1396-02-03 13:34
1138
0
38167
کدخدایی پاسخ داد؛

دلیل عدم احراز صلاحیت احمدی نژاد مشخص شد

کدخدایی گفت: یکی از شاخص های مهم مورد نظر اعضای شورای نگهبان مشارکت گسترده مردم در انتخابات است که این مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از العالم، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در برنامه تلویزیونی جهان آرای شبکه افق در پاسخ به این سوال که آیا در شورای نگهبان و در روند بررسی صلاحیت ها مصلحت سنجی صورت می گیرد، اظهارداشت: طبیعتا ممکن است هر شخصی بعنوان یک عضو از شورای نگهبان و بر اساس برداشت خود از مصلحت رای مثبت و یا منفی خود را که به عنوان ابزاری قانونی در اختیار اوست اعلام کند.

وی تاکید کرد؛ یکی از شاخص های مهم مورد نظر اعضای شورای نگهبان مشارکت گسترده مردم در انتخابات است که این مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

اعتراض وارد نیست

به گفته کدخدایی، در بررسی صلاحیت های انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم برخی نسبت به عدم احراز صلاحیتشان اعتراض داشتند، مدارک و مستنداتی نیز توسط برخی افراد به شورا پس از اعلام صلاحیت ها ارائه شد، اما در قانون مرحله ای برای پس از آن پیش بینی نشده و نتایج اعلام شده قطعی است.

کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا الزامی برای احراز صلاحیت رئیس جمهور مستقر وجود دارد؛ گفت: طبق قانون اساسی صلاحیت افراد منحصر به همان دوره خواهد بود و برای دوره بعدی صلاحیت فرد حتی اگر رئیس جمهور مستقر باشد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به حجم ثبت نام های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور افزود: بر اساس قانون جامع انتخابات که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، مقرر شده تا شورای نگهبان شاخص های رجل سیاسی-مذهبی، مدیر و مدبر بودن مشخص شود که در شورای نگهبان برای کارشناسی بیشتر پیش نویسی توسط کارشناسان شورای نگهبان تدوین شده است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: عدم احراز صلاحيت احمدی نژاد با توجه به سازوکارهای قانونی احراز صلاحيت بوده و توصيه رهبر انقلاب مبنی بر عدم حضور ايشان، از آنجایی که حکم حکومتی نبوده، تاثيری در نتيجه آرا نداشته است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.