1396-08-30 16:34
667
0
46814
حجت الاسلام قرائتی:

کسانی که بهای استفاده از وقف را نمی‌دهند دزد بین الملل هستند

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: برخی از افراد در مملکت ما از املاک وقفی استفاده می‌کنند ولی بهای آن را نمی‌دهند یا کم می‌دهند این ادم‌ مال اوقاف را می‌خورد، یعنی دزد بین المللی است و لقمه حرام کسب می‌کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تهران نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایشی به مناسبت هفته وقف  در مسجد دانشگاه تهران ضمن اشاره به اینکه  وقف نشانه عشق به دین و عشق به مردم است گفت: تا شخص به مردم و مکتب عشق نداشته باشید وقف انجام نمی‌شود. وقف نشانه دور اندیشی، ایثار و وسیله برکت مال می‌باشد.

قرائتی وقف را یک انفاق بی‌منت و خروج از خودمحوری و قرار گرفتن در فضای جامعه دانست و افزود: وقف یک شرکت بی‌ضرر است چراکه اگر کسی چیزی را وقف کند و حتی مردم نسبت به آن بی توجه باشند شخص ثوابش را می‌برد، علاوه بر آن وقف قلیل را زیاد می‌کند و مصادق باقیات و صالحات است.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند کمبودها را جبران می‌کند، تصریح کرد: وقف تنها برای ثروتمندان نیست بلکه آدم در هر شرایطی می‌تواند وقف را انجام دهد، حتی با دادن جزوه‌های درسی، یادداشت‌ها و غیره  می‌تواند این کار را انجام دهد.

این استاد اخلاق خاطرنشان کرد:  ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم به اوقاف اعتماد کنند و شما جوانان این دوره از زندگی خود را وقف دین کنید چرا که معامله با خدا پرسود و پر منفعت است.

قرائتی بیان کرد: برخی از افراد در مملکت ما از املاک وقفی استفاده می‌کنند ولی بهای آن را نمی‌دهند یا کم می‌دهند  این ادم مال اوقاف را می‌خورد، یعنی دزد بین المللی است و لقمه حرام کسب می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی از ما در زمین اوقاف زندگی می‌کنیم و حق اوقاف را نمی‌دهیم گفت: مال اوقاف را مثل نرخ شخصی حساب کنیم؛ نباید در وقف اجتهاد کنیم و هرجای که واقف مال خود را وقف کرده باید برای همان نیت استفاده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز در پایان به دانشجویان دانشگاه تهران این‌گونه توصیه کرد:در هر حادثه باید دانشگاه تهران پیش قدم باشد حتی با کمترین میزان چرا که این مرکز علمی، دانشگاه مادر است و باید کارش هم مادری باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.