1396-02-03 12:29
1371
0
38175
گزارشی از سفر واعظی به کرمانشاه در روزهای اخیر؛

در سفر انتخاباتی وزیر ارتباطات به کرمانشاه چه گذشت؟/ سفری با دستور کار حمله به کاندیدای رقیب

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پروژه دیتا سنتر و ICT کمپلکس کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مرصاد ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که روز گذشته با هدف افتتاح چندین پروژه وارد کرمانشاه شد امروز از پروژه‌های حوزه ICT بازدید کرد.

دیتا سنتر استانداری کرمانشاه از جمله پروژه‌هایی بود که مورد بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.

 پروژه دیتا سنتر اواخر سال ۹۴ کلنگ زنی شد و به خاطرمشکلات مالی عملیات اجرایی آن از سال گذشته شروع شد، پیشرفت فیزیکی این پروژه ۳۰ درصد بوده و قرار است سال آینده افتتاح شود.

واعظی همچنین از پروژه ICT کمپلکس کرمانشاه بازدید کرد.

افتتاح مرکز تسهیل گری و بازدید از مرکز شتاب دهنده و مرکز آموزش پارک علم و فن آوری کرمانشاه از دیگر برنامه‌های وزیر ارتباطات است.

واعظی قرار است امروز طی سفر به چندین شهرستان، تعدادی از پروژه‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را افتتاح نماید.

شرکت در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه برنامه پایانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این سفر خواهد بود که عصر امروز انجام می‌شود.

انتقاد به وزیر از خدمات ضعیف مخابراتی/ مردم راضی نیستند

سید جواد حسینی کیا در جلسه شورای اداری شهرستان سنقر و کلیایی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد اظهار داشت: شهرستان سنقر در حالیکه مقام اول بیکاری در بیکارترین استان کشور را دارد اما عملاً سهمی از اشتغال در حوزه آی تی برای این شهرستان وجود ندارد.

وی افزود همچنین ۱۳۰ روستا از روستاهای شهرستان سنقر فاقد اینترنت لازم است و عمده دانشجویان که ابزار کار آنها اتصال به شبکه اینترنت است از این نعمت محروم هستند.


نماینده مردم سنقر و کلیایی اضافه کرد: از ۸۰ خانه بهداشت شهرستان سنقر تنها ۵ مورد آن به اینترنت اتصال دارد در حالی که اینها باید آنلاین باشند و مشکلات را فوری ثبت کنند.

 
وی گفت: برخی از دهستان های ما حکم شهر را دارند ولی عملاً از اینترنت محروم هستند که نیاز به نگاه ویژه و جدی دارند.

 
وی خاطرنشان کرد وضعیت خدمات شرکتهای مخابرات اصلاً مطلوب نیست و آنتن دهی موبایل به شکل بسیار ضعیفی در شهرستان وجود دارد که مردم این را از ما نمی پذیرند.

 
نماینده مردم در خانه ملت همچنین خواستار اتصال شهرستان سنقر به فیبر نوری شد.

وی خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت بالاخره شما در دولت یازدهم به شهرستان سنقر سفر کرده اید و باید یک یادگاری و خوب که همان افزایش سهم اشتغال از حوزه آی‌تی است برای جوانان این شهرستان بر جای بگذارید.

دولت باید ادامه پیدا کند/حمله به یک کاندیدای ریاست جمهوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در جلسه شورای اداری شهرستان سنقر و کلیایی حاضر شده بود علی رغم موضوع جلسه که قرار بود به بررسی مشکلات مخابراتی شهرستان سنقر اختصاص پیدا کند عمده‌ی زمان سخنرانی خود را به مباحث مرتبط با انتخابات اختصاص داد.

 محمود واعظی گفت: آقای روحانی به من ماموریت دادند تا سلام ایشان را به همه شما برسانم و بگویم که مشکلات موجود با در اختیار ایشان قرار گرفتن، به زودی حل خواهند شد.

وی ادامه داد: سیاست این دولت همواره توجه به مناطق محروم بوده است و توجه به مناطق دورافتاده و مرزی. ممکن است به دلیل وجود کمبود منابع مالی و مشکلات تحریم ها نواقصی وجود داشته اما رویکرد کلی دولت همین بوده است برای تداوم حل مشکلات باید دولت ادامه پیدا کند و تلاش هم بر همین است.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارائه آمارهایی در خارج از حوزه وزارتخانه متبوعش پرداخت و گفت: در ابتدای دولت ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده بود اما در طول مدت کوتاه دولت یازدهم ۹هزار روستا گازرسانی شده است در رابطه با لوله کشی آب و بخش های دیگر هم همینطور بوده است.

