1396-06-19 12:59
1956
0
43862
به میزبانی گلستان در رده سنی خردسالان برگزار شد؛

مقام سومی گلستان در رشته رزم پهلوانی پرثوآ قهرمانی کشور + تصویر

مسابقات قهرمانی کشور (رزم پهلوانی پرثوآ) با سوم شدن تیم خردسال گلستان به کار خود خاتمه داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ مسابقات قهرمانی کشور (رزم پهلوانی پرثوآ)  باشرکت ۲۷۰ ورزشکار در قالب  ۱۳تیم از سراسر کشور به میزبانی استان گلستان درسالن سرداران شهید شهرستان علی آباد کتول برگزار گردید.

 در این مسابقات که در سه رده سنی برگزار گردید تیم های گلستان الف، گلستان ب ، اراک ، قم، مازندران ، فارس ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، اصفهان ، چهارمحال بختیاری، کهکلیویه وبویر احمد ، کرمانشاه  و همدان به مدت دو روز با هم به رقابت پرداختند و نتایج زیر به دست آمد.

در رده خردسالان تیم مازندران مقام نخست را کسب نمود، تیم خراسان دوم و تیم های گلستان الف وهمدان مشترک سوم شدند. در رده نونهالان تیم کهکیلویه بویراحمد به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم های خراسان رضوی و فارس به ترتیب دوم و سوم شدند. در رده نوجوانان نیز تیم های مازندران ، اصفهان و کهکیلویه وبویراحمد به ترتیب اول تا سوم شدند.

هدایتی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان علی آباد کتول در خصوص این رقابت ها گفت: ورزش پرثوا برگرفته از هنر رزم باستانی ایران است و در آن دفاع شخصی و ضربات دست و پا آموزش داده می شود و جوانان علاقه مند بسیاری در استان گلستان به این ورزش روی آورده اند. امید واریم در آینده نیز شاهد برگزاری مسابقات این رشته ورزشی در شهرستان باشیم.

محمد رضا احمدی یکی از مربیان تیم های حاضر در این رقابت ها به خبرنگار ما گفت: سطح این دوره از بازیها بسیار بالا بود و داوری و میزبانی نیز در حد استاندارد و قابل قبولی بود. وی در خصوص این روزش گفت: «رزم پهلوانی پرثوآ»، برآمده از شیوه‌های رزم سنتی و بومی ایرانیان است. از جمله، آئین‌های رزم پهلوانی خراسان، مازندران، کردستان، گیلان، سیستان بلوچستان، بختیاری، لرستان و… که تلفیقی از فرهنگ رزم ایران اسلامی با حرکات موزون آیینی و برگرفته از آداب و سنن دیرینه ایرانیان است که به صورت با سلاح و بدون سلاح انجام می‌شوند.

از نظر فنی، در این رشته نه تنها از کلیه ضربات دست و پا برای غلبه بر حریف بهره گرفته می‌شود بلکه با رقص و پای مخصوص رزم باستانی، در صورت تماس نزدیک با حریف، از فنون گیر و پرتاب و خاک نیز استفاده خواهد شد. سلاح‌هایی که در این رشته بکار گرفته می‌شوند نیز از سلاح‌های خاص ایرانی بوده که از دیر باز مورد استفاده جنگجویان و هنروران قرار می‌گرفت. شایان ذکر است در پایان این دوره از رقابت ها از نفرات برتر با اهدای مدال و حکم قهرمانی تجلیل به عمل آمد.

مقام سومی گلستان در مسابقات قهرمانی خردسالان کشور رشته رزم پهلوانی پرثوآ

مقام سومی گلستان در مسابقات قهرمانی خردسالان کشور رشته رزم پهلوانی پرثوآ

مقام سومی گلستان در مسابقات قهرمانی خردسالان کشور رشته رزم پهلوانی پرثوآ

مقام سومی گلستان در مسابقات قهرمانی خردسالان کشور رشته رزم پهلوانی پرثوآ

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.