1398-06-26 19:30
1251
0
65505
هنرمندان از ادعای کذب خبرآنلاین، سلبریتی‌ها و برخی نمایندگان در ماجرای دروغ دختر آبی می‌گویند؛

دهقان‌نسب: عامل اصلی دروغ دختر آبی شناسایی شود/ نجفی: سلبریتی‌ها بدلیل نداشتن دانش کافی بی‌محابا به همه چیز می‌تازند/ ایرانمنش: برخی سلبریتی‌ها و سیاسیون آتش دشمن را شعله‌ورتر می‌کنند/ گلریز: اظهارنظرهای بدون اطلاع آب به آسیاب دشمن ریختن است

واکنش‌ها به ماجرای خودسوزی و فوت دختری به نام "سحر خدایاری" با ادعاهایی کذب ازجمله تقلب در اعلام هویت جان‌باخته تا علت خودسوزی‌اش که موجب التهاب جامعه و بهره‌برداری کشورهای حامی براندازی در ایران شد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ واکنش‌ها به ماجرای خودسوزی و فوت دختری به نام "سحر خدایاری" با ادعاهایی کذب ازجمله تقلب در اعلام هویت جان‌باخته تا علت خودسوزی‌اش که موجب التهاب جامعه و بهره‌برداری کشورهای حامی براندازی در ایران شد، همچنان ادامه دارد.

پس از نمایندگان مجلس، حقوقدانان و چهره‌های سیاسی، هنرمندان نیز به بیان نظرات خود در رابطه با دروغ دختر آبی پرداختند.

حبیب دهقان‌نسب، بازیگر سینما و تلویزیون:

div>

عامل اصلی دروغ دختر آبی باید شناسایی شود/ رسانه باید واقعیات را بدون ترس و واهمه بیان کند

حبیب دهقان‌نسب بازیگر سینما و تلویزیون در ارتباط با دروغ دختر آبی در گفتگو با شیرازه، با بیان اینکه من عمل این دختر را تأئید نمی کنم، تصریح کرد: باید ایراد اصلی را به باعث و بانی این اتفاق گرفت.

وی با اشاره به گذشتن چهل سال از عمر انقلاب اسلامی و حل نشدن بعضی از مسائل روزمره و پیش پا افتاده اظهار داشت: همین امروز یک حقوقدان در تلویزیون می گفت هیچ ایراد قانونی مبنی بر ورود خانم ها به ورزشگاه ها و استادیوم ها وجود ندارد. تا کنون هم بارها و بارها بر سر این مسئله بحث شده است و مسئولین باید یک راهکاری برای این مسئله پیدا کنند.

دهقان نسب با بیان اینکه به نظر من مقصر اصلی این جور اتفاقات مسئولین هستند که برای بعضی مسائل فرهنگسازی نمی کنند افزود: به نظر من وقتی حضور خانم ها قطعی شود، آقایان هم خودشان را جمع می کنند.

این هنرمند شیرازی ضمن یادآوری اینکه ما همیشه صورت مسئله را پاک می کنیم و این شکل زیبایی ندارد ادامه داد: این تنها موردی است که من می بینم در مطبوعات و تلویزیون اینقدر راجع به آن بحث می شود.

از آنجایی که اتفاقات بر محور دختر آبی از خبر کذب خبرگزاری خبرآنلاین شکل گرفت، دهقان نسب معتقد است که رسانه باید واقعیات را بیان کند. وظیفه رسانه، راستگویی است و اگر رسانه ای قلب واقعیت کند، به وظیفه اصلی خودش در قبال جامعه و مردم درست عمل نکرده است. اگرچه در همچین مواقعی دروغپردازیهایی هم صورت می گیرد که درست نیست.

به گفته وی، وقتی راستی آزمایی در جامعه نباشد، مسائل به صورت شایعه و دروغپردازی در جامعه رواج می گیرد، پس باید واقعیات گفته شود و مطبوعات اینقدر آزادی داشته باشند که بتوانند به راحتی اخبار صحیح و دقیق را بیان کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون تأکید کرد: رسانه باید معضلات اجتماعی را کالبدشکافی کنند و واقعیات را بدون ترس و واهمه بیان کند.

