1397-04-27 09:27
389
0
55306
تامین فیلترشکن برای ادامه حیات "تلگرام" در داخل کشور؛

فیلترشکن‌های "تلگرام" در کدام بخش وزارت ارتباطات مستقر هستند + سند

طبق بررسی‌های فنی صورت گرفته، تعداد زیادی از پراکسی‌های تلگرام توسط مجموعه وزارت ارتباطات و با نام کاربری hotgram پشتیبانی می‌شود یعنی این وزاتخانه مشغول تامین فیلترشکن برای ادامه حیات "تلگرام" در داخل کشور است.

به گزارش گلستان ما، سید علیرضا آل داود در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره دو اپلیکیشن "هاتگرام" و "تلگرام طلایی" اظهار کرد: هاتگرام و تلگرام طلائی در عمل پل ارتباطی میان تلگرام و مخاطبان هستند و این دو اپلیکیشن به‌عنوان فیلترشکن‌های تلگرام محسوب می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه پس از فیلتر شدن تلگرام، با بهانه‌های مختلف دو فیلترشکن آن یعنی هاتگرام و تلگرام طلایی از سمت جریانی مشکوک حمایت شده و از بیت‌المال برای آنان هزینه‌های بسیاری شد.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: هاتگرام و تلگرام طلایی به‌دلیل باز کردن دسترسی‌های زیاد و پنهان بر روی تلفن همراه مردم علاوه بر سرقت اطلاعات آنان، منجر به خروج اطلاعات انبوه از کشور می‌شوند.

آل داود با تاکید بر اینکه حتی حرف آقای رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه تلگرام به دلیل انحصار‌طلبی فیلتر شد توسط جریان نفوذ بر زمین ماند، تصریح کرد: متاسفانه هاتگرام و تلگرام طلایی منجر به ادامه این انحصار‌طلبی شد‌ه‌اند.

این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه متاسفانه شرکت ارتباطات زیرساخت، پراکسی‌های گذر از فیلتر قانونی کشور برای ادامه کار تلگرام را علاوه بر حمایت VIP از نسخه‌های فارسی انجام می‌دهد، متذکر شد:طبق بررسی‌های فنی صورت گرفته، تعداد زیادی از پراکسی‌های تلگرام توسط شرکت ارتباطات زیر‌ساخت و با نام کاربری hotgram پشتیبانی می‌شود که این یعنی شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول تامین فیلترشکن برای ادامه حیات تلگرام در داخل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: طبق تصویر زیر یکی از هزاران پراکسی برای دور زدن فیلترینگ تلگرام و با نام هاتگرام به‌صورت رسمی از سوی تلگرام به افراد معرفی می‌شود که با بررسی IP آن به سرورهای شرکت زیرساخت به‌عنوان تامین‌کننده این پراکسی می‌رسیم.

وی یادآور شد: متاسفانه جریانی در داخل کشور که منافع سیاسی، حزبی و قبیله‌ای خود را به منافع ملی و منافع مردم ترجیح می‌دهد پیشتر نیز با ارائه خدمات VIP به تلگرام نظیر ارائه CDN‌های اختصاصی به آن، کشور را با چالش‌های متعدد امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و .... مواجه کرده بود.

آل داود با اشاره به اینکه وزیر محترم ارتباطات باید به جای شوآف‌های رسانه‌ای، فضای را برای فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی فراهم کند، تصریح کرد: وزیر محترم ارتباطات به جای آدرس‌های غلط به نقش خود در حوزه سالم‌سازی و قانونمند شدن فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور بپردازد چراکه دنبال کردن منافع جریان خاص در کشور به هیچ وجه به صلاح وی نیست.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.