1398-04-30 14:29
1018
0
64536
گریمور سینما:

حرف های فراستی درباره "شبی که ماه کامل شد" درست است/ در انتخاب فیلمسازان ژانرهای امنیتی و دفاع مقدس باید بیشتر دقت شود

حجت اله بابایی طراح گریم سینما گفت: "شبی که ماه کامل شد" اگر حمایت شود، بی شک یک روند برای تطهیر چهره ها و اشخاص خائن به وطن می شود؛ بهتر است در انتخاب فیلمسازان ژانرهای امنیتی و دفاع مقدس، مخصوصا فیلم هایی که قرار است یک پرونده و یا یک واقیعت تاریخی را روایت کنند دقت عمل بیشتری وجود داشه باشد همچنین سینمای ما بیش از هر چیزی به مدیرانی نیازمند است که به فرهنگ و سنت های کشورمان اعتقاد داشته باشد.

به گزارش گلستان ما، حجت اله بابایی مدرس دانشگاه و طراح گریم سینما و تلویزیون در خصوص فیلم "شبی که ماه کامل شد" در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛گفت: فیلم "شبی که ماه کامل شد" می توانست یک فیلم ملی و امنیتی درست باشد، اما متاسفانه در نهایت تعجب می بینیم که این فیلم بیشتر به دفاع از عبدالمالک ریگی می پردازد. 

وی افزود: مسعود فراستی به تازگی در مورد این فیلم گفته بود که یک فیلم کاملا ضدملی است و این فیلم توهین به قوم بلوچ است، من با این حرف موافقم؛ نرگس آبیار فیلمسازی است که ژانر خاصی را در سینما دنبال می کند و تقریبا او را به عنوان کارگردان سینمای دفاع مقدس یا فیلم های ملی_میهنی می شناسیم اما مسئله مهمی که در مورد وی وجود دارد این است که به نظر می رسد این ژانر را به خاطر علاقه و ارادت شخصی اش انتخاب نکرده است، بلکه او با این روش خودش را در سینما مطرح کرد و این گونه توانست حمایت هایی را برای ساختن فیلم هایش بدست آورد.

این طراح گریم کشورمان اظهار داشت: فیلم شیار 143 نرگس آبیار که متاسفانه بسیار هم مورد وثوق قرار گرفت، یک فیلم کاملا ضد جنگ است، کجای سینمای دفاع مقدس ما رسالت داریم که جنگ تحمیلی را بکوبیم؟ مردم ما 8 سال در آن جنگ، دلیرانه نجنگیدند که حالا یک نفر با فیلمش بخواهد آن ها را بی ارزش کند.

وی اذعان داشت: به نظر می رسد نهادهایی که بودجه چنین فیلم هایی را تامین می کنند و یا ساخت چنین فیلم هایی را سفارش می کنند بهتر است کمی بیشتر در انتخاب فیلمساز و عوامل آن دقت کنند، فیلمی که ساخته می شود ده ها سال ماندگار خواهد بود و در سال های آینده که نسل هایی جدیدی به وجود می آیند اگر چنین فیلم هایی را ببینند که تاریخ و واقعیت را تحریف کرده اند دچار سردرگمی می شوند و روایت وقایع کشورمان آن طور که دشمنان ایران می خواهند نقل می شود.

حجت اله بابایی در پایان گفت: "شبی که ماه کامل شد" اگر حمایت شود، بی شک یک روند برای تطهیر چهره ها و اشخاص خائن به وطن می شود؛ بهتر است در انتخاب فیلمسازان ژانرهای امنیتی و دفاع مقدس، مخصوصا فیلم هایی که قرار است یک پرونده و یا یک واقیعت تاریخی را روایت کنند دقت عمل بیشتری وجود داشه باشد همچنین سینمای ما بیش از هر چیزی به مدیرانی نیازمند است که به فرهنگ و سنت های کشورمان اعتقاد داشته باشد.

انتهای پیام/

به گزارش گلستان ما،

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.