1396-04-24 15:03
985
0
41483
نماینده ولی فقیه در سپاه آزادشهر:

تجربه مذاکرات هسته ای پشتوانه تجربی ملت ایران را افزایش داد

نماینده ولی فقیه در سپاه آزادشهر در خصوص برجام خاطرنشان کرد: من فکر نمی کنم که این مذاکرات آن نتیجه ای را که ملت ایران انتظار دارد را به همراه داشته باشد و همانطور که همگان دیدند طرفهای مذاکره به تعهداتشان پایبند نیستند. تنها حسن برجام این است که پشتوانه تجربی ملت ایران را افزایش می دهد و تقویت خواهد کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیترآزاد، حجت الاسلام روح ا... رجنی نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان آزادشهر در گفتگویی که به مناسبت روز گفتگو و تعامل سازنده با دنیا با خبرنگار ما داشت اظهار کرد: تجربه ای که ملت ایران نسبت به مذاکرات هسته ای و اینگونه مذاکرات بدست آورده است، باعث عدم اعتماد و عدم خوش بینی به طرف های مذاکره کننده شده است.

حجت الاسلام رجنی ادامه داد: در مذاکرات هسته ای یک تجربه ای در اختیار ملت ما قرار گرفت که ظرفیت فکری مردم را بالا خواهد برد.

نماینده ولی فقیه در سپاه آزادشهر افزود: برای مثال، تجربه مذاکرات سال ۸۲ و ۸۳ در زمینه غنی سازی اورانیوم که تعلیق غنی سازی را در مذاکرات با همین اروپاییها برای مدتی پذیرفتیم و ۲ سال عقب افتادیم اما آنها به تعهداتشان پایبند نبودند، با همه ی عقب افتادگی های ما در بحث هسته ای، این مذاکرات به نفع ما تمام شد، زیرا مسئولین و مردم فهمیدیم که با تعلیق غنی سازی ، امید همکاری از طرف غربیها مطلقا وجود ندارد .

وی در ادامه تصریح کرد: اگر آن روز ما آن تعلیق اختیاری را که البته بر ما تحمیل شده بود و قبول کردیم، قبول نمی کردیم، ممکن بود کسانی در داخل بگویند، اگر کمی شما عقب نشینی می کردید همه چیز درست می شد و پرونده هسته ای ایران به حالت عادی بر می گشت، فایده آن تعلیق این بود که مردم آگاه شدند و جلوی جو سازی عده ای گرفته شد.

حجت الاسلام رجنی افزود: مردم ما با بد عهدی اروپاییها متوجه شدند که با عقب نشینی یا تعلیق غنی سازی و با عقب افتادن کار با تعطیلی بسیاری از مراکز، مشکل ما حل نمی شود و طرف مقابل دنبال مطلب دیگری است. لذا بعد از آن شروع به غنی سازی کردیم و امروز وضعیت جمهوری اسلامی با سال ۸۲ زمین تا آسمان فرق کرده است، آن روز ما برای ۲ یا ۳ سانتریفیوژ چانه زنی می کردیم اما امروز هزاران سانتریفیوژ مشغول به کار داریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه آزادشهر در خصوص برجام خاطرنشان کرد: من فکر نمی کنم که این مذاکرات ان نتیجه ای را که ملت ایران انتظار دارد را به همراه داشته باشد و همانطور که همگان دیدند طرفهای مذاکره به تعهداتشان پایبند نیستند. تنها حسن برجام این است که پشتوانه تجربی ملت ایران را افزایش می دهد و تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.