1396-06-08 07:56
1195
0
43389
معاون استانداری گلستان در گالیکش:

دولت پس از شهادت شهید «حججی» 2 هزار میلیارد تومان برای مبارزه با داعش اختصاص داد + تصاویر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: پس از شهادت شهید حججی عزیز در سوریه 2 هزار میلیارد تومان دولت برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعشی بودجه اختصاص داده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، علی‌اصغر طهماسبی، ظهر سه شنبه در مراسم متمرکز افتتاح پروژه‌های هفته دولت گالیکش در سالن شهید محمدباقر خسروی اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان گفت: مناسبت‌هایی که در تقویم ملی قرار دارند به‌مانند هفته دولت فرصتی برای مسئولین نظام است تا عملکرد خود را برای مردم گزارش دهند.

nilkooh2623 3

وی افزود: قریب 168 مناسبت ملی و مذهبی در تقویم ملی وجود دارد که مهم‌ترین ظرفیت برای رشد و توسعه کشور می‌تواند باشد.

طهماسبی با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دنیا را درنوردیده است گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود ازجمله فضای مجازی از ضروریات است. قریب 78 درصد جمعیت کشور از کاربران فضای مجازی هستند درصورتی‌که نیمی از جمعیت دنیا از فضای مجازی بهره‌مند هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان تصریح کرد: امروز در جنگ نرم با دشمنان نظام قرار داریم و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه، تشکل‌های مذهبی و مردم‌نهاد، فرهنگیان و نخبگان برای پیروزی در این عرصه لازم است.

وی با اشاره به اینکه در همه حوزه‌ها نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی داشته‌ایم گفت: هیچ نظامی در عالم خاکی پیدا نمی‌شود این‌همه مقاومت در مقابل آن شده باشد و با آن به مخالفت پرداخته باشند. تنها حکومتی که شعار نه شرقی و نه غربی سر داده و روی پای خود ایستاده ایران اسلامی است.

طهماسبی گفت: اگر امروز برجام به نتیجه رسیده به دلیل افتخارات نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های دفاعی و دیپلماسی بوده است. در دولت یازدهم 158 درصد به توان دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران افزوده‌شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان تصریح کرد: پس از شهادت شهید حججی عزیز در سوریه 2 هزار میلیارد تومان دولت برای مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعشی بودجه اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی رهبری و مردم همیشه درصحنه حضورداشته و به وظایف خود به‌خوبی عمل می‌کنند و مسئولان نیز بایستی از همه ظرفیت‌ها و منابعی که در اختیاردارند در جهت خدمت به مردم استفاده کنند.

طهماسبی گفت: در 4 سال گذشته در استان گلستان 9 هزار و 602 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 5 هزار و 852 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان اظهار داشت: در هفته دولت امسال در گلستان هزار و 288 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 752 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به معرفی ۲ روستای استان برای اجرای پایلوت طرح "روستای بدون بیکار" در کشور گفت: ‌۲ روستا محمدآباد گرگان و عطاآباد شهرستان آق‌قلا در جهت رفع بیکاری به‌عنوان پایلوت روستا بدون بیکار به کشور معرفی شدند.

وی افزود: در روستای محمدآباد گرگان، نیروهای بسیج و سپاه توانستند با جمع‌آوری آب‌های سطحی، در سال اول 5 هکتار، سال دوم 10 هکتار و امسال 20 هکتار را به پرورش ماهی اختصاص دهند که درآمدی معادل 850 میلیون تومان ایجادشده و از همین آب‌های سطحی زیرزمینی 750 میلیون تومان جهت کشت شالی درآمدزایی شده است که درمجموع یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای این روستا درآمدزایی شده است.

طهماسبی اضافه کرد: در روستای عطاآباد آق‌قلا نیز یکهزار و 500 کارگاه تولیدی برای 2 هزار جمعیت ساکن این روستا وجود دارد که این روستا تأمین‌کننده مبل‌های جاجرود، یافت‌آباد و غیره است و ازآنجا به همه نقاط کشور ارسال می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان تصریح کرد: در کشور 4 میلیون و 500 نفر دانشجو وجود دارد و هرساله 800 هزار نفر دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شوند و مطمئناً دولت نمی‌تواند برای این‌همه جوان شغل اداری ایجاد کند و چنین مشاغل تولیدی هم می‌تواند به اقتصاد جامعه و هم به اشتغال‌زایی کمک کند.

طهماسبی یادآور شد: در کشورهای دیگر بین دانشگاه و صنعت و دانشگاه و تجارت ارتباط و پیوند وجود دارد و دانشجویان در کنار تحصیل در مراکز صنعتی بنا بر رشته موردنظرشان کارکرده و درآمد هم دارند. متأسفانه این پیوند و ارتباط در کشور ما وجود ندارد و دانشجویان فارغ‌التحصیل فاقد تجربه هرگونه کار عملی هستند.

دولت یازدهم برای 723 نفر در گالیکش اشتغال‌زایی کرده است

حسن خسروی فرماندار گالیکش در این مراسم گفت: سال 92 حدود 58 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی گالیکش اعتبار اختصاص‌یافته است. 2 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز برای پروژه‌های اقتصادی با 93 نفر اشتغال‌زایی هزینه شده است.

nilkooh2623 1

وی افزود: سال 93 تعداد 51 پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد تومان در گالیکش افتتاح‌شده و 2 میلیارد و 55 میلیون نیز برای پروژه‌های اقتصادی با اشتغال‌زایی 145 انجام‌گرفته است.

خسروی اضافه کرد: سال 94 تعداد 35 پروژه عمرانی بااعتبار 8 میلیارد تومان و 128 پروژه اقتصادی بااعتبار 18 میلیارد 830 میلیون تومان برای اشتغال‌زایی 325 نفر هزینه شده است.

فرماندار گالیکش گفت: سال 95 تعداد 58 پروژه عمرانی بااعتبار 47 میلیارد و 700 میلیون تومان و 49 پروژه اقتصادی بااعتبار 26 میلیارد و 400 میلیون تومان برای 160 نفر اشتغال‌زایی شده است.

وی تصریح کرد: درمجموع 182 پروژه عمرانی تا سال 95 در گالیکش بااعتبار 116 میلیارد و 800 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است و در قسمت اقتصادی 362 پروژه بااعتبار 49 میلیارد و 780 میلیون تومان برای 723 نفر اشتغال‌زایی انجام‌گرفته است.

حسن خسروی در این مراسم اظهار داشت: امروز همزمان با هفته دولت 64 پروژه بااعتبار 150 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 147 نفر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد 13 پروژه اقتصادی بااعتبار 15 میلیارد و 40 میلیون تومان و 108 نفر اشتغال‌زایی است.

فرماندار شهرستان گالیکش افزود: 11 کیلومتر بزرگراه گالیکش و افتتاح مسکن مهر به علت درجه اهمیت هفته آینده با حضور مسئولان کشوری افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.