1398-04-29 17:27
1125
0
64511
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

دم خروس برجام و مبادله جیسون رضائیان با "گاندو" بیرون زد/ تحریم صدا و سیما ثمره روحیه دیکتاتوری دولت است/ آقایان نگران افشاگری و برملا شدن دروغ هایشان هستند

حجت الله نصرالله پژمانفر گفت: برخورد دولت از این باب است که جلوی رویه افشاگری را بگیرد و معمولا اگر کسی ریگی در کفشش نباشد نباید با این مسائل برخورد کند.

به گزارش گلستان ما، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریم صدا و سیما توسط دولت، به خبرنگار تیتریک، گفت: اگر این اتفاق منجر به این شود که تک صدایی در جامعه حکم فرما شود، خیال بدی است. 

حجت الله نصرالله پژمانفر افزود: اینکه اجازه ندهیم هیچ کسی حق داشته باشد به غیر چیزی که ما فکر می کنیم فکر کرده یا حرف بزند و با دیگران بدون صعه صدر برخورد کنیم بسیار بد است.

وی با اشاره به اینکه بعضا تعبیر هایی نیز مبنی بر اینکه "بروند به جهنم یا در کشور جایی ندارند" می شد، اظهار داشت: متاسفانه این ادبیات در دولت بسیار فراوان وجود دارد و منجر به این شده است که یا باید در جامعه هر کسی که حرف می زند از طریق خواسته ها و تریبون آنها حرف بزند یا اگر کسی بخواهد حرفی غیر از حرف دولت بزند حتما باید با آن برخورد شود. 

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه روند مذکور، رویه ای کاملا غلط است، تصریح کرد: برخورد های این چنینی روحیه دیکتاتوری است که در قوه مجریه ما وجود دارد زیرا پول ها و اعتبارات دست آنها است تا اگر بخواهند زبان مخالفان را ببندند. 

وی گفت: سریال گاندو کاملا کارشناسی بود و مورد استقبال مردم قرار گرفت، همچنین در ارزیابی های صورت گرفته بالاترین سطح بیننده را طی سال های اخیر داشته است و نمایندگان در یک روز با جمع اوری 155 امضا از این سریال تقدیر و تشکر کردند. 

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه امیدواریم سریال های این چنینی بتواند نیمه های پنهان و مسائلی که پشت صحنه ها می گذرد را به مردم نشان دهد، افزود: باید این مسئله روشن شود که عده ای یک روز به دروغ اعلام کردند پول هایی که وارد مملکت شده است بر اساس توافق برجام بود.  

وی اظهار داشت: امروز روشن می شود که پول مذکور بر اساس تحویل جیسون رضائیان به آمریکایی ها مبادله شده است، نمایش این مسئله در سریال گاندو دم خروس را بیرون زد، مردم ما حق دارند و باید واقعیت ها و پشت صحنه ای که عده ای تلاش دادند پنهان کنند نشان داده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: متاسفانه رویه دولت در برجام نیز همین بود، مذاکرات را پنهان می کردند و حتی نمایندگان مجلس از مذاکرات آنها مطلع نبودند و معلوم نبود پشت صحنه چه می گذرد و سریال گاندو نیز به این مسئله پرداخت.  

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه برخورد دولت از باب این است که جلوی این رویه را بگیرد و معمولا اگر کسی ریگی در کفشش نباشد نباید با این مسائل برخورد کند، گفت: فکر می کنم آقایان نگران موضوعات دیگری هستند که ممکن است برملا شود و بخشی از اقدامات پنهان آنها را آشکار کند. 

وی افزود: سریال گاندو که بالاخره پخش شد اما اگر اینها نتوانند جلوی افشاگری های این چنینی را بگیرند خیلی از مسائلی که وضعیت آنها و دروغ های گفته شده را بر ملا می کند، آشکار شده و با آن مخالفت خواهد شد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه خاطر نشان داشت: صدا و سیما اشکالات فراوانی دارد و ما نیز به بخش های مختلفی از آن به ویژه در حوزه سبک زندگی و تاثیرات فرهنگی عمیقی که برخی از سریال ها و برنامه های تولیدی و پخشی دارد اعتراض داریم اما در حوزه اجتماعی، سیاسی و خبر موفق عمل کرده و باید در این حوزه تقویت شود و محتواهایی که بتواند روشنگری کند در صدا و سیما داشته باشیم.  

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.