1396-08-24 15:59
1661
0
46576
گرگان میزبان مسابقات کبدی قهرمانی آسیا است؛

آزمونی سخت برای ورزش گلستان/ نگذارید آخرین میزبانی باشد

برگزاری مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان آزمونی سخت برای ورزش گلستان خواهد بود و امید است این رقابت‌ها به گونه‌ای برگزار شود تا شاهد آخرین میزبانی مسابقات فراملی در استان نباشیم.

به گزارش گلستان ما، دهمین دوره مسابقات کبدی قهرمانی مردان آسیا و پنجمین دوره مسابقات کبدی قهرمانی زنان آسیا از یکم تا ششم آذرماه به میزبانی ایران در شهر گرگان برگزار می‌شود و ایران، هندوستان، پاکستان، کره جنوبی، ژاپن، تایلند، سریلانکا، عراق، ترکمنستان و افغانستان در هر دو بخش مزدان و زنان و چین تایپه در بخش زنان، تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند.

حدود ۴۰۰ غیر ایرانی از کشورهای مختلف قاره کهن برای حضور در این مسابقات به گرگان سفر می‌کنند و مرکز استان گلستان همچنین میزبان مسئولان بیش شماری از کشور و آسیا خواهد بود.

این برای نخستین بار است که استان گلستان و شهر گرگان میزبانی یک رقابت ورزشی فراملی و با اهمیت را بر عهده دارد و برگزاری شایسته این مسابقات می‌تواند زمینه میزبانی‌های دیگری را برای گلستان و گرگان فراهم کند.

میزبانی‌هایی که می‌تواند در صورت تدبیر و درایت مسئولان استانی و شهری موجب توسعه گلستان و گرگان در زمینه‌های مختلف شود، البته نباید غافل شد که یک میزبانی ضعیف هم موجب خواهد شد تا گلستان و گرگان برای اولین و آخرین بار شاهد برگزاری مسابقاتی در این سطح باشد،

میزبانی این مسابقات از هر لحاظ به سود گرگان است

کاپیتان اسبق تیم ملی کبدی ایران که اهل گلستان بوده و هم اکنون هدایت تیم ملی کبدی عراق را بر عهده دارد معتقد است برگزاری چنین مسابقاتی در گرگان از لحاظ ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به نفع استان خواهد بود.

مصطفی نودهی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گرگان به عنوان مهد کبدی ایران مطرح بوده و همواره بازیکنان و مربیان زیادی در تیم‌های ملی داشته است، ۶ بازیکن گرگانی در لیگ ستارگان هندوستان حضور دارند و بنده هم به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی عراق مشغول به فعالیت هستم که برای استان گلستان ارزآوری به همراه دارد.

وی افزود: اکنون کبدی در کشورهای آسیایی به عنوان یک صنعت محسوب می‌شود که گردش مالی بسیار بالا و پیوسته‌ای دارد، هندوستان هزینه زیادی برای جذب توریست از طریق ورزش کبدی انجام می‌دهد و با جذب سرمایه گذاران بزرگ هندی در لیگ ستارگان و حضور هنرپیشه‌های مشهور این کشور در سالن‌های مسابقات موجب شده تماشاگران زیادی حتی از کشورهای دیگر جذب این ورزش شوند.

وی ادامه داد: پخش زنده تلویزیونی لیگ ستارگان و ساختن ورزشگاه‌های بزرگ کبدی در هندوستان کمک زیادی به مطرح شدن این ورزش کرده است.

میزبانی گرگان توسط مسئولان ارشد ارزیابی می‌شود

کاپیتان اسبق تیم ملی کبدی ایران با بیان اینکه برگزاری مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان منافع زیادی برای این شهر به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: نخستین اتفاق ارسال امکانات و تجهیزات ویژه به گرگان است، مجموعه‌های ورزشی گرگان بازسازی می‌شوند و این رقابت‌ها موجب شد تا مسئولان شهری و استانی سالن را برای میزبانی شایسته آماده کنند.

نودهی تصریح کرد: اگر میزبانی شایسته‌ای داشته باشیم امکان تکرار میزبانی مجدد در سطح بین المللی در سایر رشته‌ها و حتی حوزه‌های دیگر برای گرگان فراهم خواهد شد زیرا مسئولان کشوری، آسیایی و جهانی در این رقابت‌ها میزبانی گرگان را ارزیابی می‌کنند.

