1396-10-13 11:32
1093
0
48673
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش می دهد؛

مسئول موساد قبل از شروع اغتشاشات ایران چه گفت!؟

"رافی ایتان" وزیر سابق اسرائیل در دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل موساد در توانایی اسرائیل در محدودسازی برنامه اتمی ایران ابراز تردید کرد، زیرا اغلب اماکن اتمی در عمق زیاد زمین قرار دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از "سپاس"خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه نوشت؛ کانال 10 اسرائیل به نقل از مسئولان اسرائیلی و آمریکایی جزئیات یادداشت تفاهم‌نامه محرمانه را منتشر کرد که اسرائیل و آمریکا آن را برای چگونگی مقابله با ایران امضا کردند.

در این تفاهم‌نامه که در تاریخ 12 دسامبر و بعد از مذاکرات فشرده بین سازمان اطلاعات اسرائیل و آمریکا با حضور مسئولان وزارت دفاع و روسای شورای امنیت ملی دوم کشور امضا شد، مقرر شد برای مقابله با تهدیدهای ایران 3 گروه مشترک تشکیل شود.

طبق گزارش کانال 10 اسرائیل، گروه اول وظیفه دارد با تهدید در حال افزایش علیه اسرائیل و کشورهای عربی سنی مقابله و بر پیشروی ایران به‌طرف مرزهای اسرائیل و سوریه و کمک به حزب‌الله لبنان تمرکز کند.

گروه دوم وظیفه جمع‌آوری اطلاعات برنامه‌های اتمی ایران را بر عهده دارد، برنامه‌ای که دولت ترامپ و اسرائیل اعتقاددارند باوجود امضای توافقنامه بین ایران و 6 کشور قدرتمند جهان،  به‌صورت مخفیانه در حال انجام است.

اما گروه سوم وظیفه دارد با برنامه موشکی بالستیک ایران، تلاش‌های این کشور برای  تونل‌هایی زیرزمین برای موشک‌های خود، ایجاد کارخانه‌های سلاح‌های دقیق و پایگاه‌های نظامی برای سپاه قدس در سوریه مقابله کند.

اما "رافی ایتان" وزیر سابق اسرائیل در دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل موساد در توانایی اسرائیل در محدودسازی برنامه اتمی ایران ابراز تردید کرد، زیرا اغلب اماکن اتمی در عمق زیاد زمین احداث‌شده و بمب‌های اسرائیل هرگز توانایی رسیدن و ویران ساختن این اماکن نیست.

ایتان در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی "جرزوالیم پست" گفت: تنها راه مقابله با ایران، تغییر نظام است. جالب آن است که در همان روزی که این مصاحبه منتشر شد، اغتشاشات در ایران شروع شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.