1396-10-26 10:45
535
0
49183
ربیعی در نشست خبری:

اصابت موشک به نفتکش سانچی دروغ بسیار واضحی است/ جانباختگان این نفتکش "شهید خدمت" محسوب می‌شوند

در فضاى مجازى گفته شده محموله سانچى براى کره شمالى بوده و آمریکا با موشک، این نفتکش را مورد اصابت قرارداده است در حالى که این موضوع صحت ندارد و دروغ واضحى بیش نیست.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ علی ربیعی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس کمیته پیگیری حادثه نفتکش سانچی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به حادثه نفتکش سانچی گفت:  این حادثه در ٥٠ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: این حادثه بدون پیش بینى و ناگهانى اتفاق افتاد، البته شکل شهادت عزیزانمان همراه با وجود آتش و سم در نفتکش سانچى بر عمق حادثه افزود.

ربیعی تصریح کرد: همه اظهارنظر‌ها درخصوص این رابطه جمع آورى شده و قطعا به ابهامات پاسخ می‌دهیم.

رئیس کمیته پیگیری حادثه نفتکش سانچی ادامه داد: پس از اطلاع از وقوع حادثه، کار بررسی و پیگیرى آغاز شد و وزارت نفت،  وزارت راه، وزارت امور خارجه و بنده باتوجه مسئولیت‌هایمان  حادثه سانچى را بررسی و پیگیرى کردیم.

ربیعی تصریح کرد: در فضاى مجازى گفته شده محموله سانچى براى کره شمالى بوده و آمریکا با موشک، این نفتکش را مورد اصابت قرارداده است در حالى که این موضوع صحت ندارد و دروغ واضحى بیش نیست.

وی افزود: متاسفانه این داستان سرایی هاى "ژول ورنى" در فضاى مجازى مطرح شده است اما کسانى که این موضوع را مطرح کردند، اطلاعى از دریانوردى و مسائل بین الملل ندارند.

رئیس کمیته پیگیری حادثه نفتکش سانچی اظهار کرد: محموله نفتکش سانچى براى کره جنوبی بود و بارنامه آن هم موجود است، این کشور هم به صورت رسمى این موضوع را تایید کرده است. محموله سانچى براى کره جنوبی بود و بارنامه آن موجود است و این کشور هم به صورت رسمى تایید کرده محموله سانچى به آن تعلق دارد.

ربیعی تاکید کرد:  اگر آمریکا با موشک سانچى را هدف قرار می‌داد آیا در فضاى بین‌المللى کنونى این موضوع قابل پنهان کردن بود؟ همکاران من از کشتى ای که با سانچى تصادف کرده عکس و فیلم تهیه کردند.

همچنین رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی گفت: هیچ مستندی درباره خاموش بودن سیستم موقعیت یاب وجود ندارد و اصلا نمی شود که از آن استفاده نکرد.

وی افزود: هر دو کشتی از این سیستم استفاده می کردند و همه این اطلاعات از طریق جعبه سیاه قابل استخراج است.

ربیعی در ادامه اظهار کرد: به دستور رئیس جمهور و در مذاکراتی که با رئیس بنیاد شهید داشتیم، بنا شد جان‌باختگان نفتکش سانچی "شهید خدمت" محسوب شوند.

رئیس کمیته پیگیری حادثه نفتکش سانچی تصریح کرد: چینى‌ها اعلام کردند امکانات لازم براى ورود به نفتکش سانچى را در اختیار ندارند، بنابراین ، مباحث حقوقى حادثه و بررسی جعبه سیاه را در کمیته ویژه رسیدگى بررسی و پیگیرى می‌کنیم.

راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی بیان کرد: هیچ مستندی درباره خاموش بودن سیستم موقعیت یاب نفتکش وجود ندارد و اصلا نمی شود که از آن استفاده نکرد.

وی افزود: هر دو کشتی از این سیستم استفاده می کردند و همه این اطلاعات از طریق جعبه سیاه قابل استخراج است.

کیان ارثی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش هم در این نشست خبری تصریح کرد: محموله توسط خود کره‌ای ها بیمه شده است و در مجموع هیچ مشکلی از بابت خسارت ناشی از حادثه نداریم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.