وی یادآور شد: اما اگر میزبانی خوبی از این رقابت‌ها نداشته باشیم شاید این مسابقات اولین و آخرین اتفاق بزرگی باشد که در شهر گرگان رخ می‌دهد، پس نیاز است تا مسئولان استانی و شهری با هر سلیقه‌ای پای کار باشند تا این میزبانی به نحو احسن انجام شود.

اگر میزبانی خوبی از این رقابت‌ها نداشته باشیم شاید این مسابقات اولین و آخرین اتفاق بزرگی باشد که در شهر گرگان رخ می‌دهد

این کارشناس ورزش گفت: این رقابت‌ها به طور قطع از شبکه‌های‌های تلویزیونی بین المللی هم پخش خواهد شد و فرصتی برای شهر گرگان است تا در دنیا شناخته شود، همچنین منافع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی برای گرگان دارد و شهرداری اقدام به زیباسازی شهر کرده است.

نودهی افزود: این اتفاق موجب می‌شود تا گرگان به استانداردهای روز جهان نزدیک شود که این موضوع موجب رضایتمندی شهروندان خواهد شد، همچنین فرصتی برای مطرح شدن گرگان به عنوان شهر گردشگری است و همه باید از این ظرفیت استفاده کنیم تا منبع درآمدی برای شهروندان شود.

وی بیان کرد: حدود ۴۰۰ غیر ایرانی برای این رقابت‌ها به گرگان سفر می‌کنند که شاید این اتفاق کمتر در گرگان رخ داده و باید فرهنگ گرگانی را به آنها انتقال دهیم تا در آینده شاهد حضور گردشگران بیشتری در گرگان باشیم.

صدا و سیما نقش کمرنگی داشته است

سرمربی تیم ملی کبدی عراق اظهار کرد: زمانی که مسئولان فدراسیون کبدی عراق برای امضای قرارداد با من به گرگان آمدند خاطرات خوبی از شهر ما داشتند و برای سفر دوباره به گرگان مشتاق بودند و این یک فرصت برای تبادلات مالی بین ایران و عراق است و سرمایه گذاران گرگانی هم می‌توانند در این عرصه ورود کنند و از این فرصت استفاده کنند.

نودهی اضافه کرد: این نخستین تجربه مسابقاتی در سطح آسیایی برای گرگان است و مدیران ما باید کسب تجربه کنند تا مسابقات بزرگ‌تری را در گرگان برگزار کنیم، مدیران شهری ما باید ثابت کنند که توانمندی برگزاری مسابقاتی در این سطح برگزار کنند.

این کارشناس ورزشی ضمن مهم خواندن موضوع رسانه‌ای شدن مسابقات کبدی قرمانی آسیا در گرگان، گفت: حدود یک هفته به آغاز مسابقات باقی مانده و صدا و سیما هنوز فعالیت آنچنانی نداشته است در حالی که شهر تبریز اطلاع رسانی با کلیدواژه تبریز ۲۰۱۸ انجام داده و برای مردم این شهر علامت سوال ایجاد شده که قرار است چه اتفاق رخ دهد اما در گرگان تا کنون همچین چیزی را ندیدیم.

نودهی تصریح کرد: رسانه‌ها باید اهمیت این موضوع را برای شهروندان نشان دهند و نیاز است تا زمینه سازی کرده و مردم را از برگزاری این رقابت‌ها آگاه کنند، این یک اتفاق فراملی است و فقط مختص به کبدی نمی‌شود و باید بدانیم که هزینه کردن در آن سرمایه گذاری برای آینده است.

گرگان کمک زیادی به کبدی ایران کرده است

اما رئیس فدراسیون کبدی ایران عنوان کرد که سال آینده بازی‌های آسیایی جاکارتا را در پیش داریم و تصمیم گرفتیم امسال میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را بر عهده بگیریم.

محمدرضا مقصودلو در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: استقبال تیم‌های آسیایی برای حضور در این رقابت‌ها خیلی خوب بوده و با توجه به اینکه سال قبل از بازی‌های آسیایی است تمامی تیم‌ها برای محک زدن خود در این مسابقات شرکت می‌کنند.

