1396-12-22 07:33
516
0
51529
گزارش؛

رفتار متناقض نائب رئیس مجلس دهم در قبال اهل تسنن/ از تلاش برای ساخت مساجد اهل سنت تا دفاع تمام قد از توهین کنندکان به مقدسات اهل سنت

ادعاهای دو گانه علی مطهری در خصوص عدم برخورد با خاطیان فرقه شیرازی در حالی صورت می گیرد که وی در سال های گذشته پیگیر مطالبات اهل سنت بوده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ روز جمعه خبری از سوی مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان در رسانه ها منتشر شد که حاکی از حمله گروهی وابسته به طیف سید صادق شیرازی به سفارت ایران در لندن بود.

بر اساس این خبر اعضای این گروهک روز جمعه با حمله به سفارت ایران در لندن، وارد فضای سفارت ایران در این شهر شدند و اقدامات خطرناکی را در این محدوده دپیلماتیک انجام دادند؛ این افراد که تصاویر سید صادق شیرازی و سید حسین شیرازی را در دست داشتند، عضو گروهکی با عنوان هیات «خدام المهدی» هستند که در حومه لندن فعالیت دارند.

این گروهک به بهانه اعتراض به دستگیری سیدحسین شیرازی فرزند سیدصادق شیرازی، پس از آنکه با قمه و چماق وارد حریم سفارت ایران شدند، با سرنگون کردن پرچم مقدس کشورمان، پرچم گروهک خود را بر بام سفارت نصب کردند.

«حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس در توییتی تاکید کرد: «دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض نموده و با شکستن پرچم، در حال شعار دادن علیه مقامات کشور و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس محل حاضر است»

اقدام این افراد مورد اعتراض مقامات ایرانی قرار گرفت و فارغ از کم کاری های پلیس انگلیس در این ماجرا، اقدامات خارج از عرف این گروه مبنی بر شعار دادن علیه مقدسات اهل سنت امری ناپسند بوده که همواره مورد اعتراض مراجع تقلید و شیعیان واقعی بوده است.

این جریان مذهبی شیعه که کارویژه اش توهین به مقدسات اهل سنت و لعن و بی احترامی به خلفای اول تا سوم و نیز عایشه همسر پیامبر(ص) است از سال ها پیش فعالیت خود را گسترده تر کرده و مرکز فعالیت هایشان در انگلیس راه اندازی شده است به این صورت که این جریان اصرار دارد از طریق رسانه های متعددی مانند شبکه های ماهواره ای این توهین ها را جهانی کند و به سمع و نظر همه و به ویژه مسلمانان اهل سنت برساند.

افراطی گری های این جریان که بارها مورد تذکر رهبر انقلاب هم قرار گرفته است، همواره هزینه های زیادی برای مسلمانان به دنبال داشته و یکی از عوامل اصلی اختلاف شیعه و سنی در چند سال گذشته همین اقدامات افراطی از سوی وهابیت و شیعه انگلیسی بوده است.

در این میان برخی از سیاستمداران که همواره ادعای زوشنفکری دارند در اقدامی عجیب از افراطی گری های این گروه حمایت کردند. علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی عجیب به دفاع از این جریان پرداخته است.

مطهری در این خصوص گفته بود هرکس نظر شخصی خود را داشته و این افراد هم برای خود نظراتی دارند که نباید به خاطر یک اظهار نظر شخصی فردی از آنها بازداشت شود و یا آنها تحریک شوند.

علی مطهری در حالی به دفاع از ابراز نظرات طرفداران صادق شیرازی در خصوص توهین به اهل سنت می پردازد که تا کنون خود را حامی حقوق اهل سنت می دانست و حتی در مساجد اهل سنت برای نمایش وحدت نماز می خواند.

وی یکی از حامیان اصلی برای دادن سمت های مختلف به اهل سنت در کشور بود؛ مطهری در یکی از نطق های جنجالی خود در مجلس نیز پیگیر ساخت مسجد توسط اهل سنت در شهرهایی با جمعیت غیر سنی بود.

ادعاهای دو گانه علی مطهری در خصوص عدم برخورد با خاطیان فرقه شیرازی در حالی صورت می گیرد که وی در سال های گذشته پیگیر مطالبات اهل سنت بوده است.

مطهری باید توجه داشته باشد که اهل سنت قبل از پیگیری هر مطالبه خود نیازمند برخورد با کسانی هستند که به مقدسات انها توهین می کنند و قطعا برخورد با کسانی که از ایوان سفارت ایران بالا رفته و علیه مقدسات اهل سنت شعار داده اند یکی از راه های رسیدن به وحدت سیعه و سنی در حهان اسلام خواهد بود.

انتهای پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.