1398-06-03 10:21
965
0
65102
گزارش؛

هتک حرمت روانی و بصری؛ غرامت جامعه بابت تساهل و تسامح مسئولان/ چرا دستگاه‌های متولی هیچ نظارتی بر تولید و فروش لباس‌های مبتذل ندارند؟

هتک حرمت روانی و بصری، غرامت جامعه بابت تساهل و تسامح مسئولان در مقوله برخورد با بدحجابی است و دستگاه‌های متولی هیچ نظارتی بر تولید و فروش لباس‌های مبتدل ندارند.

به گزارش گلستان ما به نقل از مرصاد، با گردشی کوتاه در پاساژهای سطح شهر با ویترین‌های رنگارنگی مواجه می‌شوید که به راحتی انواع و اقسام لباس‌هایی را عرضه می‌کنند که با فرهنگ و دین ما هیچ سازگاری و سنخیتی ندارد و ترویج دهنده سبک‌ پوشش‌های زشت و زننده غربی هستند.

در سالهای اخیر در سایه غفلت نهادهای متولی ترویج عفاف و حجاب هرسال شاهد ورود یک نوع پوشش جدید و با البته به نوعی قبح‌شکنی بدحجابی در کشور بوده‌ایم و هر سال که رو به جلو می‌رویم حجاب هم شکل و شمایل وقیحانه‌تری به خود می‌گیرد.

اگر زمانی مانتوهای کوتاه و یا ساپورت‌های تنگ را نماد بدحجابی می‌دانستیم یا بعدها پوشیدن مانتوهای جلوباز و شلوارهای ۹۰ سانتی‌ و زاپ‌دار را شماتت می‌کردیم، حالا وضعیت بدتر شده و شاهد یک کشف حجاب نوین در شمایل لباس‌های ساحلی با مانتوهای کوتاه جلوباز و شلوارهای بسیار کوتاه هستیم که عملا قسمتهای زیادی از پاها را نمی‌پوشاند!

کف خیابان‌های بالای شهر و پاساژهای این مناطق پر از این تیپ‌های زننده است که با حاضر شدن با این شمایل در خیابان‌ها به حریم شهروندی دیگران تجاوز کرده‌اند و صدای آنها را درآورده‌اند.

لباس‌هایی که اسمشان هم با خودشان است و حتی بانوان در سواحل عمومی دریا هم  اجازه پوشیدن آنها را ندارند حالا به تن زنان و دختران در خیابان‌های شهر می‌بینیم و جالب‌ اینکه هیچ برخورد قاطعانه‌ای از سوی حافظان امنیت اخلاقی با آنها نمی‌بینیم!

اما ماجرای این بدحجابی‌ها و این پوشش‌های عجیب و غریب از تولیدی‌ها و لباس فروشی‌ها شروع می‌شود و جای سوال است که چرا دستگاه های نظارتی بر تولید لباس و فروش و پوشش اینگونه لباسهای مبتذل کمترین تحرکی ندارند؟!

اصلا چرا هیچ جلوگیری از عرضه لباس‌های مبتذل صورت نمی‌گیرد؛ چرا از لباسهای وزین و شرعی در فروشگاه ها کمتر اثری دیده می شود و چراهای دیگری که هیچ پاسخی برای آنها نمی‌یابید.

آنچه قابل تامل است خواب سنگین مسئولان فرهنگی است که کم‌کم هنجارهای اسلامی در برابر غرب زدگی‌های آنها رنگ باخته است.

ا

۲۶  دستگاه مسئول ورود به عرصه عفاف و حجاب هستند

سرهنگ محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خصوص اقدامات پلیس با بدحجابی اظهار داشت: ۲۶ دستگاه موظف به ورود به مقوله عفاف و حجاب هستند که باید در این باره به وظایف قانونی خود عمل کنند با این حال نیروی انتظامی بیشتربه این موضوع ورود کرده است.

وی افزود: ما در حوزه انتظامی در دو حوزه سلبی و ایجابی اقدامات لازم را در زمینه مقابله با بدحجابی انجام می دهیم که در حوزه سلبی توسط پلیس امنیت اخلاقی تذکرات لسانی ارائه می شود و اگر افراد مجدد به این کار اقدام کنند، برخوردهای انتظامی و اعزام به مراجع قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه اقدامات ایجابی معاونت اجتماعی با تشکیل کمیته ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و برگزاری کلاسهای آموزشی و نمایشگاه با حضور در جوامع هدف، طرح مساله عفاف و حجاب را در دستور کار قرار می دهد تا جدای از برخوردهای انتظامی افراد را در مسیرهای صحیح هدایت کند.