 وی همچنین با اشاره به برخی خدمات حوزه وزارت بهداشت اظهار داشت: این دولت طرح تحول سلامت را که هزینه بر هم بوده است اجرا کرده تا اگر مردم می ‌خواهند درمان کنند بیش از ۹۰ درصد پول را دولت بپردازد و بقیه را مردم بدهند. برخلاف مخالفت‌ها دولت روی این موضوع ایستاده است.

 واعظی همچنین با اشاره به افزایش مستمری برخی از اقشار خاص گفت: از ابتدای سال و به زودی شاهد افزایش چشمگیر مستمری اقشار ضعیف جامعه خواهیم بود البته ما معتقدیم به جای اینکه این گونه ماهی به مردم بدهیم باید به آنها ماهیگیری یاد داد.

 وی افزود: دولت همچنین به دنبال این است که در نقاط مختلف کشور اشتغال زایی کند گرچه ما وارث بیکاری گذشته و انباشته شده از قبل هستیم. این موضوع که حجم زیادی متقاضی کار به یکباره اضافه شده است تقصیر دولت نیست. واقعیتی است و باید آن را پذیرفت با واقعیت‌ها آشتی کرد.

واعظی با اشاره به عدم پرداخت مطالبات کشاورزان توسط دولت اظهار داشت: بارندگی ها زیاد بود و تولیدات به یکباره زیاد شد و فکر نمی کردیم که اینقدر باید پول بدهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با حمله به یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: فلان کاندیدا آمده و می گوید من رشد اقتصادی کشور را دو و نیم برابر می کنم تمام بزرگان کشور نشستند و از این بیشتر نتوانستند. چین با آن عظمت مدتی رشد اقتصادی ۱۱ درصد را تجربه کرد و بعد افت کرد.

وی همچنین به تزریق یارانه به اقشار نیازمند تر به مناطق محروم در تاکید کرد.

واعظی حدود ۵ دقیقه پایانی سخنرانی نیم ساعته خود را به برخی خدمات وزارت ارتباطات در شهرستان سنقر و کلیایی اختصاص داد.

طرح تامین اینترنت پرسرعت در روستاهای سنقر و کلیایی افتتاح شد

در ادامه برنامه‌های سفر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان کرمانشاه، طرح ملی تامین اینترنت پرسرعت برای روستاها به صورت طور نمادین در روستای قلعه فرهاد خان شهرستان سنقر و کلیایی افتتاح شد.

بر این اساس، امروز ۷۲۷ روستای استان کرمانشاه به خدمات اینترنت متصل خواهد شد.

طی سفر امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۹۵ روستای شهرستان سنقر و کلیایی به اینترنت متصل خواهد شد.

تا پایان امسال نیز تعداد ۹۳۲ روستای دیگر در سراسر استان کرمانشاه به اینترنت متصل می شود.

پروژه بزرگراه ۲۵کیلومتری هرسین از ابتدای دولت به کُندی پیش می‌رود

فرماندار شهرستان هرسین در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گزارشی از موقعیت سیاسی اجتماعی و جغرافیایی شهرستان هرسین را ارائه کرد.

 امیر شاه آبادی گفت: ما امروز در شهرستان هرسین در خصوص دسترسی به شبکه های تلویزیونی به شدت دچار مشکل هستیم و با کمترین بارندگی دچار اختلال می شویم.

 وی گفت: علت این اختلالات مشکل در شبکه فیبر نوری است که در دسترسی به آن دچار مشکل هستیم که حل آن اعتبارات زیادی هم نمی خواهد.

 فرماندار شهرستان هرسین با اشاره به کمبود مراکز مخابراتی و اینترنتی در روستاها گفت: از مجموعه ۱۳۲ روستای شهرستان هرسین تنها ۱۰ روستا مرکز آی سی تی دارند و از نظر آنتن دهی تلفن همراه نیز مشکلات زیادی داریم که آن را به اطلاع دوستان استان رسانده ایم.

وی در خصوص مطالبات شهرستان هرسین تصریح کرد: بزرگراه هرسین به طول ۲۵ کیلومتر از سال ۹۱ آغاز شده (ابتدای دولت) و تاکنون به پایان نرسیده است این میزان مسافت زیادی نیست که از سال ۹۱ تا الان به طول بیانجامد از شما تقاضا می کنم با وزیر راه رایزنی کنید که سریعتر این پروژه تمام شود.

 شاه آبادی همچنین به مشکل آب شهرستان هرسین اشاره کرد و گفت: در فصل بارندگی ها به دلیل تک منبعی بودن تامین آب شهرستان هرسین و گل آلود بودن دچار مشکل هستیم. به خاطر نوع قرارداد هیچ پیمانکاری حاضر به شروع کار نمی‌شود حفر چاه هم که هزینه بالایی دارد و برای تامین آب بلندمدت شهرستان هم از سد، اعتبارات لازم داریم که مساعدت آقای رئیس جممهور و دولت را لازم دارد.

