگ درگیر جنگ و جبهه بودند. با این وجود جامعه آرام بود. اعصاب مردم خراب نبود، با آنکه بسیاری از خانواده‌ها یکی- دو نفرشان داوطلبانه در جبهه حضور داشتند، و با وجود آن همه شهید و جانباز، باز خانواده‌ها بسیارآرامش داشتند، چون مفسدان اقتصادی و مفسدان اخلاقی جرأت نمی‌کردند آرامش و سلامت جامعه را به خطر بیاندازند. با آنکه کشور درگیر تحریم اقتصادی و جنگ 8 ساله بود، ولی مسئولان اجرایی و دولتی، هرکس در هر پُست و رَده‌ای- از کارمند جزء گرفته تا مدیران بالا- شب و روز خالصانه کار می‌کردند و به حل مشکلات و تامین نیازهای مردم و کنترل بازار و مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی و اخلاقی می‌پرداختند. اما اکنون چرا همت نمی‌کنند؟ در آن زمان اگر به کمیته انقلاب اسلامی یا به بسیج محل یک گزارش کوچک شفاهی می‌رسید که فلان جا کالا احتکار شده، یا فلان مکان لانه فساد اخلاقی است یا فلان ناهنجاری وجود دارد، بلافاصله وارد عمل می‌شدند و با کمک دستگاه قضایی- که همیشه آماده همکاری بود- به شدت با متخلفان برخورد می‌کردند. اگر امروز هم جدیت وجود داشت، مردم نه شاهد این همه گرانی بودند و نه شاهد فساد اداری و فساد اخلاقی در جامعه. به امید بیداری و وظیفه شناسی همه مردم و مُتولیان امور.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما- خارکوهی- مدیر مسئول

برای مشاهده متن کامل نشریه انقلاب - شماره 205 و 206 – اینجا را کلیک فرمائید.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.