سرهنگ آمویی بیان داشت: از سوی دیگر عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست، بلکه مردان نیز باید این مساله را رعایت کنند؛ در تمام دنیا مقرراتی وجود دارد که افراد آن کشور ملزم به رعایت هستند در کشور ما نیز قوانینی از جمله پایبندی به عفاف و حجاب وجود دارد همچنین رعایت عفاف و حجاب، حکمی شرعی است که مسلمانان مکلف به پیروی از آن هستند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان مطالبه جدی از دستگاه های مختلف خواستند به مساله عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند و مسئولان و مدیران در خط مقدم قرار گیرند؛ موضوع عفاف و حجاب مبحثی اجتماعی و فرهنگی است که ۲۵ دستگاه دیگر که عمدتا ماهیت اجتماعی و فرهنگی دارند هم باید وارد عمل شوند.

ا

کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در حوزه اصناف نیز استفاده از مانکن های نامتعارف و لباس ها و پوشش های نامناسب باید از سوی واحدهای بازرسی اصناف و پلیس اماکن مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: در هردو جنبه تذکرات لسانی و اعزام به مراجع قضایی آمارها گویا است و البته با واحدهای صنفی متخلف نیز برخوردهای جدی انجام شده اما باز هم جای کار دارد.

سرهنگ آمویی گفت: در حوزه های فرهنگی کم کاری شده به گونه ای که این کم کاری سبب شده در سالهای گذشته مردم تنها نیروی انتظامی را مسئول مقابله با بدحجابی ببینند در صورتی که جای تبیین مباحث فرهنگی و اجتماعی خالی است و در مواردی با چند جلسه امکان ارشاد افراد بدحجاب وجود دارد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین به عواقب بدحجابی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: اشاعه بدحجابی سبب ایجاد روابط خارج از عرف دختر و پسر، سرقت به عنف، تجاوز به عنف و برهم خوردن امنیت روانی جوانان می شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان موارد تجاوز به عنف را نداشتیم، اما در استان های دیگر چنین مواردی دیده شده، گفت: در مصاحبه های انجام شده از سارقین و متجاوزین اقرار شده که به دلیل پوشش بد دختران آنها را طعمه قرار داده اند.

ا

خلأ قانونی برای برخورد با بدحجابی نداریم

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هم در این خصوص به خبرنگار مرصاد گفت: باید شرایطی فراهم شود تا ترویج عفاف و حجاب به فرهنگ تبدیل شود.

وی افزود: یکی از اقدامات لازم در حوزه مقابله با بدحجابی استناد به قانون است و اگر خلاء قانونی وجود دارد باید قوانین جدید تصویب شود که البته در این حوزه خلاء قانونی نداریم.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیران هم در این خصوص باید پای کار بیایند، افزود: نیروی انتظامی سامانه ای راه اندازی کرده که امکان معرفی افراد بدحجاب و هنجارشکن توسط معتمدین وجود دارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا گفت: ترویج عفاف و حجاب باید به فرهنگ تبدیل شود و در این راستا مردم هم پای کار باشند و از موارد بد حجابی اظهار تنفر و اعلام نهی از منکر کنند.

لزوم ایجاد شعبات ویژه در دادگاه برای برخورد با بد‌حجابی

وی با بیان اینکه باید شعبات ویژه‌ای خارج از نوبت در دادگاه برای رسیدگی به موارد بدحجابی و بدپوششی تشکیل شود، افزود: در این راستا باید با افراد خاطی با قاطعیت برخورد کرد زیرا ادامه این وضعیت با توجه به گستردگی فضای مجازی و توطئه دشمنان سبب می شود فضای جامعه دستخوش حوادثی شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: افرادی که صاحب تریبون هستند نیز باید فضاسازی کنند همچنین ضابطین قضایی هم با جدیت با موارد بدحجابی و بدپوششی برخورد کنند.

حجت الاسلام حسینی کیا عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس هم در حال رصد موضوع حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است تا به طور جدی تری وارد عمل شوند

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.