مشکل آب خوردن هم حل نشده و مردم دلخورند

حجت الاسلام روح الله باقری امروز در نشست شورای اداری شهرستان هرسین که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: اظهار داشت: حضرت محمد(ص) فرمودند "تمام خوبی ها در دو چیز خلاصه می شود یک ایمان بخدا و وحدانیت خداوند متعال و دوم خدمت به بندگان خدا"، اثر و نتیجه خدمت گزاری به مردم شعار امام عزیز  و رهبری بزرگوار ما بوده که ولی نعمتان  ما هستند.

امام جمعه هرسین در ادامه افزود: بود و نبود نظام اسلامی وابستگی مستقیم به مردم دارد مردم اند که نظام و انقلاب و معنویت و ما مسئولان را حفظ کردند ما مسئولین را مردم حفظ می کنند با انتخاباتی که در پیشرو داریم.

حجت الاسلام باقری گفت: نتیجه خدمت گزاری به مردم باید این باشد که مهاجرت مردم از شهرستان هرسین کمتر و صفر بشود آمارها نشان می دهد نسبت به ۵ سال گذشته بالای ۶۰۰۰ نفر از هرسین مهاجرت کردند یعنی سالی بیش از ۱۲۰۰ نفر از هرسین مهاجرت کردند و این خیلی نگران کننده و تاسف بار است.

وی به معضل بیکاری اشاره کرد و گفت: مسئله بیکاری استان و شهرستان ها و مخصوصا هرسین که بر اساس آمار بیش از ۷۰۰۰ نفر رسما در هرسین بیکار داریم یعنی این آمادگی را داشته باشیم که اگر در چند سال آینده اقدامی نشود و اگر مشکلات برطرف نشود این ۷۰۰۰ نفر باضافه خانواده هایشان مهاجرت خواهند کرد و به سالی ۲۰۰۰ نفر خواهد رسید.

حجت الاسلام باقری گفت: مسئله بیکاری، اشتغال، تولید که شعار سال است شعار ولی امر مسلمین و دستور ایشان به ما است وقتی ما حمایت نکنیم مثلا آقای شکری می خواهد بالای ۳۰۰ نفر را مشغول کند فرمودند ما هرچی در می آوریم یه چیزی هم رویش می گذاریم می‌دهیم به بانک، بانک همه چیز را دارد می برد و این معضلی است که گریبان تمام مراکز تولیدی ما را گرفته است.

امام جمعه هرسین افزود: خوشبختانه در هرسین چند کارخانه بسیار خوب در پتروشیمی، پلیمر، اوره و آمونیاک و کارخانه فولاد، کرپ ناز که به مشکلاتی برخورده است و کارخانجات کوچک و بزرگی که در منطقه هرسین هست جای خوشحالی دارد اما چرا با وجود این همه کارخانه با این همه مراکز تولید متاسفانه می بینیم ۶۰۰۰ نفر مهاجرت می کنند و ۷۰۰۰ نفر هم بیکار رسما در این شهرستان زندگی می کنند.

وی با اشاره به معضلات و آسیب های اجتماعی در هرسین گفت: شبانه روز به من امام جمعه زنگ می زنند که سرقت شده است هر شب به من زنگ می زنند فلان کوچه فلان مغازه سرقت شده است، این سرقت ها، آمار بزهکاری، اعتیاد که متاسفانه  در شهرستان هرسین بیداد می کند. بحث مواد و اعتیاد و بزهکاری و نزاع های دست جمعی، آمار طلاق شهرستان هرسین چه وضعیت اسفناکی است همه این ها به مسئله بیکاری و اشتغال بر می گردد.

حجت الاسلام باقری افزود: امیدواریم در باقیمانده دولت تدبیر و امید و دولت آینده هر دولتی که بود و هر کابینه ای که رأس کار آمد حمایت کنند از مسئله تولید و اشتغال که این مشکلات کمتر شود. با توجه به خدماتی که مردم هرسین به انقلاب داشتند عزیزانی که تقدیم انقلاب کردند بزرگانی که این شهرستان داشتند و با توجه به قدمت ۱۱ هزار ساله هرسین و جنگ و نظام  اسلامی و راهپیمایی و انتخابات ها و حضور مردم که بسیار حضور مردم راضی کننده بوده اما خدمات نظام اسلامی نسبت به هرسین متاسفانه آنگونه که باید نبوده است.

وی با اشاره به عقب ماندگی و پسرفت شهرستان هرسین بیان کرد: خیلی پیشرفت آنچانی نداشتیم چه از لحاظ فرهنگی چه اقتصادی و معیشتی مردم چه از لحاظ عمران شهرستان، هنوز هم که هنوزه مسکن مهر هرسین تکمیل نشده است هنوز هم که هنوزه جاده هرسین درست نشده است هنوز هم که هنوزه مردم از آب گل آلود دارند استفاده می کنند هنوز مشکل برطرف نشده یعنی به اندک بارندگی آب گل آلود می شود ما اینجا زندگی می کنیم همین آب را می خوریم.

