1395-11-25 17:57
2313
0
35214
توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی انجام شد؛

ثبت رکورد 604 حرکت صحیح شنا سوئدی ورزشکار گلستانی + تصاویر

ورزشکار گالیکشی 604 شنا سوئدی را طی مدت یک ساعت در فدراسیون ورزش‌های همگانی به ثبت رساند.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، فروردین‌ماه 95 نیلکوه گزارشی از «رضا عباسی» ورزشکاری از روستای «چقر بش قارداش» از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش منتشر کرد که وی مدعی شد طی رکوردگیری شخصی در زمان 28 دقیقه 600 شنا روی دست (سوئدی) رفته و در زمان یک ساعت توان انجام 800 شنا را دارد.

nilkooh2171 1

به دنبال انتشار این گزارش برخی در این خصوص اعتراضاتی داشتند و صحت این گفته‌ها را رد کردند.

عباسی با بالا گرفتن این گفته‌ها بر آن شد تا در حضور کارشناسان اداره ورزش و جوانان گالیکش صحت گفته‌های خود را در زمان یک ساعت به ثبت برساند.

اوایل پاییز امسال «حسین نصیری» رییس اداره ورزش و جوانان و «موسی اکبری» رییس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان گالیکش برنامه‌ای در سال شهدا شهر گالیکش ترتیب دادند تا ثبت رکورد رضا عباسی در حضور مردم و کارشناسان ورزش انجام شود.

«عباس خسروی» دانشجوی دکترای رشته تربیت‌بدنی و از فرهنگیان گالیکش در این مراسم بر روند کار عباسی نظارت داشت. دقایقی پس از شروع رکوردگیری خسروی این حرکات را مغایر با شیوه اصولی و صحیح شنا سوئدی عنوان کرد، اما به احترام این ورزشکار یک ساعت در اختیار او قرار گرفت تا به شیوه خود این کار را انجام دهد.

nilkooh2171 1

دکتر خسروی در پایان یک ساعت تعداد حرکات انجام‌شده به شیوه خود رضا عباسی را هزار و 123 حرکت اعلام کرد و گفت این شنایی به سبک خود این ورزشکار است و شنا سوئدی به‌حساب نمی‌آید.

فیلم این رکوردگیری که به گفته‌ای عباسی به تقلید از سبک شنا «مونیر احمد» قهرمان جهانی این رشته از کشور پاکستانی است به هیئت ورزش‌های همگانی گلستان و سپس به فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور ارسال شد. کارشناسان ورزش‌های همگانی کشور نیز نظر دکتر خسروی را تأیید کردند و این سبک شنا روی دست را مغایر با شنا سوئدی اعلام کردند.

این پایان کار نبود و این ورزشکار 42 ساله دو ماه و نیم تمرین و تلاش مضاعف انجام داد تا پایان آذرماه بتواند دوباره به سبک صحیح شنا سوئدی را رکوردگیری کند.

با حضور دکتر عباس خسروی رکوردگیری مجددی در روستای «چقر بش قارداش» انجام گرفت و فیلم آن به فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور ارسال شد.

عباسی در رکوردگیری مجدد تعداد 643 شنای روی دست به ثبت رساند و پس از بررسی فیلم رکوردگیری توسط کارشناسان فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور تعداد 604 عدد شنای روی دست وی موردقبول واقع شد.

اکنون این رکورد در این گروه سنی در کشور با تعداد 604 شنای روی دست (سوئدی) در اختیار رضا عباسی ورزشکار گالیکشی قرارگرفته است.

nilkooh2171 1

رضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه علت روی آوردن به این رشته ورزشی را جسته ضعیف بدنی خود در دوران نوجوانی اعلام کرد و گفت: در سن نوجوانی به دلیل جسته ضعیف همیشه بیمار به سرماخوردگی و ... بودم برای تقویت بنیه بدنی بهترین راه را روی آوردن به ورزش دانستم.

وی افزود: برای دست‌یابی به این تعداد شنا 8 سال متمادی شنا، پیاده‌روی، کوه‌پیمایی و بارفیکس روزانه به مدت سه ساعت تمرین داشته‌ام.

این ورزشکار گالیکشی هدف نهایی از این کار خود را ثبت رکوردش در گینس و کسب افتخاری برای ایران اسلامی عنوان کرد.

وی هدف خود از این اقدام را تقویت و ترویج فرهنگ ورزش در جامعه عنوان کرد و گفت: می‌خواهم با این حرکت جوانان و نوجوانان را به سمت ورزش سوق دهم و در آینده‌ای نزدیک کتابی در خصوص پرداختن این رشته ورزشی در سلامت انسان منتشر خواهم کرد.

به گفته عباسی به دلیل سختی و فشار کار این رشته ورزشی بخصوص در بخش استقامتی آن هنوز کسی داوطلب ثبت رکورد در این حد نشده و تاکنون کسی موفق به انجام این رکورد در سطح کشور نشده است.

وی با اشاره به اینکه درراه ثبت این رکورد سختی‌ها و فشارهای زیادی تحمل کرده است گفت: طی تمرینات سالیان گذشته چندین بار به دلیل فشار کار و گرفتگی عضلات کارم به بیمارستان و درمانگاه کشیده است اما از هدفم دست برنداشته و به تمریناتم ادامه می‌دادم تا چنین رکوردی را به ثبت برسانم.

عباسی با اشاره به اینکه تمرین و ممارست یک‌ساله برای ثبت رکورد در گینس و دعوت از کارشناسان این نهاد هزینه‌هایی برای وی خواهد داشت گفت: حضور کارشناسان برای ثبت رکورد نیازمند پرداخت هزینه‌هایی است و خود توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارم امیدوارم مردم و مسئولان همکاری لازم را با من داشته باشند تا بتوانم رکوردی که سالیان برای آن زحمت‌کشیده‌ام را به ثبت برسانم.

مؤسسات، شرکت‌های دولتی و خصوصی، کارخانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی که تمایل عقد قرارداد با این ورزش‌کار رادارند می‌توانند با شماره ۰۹۱۱۸۷۴۸۲۷۰ تماس بگیرند.

nilkooh2171 1

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان گالیکش نیز در این خصوص گفت: ثبت رکورد این ورزشکار از طریق فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور به اداره کل ورزش و جوانان گلستان ابلاغ‌شده است.

حسین نصیری تصریح کرد: شاید برخی جوانان عنوان کنند قادر به انجام تعداد بیشتری از این شنا در زمان عنوان‌شده هستند. اما برای ثبت رکورد هر ورزشکار در رده سنی خود سنجیده می‌شود که تعداد 604 شنا برای یک ورزشکار 42 ساله آمار بالایی است.

nilkooh2171 1

nilkooh2171 1

nilkooh2171 1

nilkooh2171 1

nilkooh2171 1

nilkooh2171 1

nilkooh2171 1

nilkooh2171 1

nilkooh2171 1

nilkooh2171 1

nilkooh2171 1

nilkooh2171 1

nilkooh2171 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.