1396-12-23 11:47
1316
0
51608
طی مراسمی ؛

کوهنوردان امدادگر بهمراه همسران و مادرانشان تجلیل شدند

از سوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان همایش تجلیل از کوهنوران امدادگر در سالن همایش های اداره کل ورزش و جوانان با حضور آقای دکتر طیبی مدیر کل ورزش و جوانان استان و جمعی از کوهنوران ، امدادگران و خانواده هایشان  و همچنین رؤسای هیئت های کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستانهای استان گلستان برگزار شد . 

به گزارش گلستان ما ؛ محمد فلاحی رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این همایش ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و گرامیداشت مقام زن و مادر گفت ؛ حوادث در محیط کوهستان امری اجتناب ناپذیر است ، محیط کوهستان همانقدر که زیبا ، جذاب و محسور کننده است به همان اندازه در برخی موقعیت ها و شرایط جوی می تواند  خطرناک و حادثه آفرین باشد  که البته شناخت صحیح از منطقه ، کسب آموزش های لازم کوهنوردی و حرکت بصورت گروهی و بابرنامه ، کسب آمادگی جسمی و آموختن مهارت های لازم در بهره گیری از ابزارها و تجهیزات کوهنوردی می تواند این خطرات را به حد اقل رساند . 

وی خاطرنشان کرد ؛ آمار و بررسی های حوادث حاکی از آن است که متأسفانه عدم توجه به موارد ایمنی ، آموزش و هشدارها این ورزش مفرح و زیبا را می تواند حادثه آفرین کند و لذا خواهش مجموعه هیئت کوهنوردی و دستگاههای امدادی رعایت موارد یاد شده و پرهیز از ریسک است . 

  محمد فلاحی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر ویژه از مجموعه جمعیت هلال احمر برای مدیریت و بهره گیری از تمام توان برای امدادرسانی به حادثه دیدگان و گمشدگان محیط کوهستان گفت : حضور کوهنوردان عزیز و اعضای کارگروه ایمنی ، جستجو و نجات هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان در امدادهای کوهستانی و همکاری هیئت کوهنوردی با جمعیت هلال احمر توانست با تسریع در دسترسی و امدادرسانی ؛ آسیب ها را در حوادث به حداقل برساند . 

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان با ابراز امیدواری از اینکه در آینده نزدیک در نظر داریم هم‌افزایی هیئت کوهنوردی  و جمعیت هلال احمر را بصورت منسجم و نظام‌مند در سطح استان برنامه ریزی و پیاده سازی نماییم گفت : ان شاء الله  بتوانیم نیروهای آموزش دیده بیشتری را برای سرعت بخشیدن به امدادرسانی ها آماده و تجهیز نماییم  .

وی با تشکر و قدردانی ویژه از امدادگران کوهنورد که در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسای کوهستان جان خود را برای نجات همنوعانشان به خطر می اندازند و در برف و باران و شیب های خطرناک عملیات جستجو و نجات را انجام می دهد از مادران مهربان و همسران دلسوز این عزیزان قدردانی نمود و خاطر نشان کرد ؛ نقش مؤثر همراهی و پشتیبانی عاطفی آنان در موفقیت و دلگرمی کوهنوران امدادگر ، رسالتی است ارزشمند و اقدامی ایثارگرانه که جایگاهی ارزشمند و درخور تحسین دارد .

در ادامه همایش شرح امدادرسانی حادثه اخیر بهمراه پخش کیلپ از سوی آقای موسی دلپسند ؛ مسئول کارگروه ایمنی ، جستجو و نجات هیئت کوهنوردی استان صورت پذیرفت . 

در پایان همایش از کوهنوردان امدادگر بهمراه همسران و مادرانشان  با اهدای لوح و هدایایی به رسم یادبود تجلیل شد و از زحمات رؤسای هیئت های کوهنوردی و صعودهای ورزشی سراسر استان تقدیر بعمل آمد.

photo ۲۰۱۸ ۰۳ ۱۳ ۲۲ ۰۵ ۲۱.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.