1396-02-05 08:33
1255
0
38251
قالیباف در مسجد امیرالمومنین قم:

مخالفان ایجاد ۵ میلیون شغل، نگاهشان به جای دیگری است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عنوان داشت: مخالفان ایجاد ۵ میلیون شغل، نگاهشان به جای دیگری است؛ چرا یک جوان باید شاهد کارکردن مادرش در خانه‌های مردم باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا، محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که عصر روز دوشنبه چهارم اردیبهشت به قم سفر کرده است، طی سخنانی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) این شهر گفت: کشور نیازمند انقلاب و تحول در عرصه اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: باید در عرصه دفاع از مستعضفان و محرومان مجاهدت کنیم.

قالیباف، شهر قم را همیشه مبدأ تغییر و انقلاب در کشور خواند و با اشاره به اینکه این شهر همیشه برای این راه هزینه پرداخته است، ابراز امیدواری کرد که همیشه این افتخار نصیب مردم ولایت مدار قم باشد که هرگونه تغییری از این شهر آغاز شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیاز امروز مردم را تحول و انقلاب در عرصه اقتصادی کشور خواند و اظهار داشت: خوشحالیم که امروز همچنان علمای ما مدافع مستضعفین و محرومین این کشور هستند و درب بیوت آنها باز است و در دفاع از محرومین کم نگذاشته و نمی‌گذارند.

وی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در فرهنگ قرانی داریم که باید در راه مردم تلاش و مجاهدت کنیم و این تلاش و مجاهدت در هر عرصه‌ای باشد باید انجام شود.

قالیباف افزود: مجاهدت و مبارزات مردم و رهبری امام راحل کار را به جایی رساند که ایران نقش مهمی را در منطقه ایفا می‌کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سوال که چرا در یک صحنه اینچنینی و بسیار پیچیده از جهت فنی و علمی در عرصه نظامی و امنیتی به این جایگاه رسیده‌ایم تا در ردیف پنج کشور اول دنیا قرار گرفته و رشد علمی پیدا کنیم؟ گفت: دلیل آن این است که مردم مخلص و با وفای ما به‌ گونه همان مردان مردی زندگی می‌کنند که هرگز در برابر دشمنان قد خم نکردند، اما امروز باید در خانواده در برابر حداقل نیازهای خانواده خود سرشکسته شوند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عنوان داشت: مخالفان ایجاد 5 میلیون شغل، نگاهشان به جای دیگری است؛ چرا یک جوان باید شاهد کارکردن مادرش در خانه‌های مردم باشد.

قالیباف گفت: ما امروز توفیق پیدا کردیم و افتخارات بزرگی در ساختار بین‌الملل پیدا کرده و این جایگاه نظام اسلامی را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: بسیاری تلاش می‌کردند که این نظام شکل نگیرد، سپس هم جنگ را بر ما تحمیل و مشکلات زیادی برای ما درست کردند، اما مجاهدت‌های مردم، کار را به جایی رساند که نقش ایران در جهان و منطقه بسیار تأثیرگذار است و بدون ایران هیچ ابرقدرت و قدرت منطقه‌ای نمی‌تواند تصمیمی گرفته و آن را به اجرا بگذارد و این افتخار بزرگی برای مردم و انقلاب اسلامی است.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ریشه این افتخار بزرگ در این بوده که مردم در صحنه حضور داشته‌اند و این حضور، تشریفاتی نبوده است.

وی تصریح کرد: این سزاوار نیست که جوان ما می‌بیند مادرش در خانه مردم خدمتگذاری می‌کند و پول جمع می‌کند تا فرزندش درس بخواند و تمام آرزوی این فرزند جبران محبت‌های مادر خود است، اما وقتی فارغ‌التحصیل می‌شود باید پول توجیبی خود را باز هم از مادرش بگیرد که نتیجه آن آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی است.

قالیباف گفت: اوج بدبختی در آنجاست که تمام اطلاعات و آمارها نشان می‌دهد که ایران عزیز ما ظرفیت‌های بسیار زیادی در عرصه اقتصادی دارد اما با وجود این، امروز اقتصاد ما را دلال‌ها اداره می‌کنند.

وی افزود: امروز مجموعه تشکیلات ما فقط درمنابع نفت و گاز در رتبه اول دنیاست اما به دلیل ضعف مدیریت و سوء تدبیر در اداره کشور، شاهد این وضعیت اقتصادی هستیم، یعنی به گونه‌ای عمل می‌شود که متاسفانه از تعهدات و باورهایی که داشته‌ایم فاصله می‌گیریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۹۶ درصد مردم از گردونه ظرفیت‌ها و منابع اقتصادی خارج هستند و در حالی که پول همین ۹۶ درصد در اختیار بانک‌ها قرار دارد فقط چهار درصد می‌توانند آن را دریافت کنند که نتیجه این وضعیت بی‌اعتمادی، بی‌عملی و خلف وعده است.

وی ادامه داد: ما ۲۹ اردیبهشت می‌خواهیم رئیس قوه مجریه را انتخاب کنیم و همه امور مدیریتی کشور را در ابعاد مختلف برای تحقق قوانین کشور و اجرایی شدن طرح‌ها و خواسته‌های مردم به او بسپاریم؛ آیا می‌شود سراغ کسی رفت که تجربه و سابقه این کار را نداشته باشد؟

قالیباف مدیریت کشور را ناکارآمد خواند و گفت: باید بدانیم که این توان و ظرفیت وجود دارد و نیروهای جوان، خلاق و صاحب‌نظر داریم که می‌توانند برای ایران عزیز افتخارآفرینی کنند اما وعده‌ها روی هم انباشته شده و مردم نیز احساس بی‌اعتمادی می‌کنند که بی‌اعتمادی بزرگترین ضربه را به کشور می‌زند و هیچ سرمایه‌ای به اهمیت اعتماد نیست.

این کاندیدای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری در پایان گفت: امروز روش‌ها برای حل مشکلات کشور دقیقاً روش‌های ۶۰ سال قبل است، در حالی که باید کشور را با نگاه نسل چهارمی کشور را اداره کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.