حجت الاسلام باقری اظهار کرد: این مشکلات ابتدایی است یعنی زشت است برای من امام جمعه بعد از چندین سال که از انقلاب می گذرد هنوز داد بزنیم آب هرسین اینجوری است بارها و بارها مسئولان بزرگوار از نماینده تا پایین همه قول دادند و هنوز اقدامی عملی صورت نگرفته است. مردم واقعا نگران اند مردم دلخوراند و به فرموده رهبری گله مندند از این وضعیت، امیدواریم با حضور آقای وزیر و دستور این  بزرگوار مشکلات برطرف شود.

امام جمعه شهرستان هرسین گفت: استاندار خیلی پیگیری کرده اما باید ملموس در زندگی مردم حس شود این پیگیری ها و این مصوباتی که پشت درهای بسته و در جلسات شورای اداری مصوب می شود.

منتقدان دولت حامی احمدی نژاد هستند/ بیکاری مربوط به دولت قبل است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان هرسین گفت: مهمترین خصوصیت نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی امنیت مثال زدنی آن تحت رهبری هوشیار و مقتدر است که در شرایط نا امنی همه کشورهای همسایه ایران در امنیت کامل به سر می‌برد.

 محمود واعظی گفت: اگر این امنیت نباشد و اگر این اقتدار نظام نبود آیا می شود انتظار داشت که سرمایه گذاری و رشد شکل بگیرد.

 این مقام ارشد دولتی گفت: من با همه ی مطالبی که در این جلسه عنوان شد موافقم و قبول دارم که مردم و مخصوصا طبقه متوسط و پایین مشکل معیشت دارند قبول دارم که مشکل بیکاری وجود دارد اما آقای روحانی بارها گفته اند که وارث بیکاری ۸ سال گذشته هستند.

 این مقام دولتی اظهار داشت: اولویت اول ما تجهیز کارگاهی بوده است یعنی اینکه اختلافاتی که بین قوا در دولت قبل وجود داشت از میان برود و  مردم یک آرامشی داشته باشند و در بازار دلار و طلا ثبات وجود داشته باشد.

 وی افزود: ما با افتخار گفتیم این دولت دست هر سرمایه گذاری که یک شغل ایجاد کند را می بوسد ما باید بین خودمان و سرمایه گذار و تولید کننده اطمینان سازی کنیم ما مسائل اقتصادی را با سخنرانی نمی توانیم حل کنیم و لازم است که برای آن اعتماد در کشور به وجود بیاوریم.

 وی خاطرنشان کرد: مگر می شود با تحریم توسعه اقتصادی ایجاد کرد گرچه من اعتقاد دارم برای حفظ و استقلال و امنیت کشور باید تا آخر به ایستیم و اگر کسی قدم اول را عقب گذاشت دیگر باید تا آخر عقب بنشیند.

 وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: ما باید در عین ایستادن بر سر حقوق مردم باید با لحنی صحبت کنیم که حق خود را بفهمانیم و در عین حال از حقوق کشور دفاع کنیم امروز نتیجه مذاکرات در دولت سبب شده است که تحریم ها کنار برود و فضای کار فراهم باشد امروز می‌گوییم صادرات غیرنفتی از واردات پیشی گرفته است آیا بدون مراوده با دنیا امکان داشت این که نفت را می‌فروختیم و نمی‌توانستیم پول آن را بگیریم شرایط مساعدی بود؟

وزیر ارتباطات گفت: در این یک سالی که تحریم نداشتیم وضعیت آرام آرام دارد تغییر می کند ولی خوب به هر حال ممکن است تولید کننده ها این را زودتر حس  کنند و کسانی که نتیجه ی کار تولید کننده را میبینند کمی دیرتر برایشان ملموس باشد.

 واعظی با اشاره به اینکه دولت در حال آواربرداری مشکلات گذشته است گفت: همه این کارها با تعامل با همه ی اقشار مختلف جامعه انجام شده است و تحت هدایت ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همین طور که پیش می رویم در سال ۹۶ و ۹۷ فضا بهتر از گذشته خواهد بود.

واعظی با اشاره به مشکلات بیان شده درباره شهرستان هرسین گفت: گمان نکنید که این مشکلات فقط مربوط به شماست در استان های توسعه یافته هم وقتی کمی از مرکز استان دور می‌شوید مشکلات رفته‌رفته دیده می‌شود و هر جایی مشکل خاص خودش را دارد دولت در مقابل تمام اینها مسئول است.

