1398-04-30 16:35
597
0
64538
وزیر نفت:

کارت سوخت جایگاه‌داران تا مدت محدودی فعال خواهد بود/ اینستکس بدون دریافت پول نفت به درد نمی‌خورد

وزرای فعلی، سابق و اسبق نفت صبح امروز به منظور بررسی شرایط فروش نفت و آخرین وضعیت صنعت نفت گردهم آمدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، صبح امروز به دعوت بیژن زنگنه وزیر نفت ، وزرای نفت ادوار مختلف پس از انقلاب گردهم جمع شدند تا در مورد وضعیت فروش نفت و روش فروش گفت و گو کنند.

در این جلسه که آقایان سیدمحمد غرضی، سیدکاظم وزیری هامانه، غلامحسین نوذری، رستم قاسمی و بیژن زنگنه حضور داشتند آخرین وضعیت فروش نفت و شرایط فروش در دوران تحریم را مورد بررسی قراردادند.

این گزارش حاکی است پس از این جلسه چندساعته بیژن زنگنه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این جلسه دومین جلسه ای بود که با حضور وزرای سابق نفت برگزار شد که برای این جلسه 6 نفر از وزرای سابق دعوت شده بودند که فقط 4 نفر از آنها در این جلسه حاضر شدند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه در ابتدای جلسه گزارشی از اخرین وضعیت بازار نفت و شرایط حال حاضر صنعت نفت ایران را خدمت این آقایان ارائه کردم ادامه داد: پس از این گزارشات آقایان نظرات خود را در خصوص این مسائل بیان داشتند.

زنگنه با اشاره به اینکه این دوستان روش‌ها و راهکارهای فعلی فروش نفت را که از سوی وزارت نفت پیگیری می‌شود مورد تایید قرار دادند گفت: برگزاری این جلسات می تواند به رسیدن به اهداف وزارت نفت کمک کند.

وزیر نفت با اشاره به حمله اقتصادی دشمن گفتک صنعت نفت در خط مقدم این جبهه است و بعد از آن سیستم بانکی قرار دارد که باید پول حاصل از فروش نفت را  تبادل کرده و به کشور بازگرداند.

وزیر نفت با ابراز تشکر و حضور و همدلی وزرای سابق نفت با وزارت نفت گفت: علاوه بر جلسات هم‌اندیشی با وزرای سابق نفت که همواره از اندیشه و نظرات آنها بهره‌مند می‌شویم، جلساتی نیز با دیگر نخبگان سیاسی و اقتصادی کشور خواهیم داشت و من تلاش می‌کنم از نظرات تمامی مختصصان به منظور رسیدن به یک رویکرد مناسب در کلان تصمیم سازی همواره استفاده کنیم.

زنگنه درخصوص رخدادهایی که برای نفتکش‌ها اتفاق افتاد گفت: آمریکایی‌ها تلاش دارند محدودیت‌هایی را برای ایران به اشکال مختلف ایجاد کنند و ما نیز در این خصوص نسبت به هر نوع محدودیت حساسیت‌های لازم را به خرج می‌دهیم.

وی با اشاره به موضوعات پیش امده بین ایران و انگلیس گفت: درگیری پیش امده هنوز روی بازار نفت تاثیر نداشته است ولی باید به این روال دقت کنیم چرا که یکی از مسائل ما نفتکش است و در این زمینه محدودیت داریم. آمریکا و همپیمانانش با این دید برای ما محدودیت ایجاد می‌کنند و ما باید حساس باشیم.

وی با اشاره به موضوع  اینستکس گفت: من قبلا هم گفته‌ام در صورتی این راهکار اروپایی ها جواب می‌دهد که از طریق آن پول نفت به کشور بیاید و در غیر این صورت اینستکس اصلا فایده ای ندارد.

 وی با اشاره به اینکه  آیا عربستان و امارات و یا عراق می‌توانند جای خالی نفت ایران در بازار پر کنند گفت: جای نفت ما را هیچ کس نمی‌تواند پر کند اما آ‌نها هم تولید خود را دارند.

زنگنه با اشاره به کاهش و یا توقف تولید در برخی از چاها گفت: با کاهش و یا توقف تولید چاه‌ها آسیب نمی‌بینند اما اگر مدت زمان توقف طولانی شود برای راه‌اندازی دوباره تا حدی وقت و هزینه صرف خواهد شد.

زنگنه در ادامه به برگزاری نشست اوپک اشاره کرد و گفت:تمام تلاش ما این بود که برگزاری جلسه جدید اوپک و غیر اوپک به ماهیت اوپک ضربه‌ای نزند و هدفگذاری ما در این خصوص محقق شد و توانستیم به تمامی اهداف از پیش تعیین شده در اجلاس اخیر اوپک برسیم.

وزیر نفت همچنین گریزی به اجرایی شدن کارت سوخت از 20 مرداد ماه جاری زد و گفت: تصمیم دولت برای الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی از 20 مرداد ماه اجرایی می‌شود و تمامی کسانی که در ثبت‌نام‌های قبلی شماره حساب‌های خود را اعلام کرده اند و نیاز خود را برای دریافت کارت سوخت المثنی اعلام کرده‌اند، کارت سوخت خواهند گرفت و اگر کسی بعد از تاریخ 20 مرداد به هر دلیلی کارت سوخت شخصی نداشته باشد از این تاریخ تا مدت محدودی کارت سوخت جایگاه‌داران برای استفاده این قبیل افراد فعال خواهد بود.

وی افزود: در این مرحله بیشتر هدف ما انضباط دادن به سوخت‌گیری است و در این مرحله هیچ‌گونه سهمیه‌بندی مطرح نیست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.