1398-06-23 15:33
935
0
65457

لاپوشانی احتکار میلیاردی "دختر وزیر" در البرز با بزرگ نمایی سناریوی "دختر آبی"/ اصلاح طلبان حامیِ "خبر آنلاین" پاسخگوی افکار عمومی درباره شبنم نعمت زاده باشند

در حالی که عده ای از اصلاح طلبان در ماجرای دختر آبی، آب در آسیاب دشمن ریختند و با دامن زدن به اخبار دروغ سعی داشتند تا مردم را از واقعیت های موجود دور کنند، بد نیست در کنار این موضوع به فساد دختران خود نیز رسیدگی کنند، دخترانی چون شبنم نعمت زاده که با احتکار دارو، بازار دارویی کشور را با چالش مواجه کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتریک، آنچه این روزها اذهان عمومی را برای به فراموشی سپردن مفاسد اقتصادی و رسیدگی به دادگاه های متخلفین به خود مشغول کرده است ماجرای دختر آبی است، دختری که با ادعای دروغ "خبر آنلاین" حجم گسترده ای از افکار عمومی را با خود همراه کرد و در نهایت با شفاف سازی رسانه های انقلابی و همراهی صدا و سیما فروکش کرد. 

در حالی که عده ای از اصلاح طلبان در ماجرای دختر آبی، آب در آسیاب دشمن ریختند و با دامن زدن به اخبار دروغ سعی داشتند تا مردم را از واقعیت های موجود دور کنند، بد نیست در کنار این موضوع به فساد دختران خود نیز رسیدگی کنند، دخترانی چون شبنم نعمت زاده که با احتکار دارو، بازار دارویی کشور را با چالش مواجه کرد. 
مرداد ماه سال 97 بود که سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد که برنامه ای در جهت شناسایی محتکران و کسانی که کالاهای مورد نیاز مردم را انبار می کنند، به رده های مقاومت ابلاغ شده و در این زمینه مامور شده اند. 
به دنبال این ابلاغ یک انبار مواد دارویی توسط شبکه شناسایی بسیج  در استان البرز کشف و بالغ بر ۵ میلیون و ۴۶۲ هزار  و ۲۰۰ عدد داروی ایرانی، تعداد یک میلیون و ۲۹ هزار عدد داروی خارجی و ۹۸ هزار و ۳۰۵ داروی تاریخ گذشته از این انبار کشف و ضبط شد.  
ارزش داروهای ضبط شده از این انبار بالغ بر 5 میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد شد و بررسی های اولیه نشان داد که که یکی از مالکین این انبار دختر یکی از وزرای دولت یازدهم بود. 
مجوزهای شبهه دار در بازار دارویی کشور 
به دنبال انعکاس این خبر توسط شبکه خبری تیتریک در البرز، یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات به این پرونده واکنش نشان داد و به مهر گفت: "این فرد پیش از این هم با استفاده از برخی مجوزهای شبهه دار به بازار دارویی کشور ورود کرده است، حال امید است این بار که این فرد قصد توزیع داروهای تاریخ مصرف گذشته به بازار را داشته است با برخورد جدی قانون مواجه شود.