تمامی ارگان‌ها پای کار هستند و خیرین هم کمک می‌کنند تا این رقابت‌ها را در شان ورزش استان گلستان و ایران برگزار کنیم

وی افزود: گرگان بیشترین مربیان و ورزشکاران را به تیم‌های ملی کبدی آقایان و بانوان معرفی کرده و توسعه کبدی در ایران مدیون استان گلستان و شهر گرگان است.

مقصودلو تصریح کرد: این مسابقات از نظر اقتصادی، گردشگری و شناساندن فرهنگ ما بسیار مهم است و شهر گرگان هم کمک زیادی به کبدی ایران کرده است تا در سطح آسیا و جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم

وی ادامه داد: چندین استان برای میزبانی اعلام آمادگی کرده بودند و ما بررسی انجام دادیم و مدیرکل ورزش و جوانان گلستان و استاندار استقبال کردند که این مسابقات به نحو احسن برگزار شود، تمامی ارگان‌ها پای کار هستند و خیرین هم کمک می‌کنند تا این رقابت‌ها را در شان ورزش استان گلستان و ایران برگزار کنیم.

رسانه‌ها نقش مهمی در مسابقات کبدی قهرمانی آسیا دارند

رئیس فدراسیون کبدی ایران در خصوص تامین هزینه‌های این رقابت‌ها گفت: تفاهم نامه‌ای با اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان داشتیم و قرار است هزینه‌های اسکان، مراسم افتتاحیه و اختتامیه، آماده سازی سالن و ایاب و ذهاب به عهده اداره کل ورزش و جوانان باشد، فدراسیون هم قرار است نغذیه تیم‌ها را بر عهده بگیرد و فدراسیون آسیایی هیچ هزینه‌ای از تیم‌ها نمی‌گیرد.

مقصودلو افزود: ۹ نفر از بازیکنان ایرانی در لیگ ستارگان هند حضور داشتند که ۶ نفر از استان گلستان بودند و نیاز بود تا چنین مسابقاتی را در گرگان برگزار کنیم و خوشبختانه شورای برون مرزی با این موضوع موافقت کرد.

وی بیان کرد: اسپانسرها هم پای کار آمدند و باید از مدیریت شبکه ورزش تشکر ویژه داشته باشم که قرار است تمامی مسابقات را به صورت مستقیم پخش کند که کمک زیادی به جذب اسپانسر کرد و امیدواریم بتوانیم بهترین میزبانی را داشته باشیم و گلستان نشان داده همواره بهترین میزبانی‌ها را داشته است.

مقصودلو به اهمیت رسانه‌ای شدن مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان اشاره و اظهار کرد: نخستین کار ما برگزاری نشست مطبوعاتی در تهران و گرگان است زیرا رسانه‌ها می‌توانند کمک زیادی داشته باشند و تمام امکانات را در سالن مهیا خواهیم کرد تا این کار را انجام دهیم.

وی یادآور شد: با حمایت رسانه‌ها می‌توانیم صدای بلندتری داشته باشیم تا استان و کشور پرآوازه شوند، زیرا ۲۱ تیم در گرگان و ایران حضور پیدا می‌کنند و رسانه‌ها تاثیر بسزایی در این بین خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، امیدواریم مسابقات کبدی قهرمانی آسیا که بدون شک بزرگ‌ترین میزبانی تاریخ ورزش گلستان و گرگان است به نحو احسن برگزار شود و مسئولان استانی و شهرستانی  به خصوص حوزه ورزش از این آزمون سربلند بیرون بیایند.

فقط یک هفته به آغاز این رقابت‌های مهم باقی مانده و امیدواریم دیگر شاهد اتفاقاتی مانند استقبال در کوچه و خیابان از دیگر تیم‌های آسیایی آن هم با گل‌های گلایل نباشیم، اتفاقی که در استقبال از تیم ملی کبدی عراق رخ داد.

بدون شک چشم‌های زیادی از داخل و خارج کشور این مسابقات را دنبال می‌کنند و اکنون که پای آبروی گلستان و گرگان وسط است، کوچک‌ترین اتفاقی می‌تواند استان را زیر سوال ببرد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.