 وزیر ارتباطات گفت: مثلاً در آذربایجان سیل می‌آید دولت می‌رود منابع می‌گذارد و وقتی در مازندران برف و سرما می شود دولت می رود و میوه کشاورزان را می خرد که یخ نزند می‌خواهم بگویم ما در همه شرایط باید منابع داشته باشیم بنابر این شرایط ما با یک کشور ۲ میلیون نفری فرق می کند گاهی یک شهرستان ما به اندازه ی یکی از کشورهای همسایه ما منابع می خواهد و باید برای آن وقت گذاشت.

وی افزود: بر این اساس ما قبول داریم که باید مشکلات شهرستان هرسین مثل آب آشامیدنی را حل کنیم ما وقتی این جا می‌آییم و مشکلات و حرف های شما را می شنویم متوجه می شویم که وقتی که گذاشته این کم است و باید بیشتر تلاش کنیم.

واعظی در بخش دیگری از سخنانش به منتقدین دولت اشاره کرد و گفت: اینها همان حامیان احمدی نژاد بودند. چرا آنروزها کارهایی را که الان می گویند نکردند؟ الان دارمد از احمدی نژاد تبری می جویند.

تسهیلات بانرخ ۸درصد فقط به روستائیان استان کرمانشاه داده نشده است

 شهاب نادری امروز در جلسه شورای اداری شهرستان جوانرود که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: من فضاهای مجازی را رصد کردم إن شاءالله که سفر شما آقای واعظی سفر کاری است چون دوستان اینطور قلمداد کردند که وزرا در آخرین دولت سفرهای انتخاباتی دارند من اشرافی که از حضرتعالی دارم سفر شما سفر کاری است.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلی در ادامه گفت: آقای دکتر واعظی مشکلات ما زیاد است توقع داشتم آقای فرماندار در خصوص ارتباطات حرف بزند اصلا مسئله ربطی به آب و فاضلاب ندارد  وزارتخانه جدایی است. دو بازارچه داریم که فیبر نوری ندارند مشکل داریم بازارچه شیخ صله و شوشمی، خیلی حساس است فیبر نوری نداریم چون گمرک هم نمی تواند مستقر شود.

نادری افزود: با توجه به اینکه اینجا بحث کوله بری را داریم درخواست می شود که مرکز تجاری موبایل را در شهرستان های اورامانات به ما بدهید تا ما دست شما را ببوسیم نوکر شما هم هستیم. این مرکز تجاری موبایل را به ما بدهید کوله بران از طریق کوله بری موبایل وارد می کنند کامپیوتری می آورند و این برای ما مشکل شده. مجوز مرکز تجاری فروش موبایل و کامپیوتر را به ما بدهید.

نادری در خصوص مشکلات شهرستان ثلاث باباجانی گفت: عدم واگذاری تلفن به ۴ شهرک فرهنگیان با ۱۵۰ خانوار، عثمانی با ۶۰ خانوار، بسیجی با ۱۲۰ خانوار ,...   نیاز ضروری به توسعه دارد عدم رفع مشکل خرابی بیش از ۵۰ مشترک در شهرک های فرهنگیان و...  که بیش از یک سال است به دلیل خرابی کابل و... از طرف شرکت مخابرات لاینحل باقی مانده است.

وی بیان کرد: روی رفتن به روستاها را ندارم هر روستایی می روم می گوید با موبایلت زنگ بزنگ زنگ می زنم آنتن نمی دهد از شما به عنوان وزیر تقاضا دارم. عدم واگذاری تلفن به یکی از روستاها، استاندار آمد وضعیت جاده یکی از روستاها را دید بهداشتی را دید هیچ خدمتی ما به اون مردم نکردیم. مردمی که الحق اند میگویند نه شیعه به ما کمک می کند نه سنی، جاده شان را که آدم می بیند ناراحت می شود. استاندار آمد قول داد که جاده انجام شود اما نشده آقای وزیر لطف کرد ۵۰۰ میلیون تومان ریخته به حساب قرار شده که انجام بدن دارند با فرقون چاله چوله هاشان را پرمیکنند آقای عراقی آمدند جاده های ثلاث را دیدند کاش از آقای عراقی بپرسید وضعیت جاده های آن منطقه چطور است.

وی گفت: عدم واگذاری اینترنت به دهستان بزرگ شیخ صله با داشتن حدود ۴۰۰ خانوار نقطه مرزی است. عدم پوشش موبایل در چند روستا اصلا پوشش ندارد. دولت وظیفه اش خدمت رسانی است ما هم وظیفه داریم کمک بکنیم ما هم در خدمت شما هستیم این روستاها سه سال است که مشکلشان حل نشده است ما فقط وعده و قول می دهیم بهشان دروغ می گوییم مردم روستایی پای انقلاب و نظام و رهبری و انتخابات، ۸۶ درصد به آقای روحانی رای دادند توقع زیادی هم این مردم ندارند.عدم توسعه تری جی در بخش ازگله و دهستانهای دیگر. از دیگر مشکلات است.

