1398-01-05 10:27
1056
0
62110
سیل هولناک شیراز را هم فرا گرفت؛

جاری شدن سیل در مسیرهای منتهی به دروازه قرآن و میدان ابوکلام شیراز + تصویر و فیلم

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: در مسیرهای منتهی به دروازه قرآن، میدان ابوالکلام و خروجی شهر شیراز از تردد غیرضروری خودداری شود چراکه ازدحام خودروها و آبگرفتگی در این نقاط زیاد است.منزل‌ها و خودروهایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند توسط نیروهای شهرداری و آتش نشانی در حال امدادرسانی هستند.

به گزارش گلستان ما، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: در مسیرهای منتهی به دروازه قرآن، میدان ابوالکلام و خروجی شهر شیراز از تردد غیرضروری خودداری شود چراکه ازدحام خودروها و آبگرفتگی در این نقاط زیاد است.

به گزارش روابط‌عمومی آتش‌نشانی شیراز، محمدهادی قانع با توجه به شدت بارندگی و آبگرفتگی معابر از شهروندان و مسافران خواست از تردد در کنارگذرها خودداری و از مسیرهای جایگزین عبور کنند و از سفرهای غیر شهری و غیر ضروری، خودخوداری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: در مسیرهای منتهی به دروازه قرآن، میدان ابوالکلام و خروجی شهر شیراز از تردد غیرضروری خودداری شود چراکه ازدحام خودروها و آبگرفتگی در این نقاط زیاد است.

قانع تاکید کرد: منزل‌ها و خودروهایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند توسط نیروهای شهرداری و آتش نشانی در حال امدادرسانی هستند.

بارش‌های شدید در شیراز باعث ایجاد سیل و گرفتار شدن ۲۰۰ خودرو در سیلاب و ایجاد صحنه های هولناک شد.

بارش باران از اوایل امروز در شیراز موجب بسته شدن کنارگذرهای رودخانه خشک و آبگرفتگی و سیلاب معبر در دروازه قرآن شد که شاهدان عینی از احتمال بالای تلفات جانی خبر می دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس ضمن اعلام وقوع آبگرفتگی در خیابان های دروازه قرآن تا هفت تنان شیراز گفت: در حال حاضر ۵ تیم عملیاتی و تخصصی به منظور رسیدگی و امداد و نجات احتمالی در منطقه حضور دارند/برخی از منازل نیز دچار آبگرفتگی شده و آتش نشانی درحال تخلیه آب است.

 Ø³ÛŒÙ„ در دروازه قرآن شیراز
 
کنارگذرهای شیراز بسته شد
 
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز گفت:کنارگذرهای رودخانه خشک به علت بارندگی بسته شده و شهروندان و مسافران می توانند برای تردد از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

محمدرضا دهقانی با توجه به هشدار مدیریت بحران مبنی بر بارندگی شدید در این کلانشهر توصیه های ایمنی را به شهروندان و مسافران داد و افزود: شهروندان و مسافران به منظور افزایش ایمنی حتی المقدور از خودرو شخصی استفاده نکنند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون خط یک مترو و ناوگان اتوبوسرانی آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران است، اضافه کرد: شهروندان و مسافران نوروزی از ایستادن در حاشیه رودخانه خشک و پل های آن خودداری کنند.
 
دهقانی اضافه کرد: مسافران نوروزی برای اسکان از سالن های سرپوشیده مشخص شده توسط شهرداری شیراز و به ویژه نمایشگاه بین المللی شیراز واقع در شهرک گلستان استفاده کنند.
 
کنارگذرهایی چسبیده به خیابان ساحلی و رودخانه خشک شیراز برای تردد خودروها ساخته شده است که هنگام بارندگی های شدید، این کنار گذرها بسته می شوند.
 
رودخانه خشک در واقع محل عبور سیل (مسیل) است که شیراز را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می کند.
 
این رودخانه غربی - شرقی نهایتا به دریاچه مهارلو یا نمک در شرق شیراز می ریزد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.