1396-06-09 09:58
1674
0
43463
درد دل مردم چارقلی و قصه تکراری بی آبی؛

مردم چارقلی با کام خشکیده به استقبال عید قربان می روند + تصاویر

مردم روستای چارقلی سال هاست که با کمبود آب شدید در فصل گرما مواجه هستند و امسال تابستان با کاهش شدید نزولات جوی این وضعیت بیش از هرسال طول کشیده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گمیشان، برای تهیه گزارش از افتتاح طرح هادی در روستای چارقلی به مناسبت هفته دولت رفته بودیم.

باز هم برای چندمین بار مردم به سراغمان آمدند تا از قطعی آب و درد مزمن روستا بگویند.

در شرق و شمال شرق روستا به گفته اهالی آن منطقه بیش از دوماه است که یک قطره آب هم ندارند.

آما قلی کچانی گفت: در هر سال ۴ الی ۵ ماه آب شرب ما قطع است.

جلال کمی با نامیدی گفت: در آینده هم مشخص نیست تا چه زمانی مشکل آب حل شود...

23

سلیمه خدیور با صدای بلند گفت: حتی برای وضو گرفتن آب نداریم و در این دوماه چند تانکر آب خودم از جاهای دیگر آب خریدم.

یکی دیگر از اهالی گفت: خیابان مفتح، خیابان رجایی و فردوسی آب ندارند اما تانکرهایی به وسیله دهیاری قرار داده شده که مسئولین آن را گاها از آب پر می کنند هرچند این وضعیت مسکن موقت است ، دستشان درد نکند اما خیابان مفتح که ما هستیم یک تانکرآب هم وجود ندارد.

24

مردم چارقلی همه ساله با خانه تکانی به استقبال عید قربان می روند، اما امسال بی آب طولانی تر از هر سال خودش را به عید قربان رساند تا کام مردم را برای عید قربان هم تلخ کند و عید قربان را هم مانند عید فطر با بی آبی سپری کنند.

وضعیت بهداشت روستا و سلامتی که تهدید می شود دیگر نیازی به گفتن نیست و بارها در گزارشات قبلی این پایگاه خبری و خبرگزاری های دیگر مفصل به آن پرداخته شده است.

27

به هیچ عنوان نیاز به گفتن نیست اگر هفته ها بیاید و برود و حتی برای یک ساعت هم آب نداشته باشی چقدر زندگی سخت خواهد شد....

لازم به ذکر است؛ بسیج سازندگی گمیشان با همکاری آبفار و دهیاری تلاش کردند تا در ایام بی آبی با تانکر به روستا آبرسانی کنند ولی با توجه به تعداد زیاد روستاها و خانواده هایی که مشکل کمبود آب دارند بازهم مردم در تامین آب با مشکل مواجه هستند علاوه بر آن استفاده از آب تانکر برای همه امور مثل استحمام و شستشو ظرف و لباس و... کفایت نمی کند.

26

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.