قصور دانشگاه علوم‌ پزشکی البرز در معدوم‌ سازی داروهای انبار دختر‌وزیر
به دنبال این ماجرا، در حالی که عدم توانایی دختر وزیر در تامین قرار وثیقه 400 میلیارد تومانی، موجب بازداشت و زندانی شدن وی شد، هجدم مهر ماه 97 حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب کرج در خصوص گزارش سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر تخلف دانشگاه عمومی پزشکی در پرونده انبار دارو متعلق به دختر یکی وزرا به باشگاه خبرنگاران گفت: "سازمان تعزیرات حکومتی گزارشی در رابطه با قصور دانشگاه علوم پزشکی البرز در معدوم سازی داروهای متعلق به انبار دختر وزیر سابق ارسال کرده است که بنده برای معاونت غذا و داروی این دانشگاه دستور تعقیب صادر کردم. 
لاپوشانی احتکار میلیاردی
وی در پاسخ به این سوال که گفته شده انبار توقیف شده مجددا از سوی دانشگاه علوم پزشکی البرز در اختیار دختر وزیر سابق قرار گرفته و به همین علت دوباره توقیف شده است، افزود: در این رابطه سازمان تعزیرات حکومتی باید پاسخ دهد و هم اکنون در دادستانی کرج برای معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز پرونده ای تشکیل شده تا به اتهامات رسیدگی شود".
از داروسازی در داروخانه ها تا مالکیت شرکت های دارویی!
بازتاب اخبار مذکور در شبکه های اجتماعی موجب شد تا شبنم نعمت زاده دختر به این موضوع واکنش نشان داده و با تاکید بر اینکه از سال 88 اقدام به تاسیس شرکت های دارویی کرده است در گفتگو با شرق بگوید؛ رسیدن از داروسازی در داروخانه ها به مالکیت چندین شرکت بدون دخالت پدرم بود، یک دوره کوتاهی وقتی پدرم بازنشسته شده بود، از ایشان خواهش کردم در یکی از شرکت ‌ها به‌عنوان هیئت‌ مدیره اسم ‌شان را بگذارم. آن هم زمان خیلی کوتاهی بود و ایشان هیچ نفعی از این شرکت نداشت.
هشدار امام ‌جمعه‌ کرج به تنویر افکار‌عمومی
حجم دستگیری ها درباره تخلفات متعدد از جمله بازداشت شبنم نعمت زاده به اندازه ای افزایش یافت که امام جمعه کرج در آبان ماه همان سال نسبت به دستگیری مفسدین واکنش نشان داد و گفت: "محاکمه و اعدام مفسدان اقتصادی نشان دهنده عزم و تصمیم دستگاه قضا برای مبارزه با زالو صفتان و فاسدانی است که امنیت اقتصادی را به خطر انداختند.
این اقدام به موقع و خداپسندانه جای تقدیر و تشکر دارد و این نحوه عمل، اعتماد به دستگاه قضا را بیشتر می کند اما توقع مردم این است که با سرعت بیشتری پرونده مرتبطان با این مفسدان را که بعضا در سیستم بانکی و سیستم اجرایی کشور هستند پیگیری کنند.
رهبر انقلاب فرمودند تقصیر عمده متوجه فردی است که ارز و سکه را با بی تدبیری خود عرضه کرده است لذا دستگاه قضا باید بدون مصلحت اندیشی و قاطعانه رسیدگی کند.
باید از سربازان گمنام امام عصر (ع) در استان البرز به واسطه اقدامات به موقع و موثری که در جریان منافقین و سلطنت طلبان داشتند و برخی اخبار آن شاید به گوش عموم رسیده باشد، تشکر کنم.
لاپوشانی احتکار میلیاردی
نسبت به تخلفات برخی از ادارات استان ورود خوبی داشتند که همگی مورد تایید و تاکید است و مردم هم خوشحال شدند که با متخلفین دستگاه های البرز محکم مقابله و برخورد شود.
همچنین از دستگیری هایی که نسبت به مفسدین اقتصادی و افرادی که سو استفاده هایی در کرج داشته اند، اسامی آنها برای همه معلوم است و من بنا ندارم اسم ببرم تشکر می کنم.
البته در فضای مجازی عده ای تلاش می کنند اینگونه القا کنند مسئله شخصی بوده و 2 الی 3 روز افراد زندانی بوده و بعد آراد می شوند که اینگونه نیست.
از دستگاه قضایی می خواهیم با این مسائل قطعانه برخورد کند اما اگر تعللی صورت بگیرد ناچاریم با مردم جهت تنویر افکار عمومی مطالبی را مطرح کنیم".
لاپوشانی احتکار میلیاردی
و اما در آستانه برگزاری دادگاه شبنم نعمت زاده در 25 شهریور 98، میزان، اتهامات وی را اینگونه عنوان کرد؛ اتهامات شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی است.
ختم کلام اینکه ...
 
مطالبه شهروندان البرزی همگام با مردم کشور این است که مفاسد با جدیت و اراده مورد توجه دستگاه قضا قرار گیرد و بیش از پیش در راستای برخود با متخلفین اقتصادی و اعتمادسازی مردم به قوه قضائیه گام برداشته شود.  
 
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.