نادری در خصوص مشکلات شهرستان روانسر گفت: توسعه کامل شهری که هم اکنون هیچگونه امکانات جهت دایر نمودن خط تلفن وجود ندارد. عدم اجازه واگذاری تلفن ثابت به شهرکی با بیش از ۳۰۰ متقاضی، عدم زیرساخت مناسب جهت افزایش پهنای باند اینترنت در شهرستان و تابعه آن، عدم توسعه شبکه G۴ در شهرستان، در شهرستان جوانرود نیز نیاز به توسعه واگذاری تلفن به شهرک فرمانداری با حدود ۱۵۰ خانوار، شهرک فرمانداری ۱۵۰ خانوار دارد اما تلفن ندارد نیاز به توسعه واگذاری تلفن به شهرک شهرداری با حدود ۱۰۰ خانوار،  نیاز به توسعه و واگذاری تلفن به شهرک ظفر با ۱۵۰ خانوار متاسفانه در این شهرک ها حتی یک خط تلفن نیست فقط صوری جمع می شوند یک صورتجلسه ای تشکیل می دهند هنوز اجرایی نشده.

وی بیان کرد: نیاز به توسعه و واگذاری تلفن به مسکن مهر، فرمانداری دارد از وزارتخانه پول میگیرد، این ۸۰۰ خانوار مسکن مهر الان  تلفن ندارند،  نیاز به واگذاری تلفن به مجتمع بازارچه،  بازارچه تلفن و اینترنت ندارد خواست مردم مجوز مرکز تجاری فروش موبایل است. من از دوستان توقع دارم با سند جواب دهند مشکلی ندارم اگر مدیران مستند جواب دهند منم قبول دارم تمکین می کنم در غیراینصورت جناب آقای وزیر محترم این مواردی که گفتم درد دل مردم است.

این نماینده مجلس گفت: دولت دارد زحمت میکشد مناطق مرزی و محروم می طلبد بیشتر از این کارها انجام شود. تسهیلات با نرخ هشت درصد به روستائیان باید داده شود متاسفانه در استان کرمانشاه عمل نشده در تمام استان ها عمل شده. اگر وجوهات به پست بانک ها ارائه شود یا واریز شود اکثر استان ها ارزش افزوده را به پست بانک ها بردند.

خدا همه را هدایت کند که مثبت فکر کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری شهرستان جوانرود با واکنش به برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی که به سخنان انتخاباتی وی در سفر به کرمانشاه اعتراض کرده بودند گفت: سفر من انتخاباتی نیست و قرار بود زمستان بیاییم خداوند همه ما را هدایت کند مثبت بیندیشیم.

محمود واعظی با اشاره به توجه دولت به مناطق مرزی گفت: استان کرمانشاه و هر نقطه مرزی دیگر آینه ی ایران است چون ساکنین کشورهای همسایه ممکن است فقط به این نقاط مرزی بیایند و بروند و قضاوتی که دارند را به کل ایران تعمیم بدهند.

وی با اشاره به ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور گفت: در این منشور یکی از بندهای اصلی این است که همه مردمی که قانون اساسی و چارچوب نظام را قبول دارند از حقوق یکسان برخوردارند و شهروند درجه یک و دو نداریم.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توسعه اشتغال در کشور با توجه به شعار سال شاره کرد و گفت: باید توجه کنیم که اولویت دولت برای آینده ایجاد اشتغال است.

وی در پاسخ به حجم انتقادات در خصوص عملکرد دولت در شهرستان جوانرود گفت: باید توجه کنید که ما ۲ یا ۳ جوانرود در کشور نداریم در نقاط مختلف کشور شهرهای زیادی وجود دارند با مشکلات مشابه که دولت باید برای همه آنها تقسیم و منابع کنند.

ولت اگر در همه ۴سال فعالتر بودسفرهای امروز شائبه انتخاباتی نداشت

صفری شامگاه امروز در شورای اداری استان کرمانشاه با انتقاد از سفر دیر هنگام مقامات دولتی به این استان اظهار داشت: کاش مقداری دولتمردان تدبیر و امید این سفرها را در طول دوران کاری شان بیشتر می داشتند که شائبه انتخاباتی بودن پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: برخی از اقدامات دولت تدبیر و امید موثر و خوب بوده است اما سهم استان کرمانشاه از این اقدامات ضعیف ارزیابی می شود.

