1397-10-04 09:30
691
0
59827

نماینده سراوان از استاد آلمانی بخاطر سرقت علمی عذرخواهی کرد

ولفراد بوگارد، استاد دانشگاه فرایبورگ می‌گوید که محمد باسط درازهی در ایمیلی از او عذرخواهی کرده است.

به گزارش گلستان ما، در اوج انتشار اخبار مختلف از برخورد عجیب نماینده سراوان در مجلس در گمرک، استاد دانشگاهی در آلمان در فیسبوک خود خبر عجیبی داد؛ محمد باسط درازهی از او سرقت علمی کرده است.

ولفراک بوگارد استاد رباتیک دانشگاه فرایبورگ در فیسبوک خود نوشت: «امروز من درباره یک مساله بسیار غم انگیز در زندگی علمی مان مطلع شدم. گروهی در ایران با مقاله‌ای مربوط به دو سال پیش را منتشر کردند که کپی دو مقاله ما بوده است که چند سال پیش منتشر کردیم. به نظر می‌رسد این یک مساله بزرگ است و یکی از نویسندگان این مقاله کپی شده از روی کار ما عضو مجلس نمایندگان جمهوری اسلامی ایران است.»

درازهی ایمیل زد و بابت سرقت علمی عذرخواهی کرد

او در ادامه پست خود در فیسبوک لینک مقاله‌های خود و مقاله آقای باسط درازهی و دو نفر دیگر را در صفحه فیسبوک خود گذاشته و از همه خواسته که برای اطلاعات بیشتر این مقاله‌ها را با هم مقایسه کنند.

این موضوع فشار‌ها را روی نماینده مجلس آن قدر زیاد کرد تا ساعتی پیش در رسانه‌ها خبری منتشر شد که در آن اعلام شد که درازهی در بیمارستان بستری شده است.

در همین رابطه دقایقی پیش ولفرام بوگارد در گفتگویی با خبرآنلاین این ماجرا را به طور کامل تشریح کرد، او در قسمتی هم از مصاحبه خود خبر داد که درازهی دیروز در ایمیلی از او عذرخواهی کرده است.

بوگارد در این رابطه گفت: درازهی دیروز با من از طریق ایمیل تماس گرفت و گفت که تحقیقی که خودش نوشته توسط او دزدیده نشده و موسسه‌ای که برای او کار کرده هم از این موضوع خبرنداشته. شاید این موضوع درست باشد، اما حداقل وقتی به چین (برای ارائه تحقیق) سفر کرده بودند آن موسسه باید از ایشان می‌پرسید که چه چیزی را ارسال کرده که بخاطر آن قرار است به چین سفر کند. این وظیفه یک مشاور و دانشگاه هست که بداند که اساتید و دانشجو‌های آن‌ها چه تحقیق انجام داده‌اند و همچنین به دانشجویانش بگوید که کپی کردن کار دیگران کار اخلاقی نیست.»

در ادامه گفتگو او توضیح داد که چه زمانی از این اتفاق خبردار شده، درازهی دقیقا علت این ماجرا را چگونه توضیح داده و آیا قرار است این ماجرا را به شکل قضایی پیگیری کند یا نه.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.