1396-06-30 09:30
754
1
44318
در آیین تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد؛

توصیه‌های رئیس مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با امام (ره) / امروز به تقویت روحیه انقلابی و جهادی نیاز داریم / تاکیدات آیت‌الله جنتی به حسن خمینی

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که جهاد فی‌سبیل‌الله در راس احکام و حافظ اصول است ، گفت: امروز به تقویت روحیه انقلابی و جهادی نیاز داریم.

به گزارش گلستان ما به نقل از تهران نیوز ، آیت‌الله احمد جنتی در آیین تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) که در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: مایل هستیم که زودتر به زیارت امام خمینی (ره) مشرف شویم، اما مشغله‌ها اجازه نمی‌دهند.

وی گفت: درباره امام هر چه فکر می‌کنم، ناراحت می‌شوم از اینکه چرا ایشان را نشناختیم. هر چه بیشتر آثار ایشان را مطالعه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که «ما عرفناک حق معرفتک.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری با توصیه به مطالعه بیشتر آثار امام خمینی (ره) افزود: هر چه آثار ایشان را بیشتر مطالعه کنید، زنده‌تر می‌شوید. ما باید از تربیت‌های معنوی ایشان استفاده کنیم. من خودم به مطالعه بیشتر آثار امام علاقه‌مند هستم.

وی بیان داشت: در هر زمانی کافر، مومن و فاسق هستند و این موضوع به زمان خاصی اختصاص ندارند. آیات قرآن در هر زمانی مخاطبان خودش را دارد. درباره مومنان و حتی کافران و فاسقان آن زمان با زبان خودشان صحبت کرده است.

آیت‌الله جنتی عنوان کرد: به آیات قرآن نگاه می‌کردم تا ببینم کدام آیات را می‌توانم با امام تطبیق دهم؟ ، آیاتی درباره مجاهدان و مخلصان در قرآن کریم وجود دارد. مصداق بارز این آیات، حضرت امام (ره) هستند.

وی ادامه داد: به آیه شریفه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» بیشتر توجه کنید. ایشان واقعاً طوری بود که از هیچ‌کس ترسی نداشتند. وقتی ایشان را دستگیر و به تهران آورده بودند، خودشان قسم می‌خوردند که من نمی‌ترسیدم و آن‌ها می‌ترسیدند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: شجاعتی که در امام وجود داشت، اگر مبالغه نباشد باید بگویم که منحصر به ایشان است. آیات بسیاری هم درباره جهاد در قرآن وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به امام تطبیق داد.

وی با بیان این‌که جهاد فی‌سبیل‌الله در راس احکام می‌باشد چرا که حافظ اصول است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام در این زمان برای ایجاد حکومت ظالمانه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

آیت‌الله جنتی گفت: ما باید بدانیم که نظر دشمن نسبت به دوست و دشمن چگونه بود. ما باید پیام‌های امام به حجاج را بخوانیم تا متوجه شویم. امروز کشوری جز ایران وجود ندارد که دست ظالمان را از کشورش کوتاه کند.

وی افزود: سخنان امام روحیه انقلابی انسان را تقویت می‌کند. امروز ما به تقویت روحیه انقلابی و جهادی نیاز داریم. جوانان برای تربیت جوانان آماده است به شرط آن‌که متوجه شوند که ما با صداقت حرف می‌زنیم.

رئیس مجلس خبرگان اظهار داشت: خبرگان رهبری باید پیشتاز این موضوع باشد و جوانان را زیر بال و پرشان قرار دهند. شکوفا کردن ذات جوانان خوش‌فطرت از وظایف ماست.

آیت‌الله جنتی در پایان تصریح کرد: به حسن آقای خمینی می‌گفتم که بیت امام باید سخنان امام را نشر دهند. ما باید با صدا و سیما هم هماهنگ کنیم تا هر از گاهی سخنان امام را از رسانه ملی پخش کند. صحیفه نور امام واقعاً پر از نور است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی اصغر طغرایی

سوال چرا صدا وسیمای جمهوری اسلامی استان گلستان این کا را نمیکند و رسانه ها سکوت کردند دراین چند روز چند هزار کتاب امام خمینی س را توزیع نمودم و ...انشالله تحقق دهیم این کار را .. کتاب امربه معروف ونهی از منکر وقیام عاشور که مناسبت هم دارد .لبیک یا حسین ع

0
0
پاسخ
1396-06-30 17:33

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.