نماینده مردم در خانه ملت اظهار داشت: اقدامات برای افزایش استفاده مردم از تلفن همراه و اینترنت قابل تقدیر است اما در همین شهر کرمانشاه نقاط کور زیادی از نظر آنتن دهی تلفن همراه داریم که برای نمونه در همین کمربندی کرمانشاه اگر عبور کرده باشید امکان مکالمه با تلفن نیست. در حالیکه در شهر کرمانشاه است چه رسد به نقاط دور افتاده!

صفری افزود: بسیاری از مردم امروز دیگر گلمند نیستند. بهتر است بگوییم که شاکی هستند که چرا در داخل شهر گاهی اوقات آنتن تلویزیون هم ندارند.

وی با انتقاد از توسعه آی تی در استان کرمانشاه گفت: در حالی که ما جزو کلانشهرها هستیم اما از نظر توسعه آی‌تی  رتبه ۲۶ کشور را داریم که اصلاً قابل قبول نیست.

مسئله مهم استان کرمانشاه اشتغال است

اسدالله رازانی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: هر بیننده منصفی قضاوت می کند که وزارت تحت مسئولیت دکتر واعظی در ماموریت اصلی خود که توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کلی و استان کرمانشاه است بسیار درخشان عمل کرده است.

استاندار کرمانشاه گفت: این وزارتخانه در ماموریت اصلی کاملا موفق بودند و یه خورده بیشتر پارا فراتر گذاشتند در حوزه اشتغال از طریق آی تی وارد شدند و کارهای بزرگی را صورت دادند.

رازانی افزود: در تهران کارهای عظیمی انجام شده در کرمانشاه هم اولا مشکل ما امروز مشکل یک کرمانشاه بیکاری است متاسفانه ما رتبه نخست بیکاری را در کشور داریم مسئله ما اشتغال است.

وی بیان کرد: استان در زمینه آی سی تی استعداد فوق العاده ای دارد و  ما در این زمینه حتی گوی سبقت را از خیلی از استان های بزرگتر ربودیم این استانداری هم از حق خودمان بریدیم به همین قسمت بخشیدیم.

رازانی گفت: برای پارک علم و فناوری ۱۲ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور اعتبار گرفتیم بخشی از آن تخصیص داده شده استعدادی که در آن منطقه است با امکانات موجود ما پاسخگوی آن نیستیم. استان کرمانشاه استحقاق و استعداد کمک را دارد. تقاضای ویژه ما اشتغال است.

رضا رحیمی، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: به لطف الهی امروز نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه‌هایی که در طول کمتر از یک سال اخیر در حوزه ارتباطات و مخابرات دراستان انجام شده بود مرحله افتتاح را  با حضور آقای وزیر داشتیم.

وی گفت: از ابتدای این دولت تاکنون بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری زیرساختی در استان انجام شده است و اقدامی بی نظیر است.

رحیمی با اشاره به پروژه دیتا سنتر کرمانشاه گفت: دیتا سنتر از پروژه های اساسی و زیربنایی استان استان است که امیدواریم تا پایان سال به مرحله بهره برداری برسد استانداری همه امکاناتی را که داشت در اختیار قرار داده و کل سرمایه گذاری توسط وزارت فناوری  ارتباطات در حال اقدام است.

وی گفت: سایر اقدامات در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان: بحث های نرم افزاری، پارک علم و فناوری و توسعه پارک و رشد شهرستانی به یک معنا عدالت دانش بنیان را در همه شهرستان ها توانستیم توسعه بدهیم.

تجهیز بازارچه های شوشمی و شیخ صله به فیبر نوری در دستور کار قرار گرفت

رحیمی افزود: در این مدت به دستاورد مرکز رشد آی سی تی رسیدیم۴۷۰ شرکت فناور و دانش بنیان در استان داریم که از این تعداد ۵۰ درصد در حوزه آی سی تی فعال هستند، اعضای شورای اداری توجه ویژه ای به توانمندی های شرکت های فناور و دانش بنیان استان داشته باشند.

وی گفت: تقریبا زیست بوم فناوری و دانش بنیان استان را قطعی کردیم امروز استان آماده پرواز جدی در زمینه دانش بنیان و فناوری است که بخش عمده این کار را باید در سال های بعد در حوزه آی سی تی جست و جو کنیم. بخش ها، سازمان ها و بخصوص دانشگاهها باید در حوزه آی سی تی ورود جدی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه دفتر گردشگری را در دست اقدام داریم، گفت: ما مشکلاتی در حوزه شاخص های توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات داشتیم رتبه استان بسیار پایین بود و با این بحث های فیبر نوری و پروزه های روستایی و شهری شاخص استان به رتبه مناسبی رسیده اما تا رتبه تک رقمی که هدفگذاری ما است فاصله داریم.

