1398-04-02 10:38
1034
0
64035
نماینده ولی فقیه در گلستان:

تبلیغ دین در جامعه به درستی انجام شود/امر به معروف در جامعه نیازمند زبان نرم و با محبت است

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه تبلیغ دین باید به درستی در جامعه انجام شود، گفت: نباید برای موضوعاتی که خداوند آن را حرام نکرده به نام دین به مردم فشار و آن ها را درگیر کرد.

به گزارش  گلستان ما؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی شامگاه شنبه در دیدار با رابطین اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر را رسالت اصلی انبیا دانست و اظهارکرد: امام حسین (ع) اساس قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر قرار داده است و فرمودند اگر این فریضه به درستی عمل شود سایر موارد هم به درستی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر عهده همه است، افزود: فردی که می خواهد وارد این کار مهم شود باید آگاه باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه زبان تبلیغ نباید تند و همراه با خشونت باشد، گفت: در پرداختن امر معروف و نهی از منکر  باید با زبان نرم و محبت آمیز حرف زد چراکه زبان نرم و لعین حتی می تواند در دل فرعون هم اثر بگذارد.

وی یادآور شد: پیامبر (ص) با اخلاق و کرامت های خود تبلیغ دین می کردند که این موضوع باید مورد توجه همه ما قرار گیرد.

آیت الله نورمفیدی اظهارکرد: ما نمی توانیم فردی را اجبار کنیم به زور روزه بگیرد اما اگر بخواهد عمدا در جامعه روزه خواری کند باید با آن برخورد شود چرا که این کار دهن کجی به خدا است و باید همه ما به این موضوع حساس باشیم.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ دین باید به درستی انجام شود، افزود: نباید برای موضوعاتی که خداوند آن را حرام نکرده به نام دین به مردم فشار و آن ها را درگیر کرد چراکه این باعث می شود تا مردم از دین زده شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: نباید در زندگی های شخصی مردم دخالت کرد، امر به معروف و نهی از منکر باید به شکلی بیان شود که مخاطب از آن فرار نکند.

در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، امر به معروف و نهی از منکر را یک امر فرهنگی دانست و اظهار کرد: هر فردی باید به اندازه توان، قدرت و شعاع نفوذ کلامش در بحث امر معروف و نهی از منکر وارد شود.

وی پایه و اساس امر به معروف و نهی از منکر را الفت و مهربانی عنوان کرد و افزود: ممکن است افکار عمومی جامعه پرداختن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به نوعی بگیر و ببند جامعه تصور کنند در حالی که اصل موضوع خیر است.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد در ادامه گفت: حضور مردم در شب های قدر و دیگر صحنه ها چون راهپیمایی های مختلف نشان می دهد مردم ما همچنان پایبند به ارزش ها هستند.

وی یادآور شد: اکنون معیار هایی در اختیار ما است که می تواند به حفظ ارزش ها کمک کند و شرایط را به ایده آل برساند.

ولی نژاد نقش بازاریان و دیگر اقشار چون مداحان، هیئت های مذهبی، مساجد در طول تاریخ انقلاب اسلامی مهم دانست و خاطرنشان کرد: در جاری شدن سیلاب تمام اقشار پای کار آمدند و نقش مهمی در کاهش آلام مردم داشتند که امید است این همکاری ها و همراهی ادامه داشته باشد.

انتها پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.