وی افزود: بردن فیبر نوری به دو مرز رسمی شوشمی و شیخ صله در دستور اقدام قرار گرفت تابستان سال قبل بازارچه سومار را دستور موافقت گرفتیم و در دست اقدام است و فیبر کرمانشاه سومار پاوه مریوان در حال اقدام است.

رحیمی افزود: حوزه آی سی تی در کشور نیاز به سازمان اساسی مدونی دارد که نیاز به همکاری نمایندگان دارد سازمان نظام صنفی رایانه ای جوابگو نیست ما به سازمان  نظام فناوری ارتباطات و اطلاعات نیاز داریم، از مشکلات حوزه نرم افزاری آی سی تی، تمرکز شدیدی است که امروز به هر دلیل  در تهران است ما نرخ بیکاری بالایی داریم.

وی بیان کرد: ما انتظار ویژه ای در بحث کمک های فنی و اعتباری بویژه در بحث روستایی داریم. به فیبر کرمانشاه سنقر قروه عنایت کنید از خواسته های ما طرح تکاپو را وزارت ارتباطات و وزارت کار هم اعلام آمادگی کرده در بحث های مختلف بیشتر کار شود و به مرکز تسهیل گری نیز  بیشتر کمک شود.

هزینه ۷۰۰ میلیارد اعتبار در بخش زیرساخت‌های ارتباطی کرمانشاه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که شامگاه پنجشنبه برگزار شد: اظهار داشت من در سفری که پیشتر به استان کرمانشاه داشتم قول دادم که تحولی در زیرساخت های استان به وجود بیاید.

وی با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در سه ساله اخیر گفت: پهنای باند استان کرمانشاه ۱۱ برابر شده است و با افتتاح هایی هم که به زودی می شود حدود ۱۰ برابر دیگر اضافه می شود و تعداد مشترکان اینترنت استان کرمانشاه بیست و دو برابر شده و ۱۰۰ کیلومتر هم به فیبر نوری اضافه شده است.

واعظی ادامه داد: ۴۹۹ روستا را سال گذشته به اینترنت وصل کردیم در حالی که در ابتدای کشور دولت هیچ روستایی به اینترنت وصل نبوده است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۴ شهر استان به اینترنت نسل ۳ مجهز شده است که با ۸ شهر گذشته به ۲۲ شهر رسیده است. نسل چهارم اینترنت همراه نیز با ۱۰ شهری که امروز مجهز شد به ۱۴ شهر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح امروز جمع سرمایه گذاری های حوزه مخابرات برای پروژه ها به ۷۰۰ میلیارد تومان در کرمانشاه رسیده است.

واعظی گفت: برنامه آینده ما اضافه کردن ۷۵۰ کیلومتر فیبر نوری بین شهر های استان است و می خواهیم ۹۰۰ روستای دیگر را هم به اینترنت وصل کنیم امیدواریم که تا پایان دولت همه ۳۱ شهر استان به اینترنت نسل ۳ مجهز شود.

وی همچنین از بهره برداری پایانه فیبرنوری قصرشیرین در آینده نزدیک خبردارد.

وزیر ارتباطات گفت: با تمام محدودیت‌هایی که داشتیم سعی کردیم نگاه ویژه ای به استان کرمانشاه داشته باشیم.

واعظی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دوست دارم درباره مسئله اشتغال و معیشت مردم با شما صحبت کنم از ابتدای دولت تاکنون ما وارث یک بیکاری انباشته شده از گذشته بودیم و تلاش کردیم تا علی رغم همه محدودیت ها مثل تحریم و کمبود های بودجه کار را پیش ببریم.

وی گفت: دولت آنقدر فربه شده بود که دیگر اشتغال دولتی کاری را پیش نمی‌برد و ما باید برای ایجاد رونق اقتصادی به سمت اشتغال های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برویم.

واعظی خاطرنشان کرد: همین یک سال گذشته شاهد افزایش ایجاد شغل بوده ایم اما کسانی هم که وارد بازار کار شده و متقاضی کار بوده اند هم زیاد است و آمار بیکاری کاهش پیدا نکرده است و امیدواریم در آینده بتوانیم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

واعظی از رهبر معظم انقلاب به خاطر نامگذاری سال جدید به سال تولید و اشتغال قدردانی کرد و گفت: این کمک بزرگی به دولت است تا بتواند با همکاری سایر قوا و نهادها مشکل بیکاری و تولید را برطرف کنند.

این مقام ارشد دولتی اضافه کرد: دولت همچنین به فکر ارتقای معیشت مردم در مناطق دور افتاده و روستاها هست و در دستور کار خود دارد.

واعظی افزود: باید توجه ویژه‌ای به فارغ التحصیلان حوزه آی تی سی داشته باشیم چراکه با این فعالیت ها و کسب و کارهای الکترونیکی می‌توانیم بخش زیادی از مشکل اشتغال را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.