امین بسطامی، تحلیلگر رسانه و فیلمساز:

پشت پرده سناریوی دختر آبی تخریب قوه قضاییه است/ دستگیری مفسدین برای اصلاح‌طلبان گران تمام شد/ سلبریتی‌های بی‌سواد؛ ابزار دشمن برای فتنه 98

به گزارش گروه گوناگون "تیتریک"؛ فیلمساز و تحلیلگر رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" درباره دروغ دختر آبی و ایجاد تشنج در جامعه و فضای مجازی گفت: یکی از مهمترین دلایل سناریوی دختر آبی زدن قوه قضاییه و ایجاد آشوب است زیرا قوه قضاییه این روزها در حال دستگیری بسیاری از مفسدینی است که از خانواده مسئولین هستند و این موضوع برای آنها سنگین است در نتیجه برای فرار از این ماجرا باید یک موضوعی را علم کنند.

امین بسطامی ادامه داد: قوه قضاییه سریعا و به صورت عمومی و رسمی اعلام کرده که هیچ حکمی برای این دختر صادر نکرده است اما معلوم است که یک تیمی تشکیل شده که این تفکر را در ذهن مردم زنده نگه دارند که دختر آبی به خاطر حکمش خوسوزی کرده است، زمانیکه مشاهده می کنید این تیم ها چه کسانی هستند دهانتان باز می ماند!

وی افزود: اصلا "سحر خدایاری" که خودسوزی کرد، دختر آبی نیست، دختر آبی "آیسان احتشامی" است که به دلیل ورود غیرقانونی به ورزشگاه دستگیر شد.

کارگران فیلم داستانی "یک روز" با بیان اینکه این تیم می خواهند یک صدای واحد را به مردم برسانند، تصریح کرد: اعضای این تیم چه کسانی هستند جای تعجب و سوال است که به تشویش اذعان عمومی دامن می زنند. اصلاح طلبان، اعتدالی های نام آشنا، بخش اعظمی از سلبریتی ها، مجاهدین، سلطنت طلب ها، نمایندگان مجلس و ... اعضای این تیم هستند و آنهایی که در ذهن مردم خوب بودند یا مخالفین نظام شدند، با هم یک تیم شدند.

بسطامی با تاکید بر اینکه چون مردم صدای دشمن را از طریق خودی ها می شنوند نمی توانند راه درست را تشخیص دهند، افزود:" اینجاست که وقتی پدر دختر آبی حرف می زند و علنا موضع خودش را اعلام می کند، مردم می گویند: "مجبورش کردند که پدر دختر این حرف ها را بزند." در اینجا چون مردم صدای دشمن را از حلقوم خودی می شنوند به همین جهت نم یتوانند تشخیص درستی بدهند.

وی ادامه داد: دستگاه امنیتی کشور باید مراقب سلبریتی ها باشد زیرا  پروژه هیفوس؛ برخی سلبریتی ها را رهبری می کند (پروژه هیفوس، پروژه جنگ های هیبریدی از طریق سلبریتی ها برای تغییر فرهنگ و هویت ملی است) سلبریتی ای که 7 میلیون فالوور دارد را نباید به حال خود رها کرد زیرا این سلبریتی به یک پایگاه تبدیل شده و معلوم است که دشمن برای تاثیرگذاری از این گونه افراد استفاده می کند.

این کارشناس رسانه تاکید کرد: برخی از فعالان رسانه ای وقتی فساد خانواده مسئول را افشا می کنند به زندان و شلاق محکوم می شوند اما سلبریتی بی سواد و دسته صدم جامعه به امام حسین (ع) بی حرمتی می کند و پروژه بی حس سازی اعتقادات که از نقشه های شوم دشمن است را پیاده می کند اما دستگاه امنیتی با وی کاری ندارد، مردم باید ببینند که این فرد دستگیر شده و با آن برخورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه این استراتژی است که دشمن در نزدیکی انتخابات در پیش گرفته، گفت: من بارها هشدار دادم و باز هم می دهم این استراتژی که دشمن در پیش گرفته همان استراتژی ای است که در سال 88 پیش گرفتند و شواهد و مسیر دشمن نشان می دهد که نزدیک به انتخابات به دنبال طرح ریزی آنارشی و اشوب هستند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه دستگاه امنیتی با رسانه های داخلی که صدای دشمن شدند، برخورد کند، افزود:"امیدواریم مردم بصیرت شان را افزایش دهند تا بتوانند در پیچ های مهم تاریخی سربلند بیرون آیند و زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم آورند."

محسن گرواند، هنرمند چرداولی:

وزارت ارشاد در همکاری با سلبریتی ها تجدیدنظر کند

"محسن گرواند"، هنرمند چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در چرداول با اشاره به نقش سلبریتی ها در ماجرای "سحر خدایاری" گفت:حواشی به وجود آمده در خصوص ماجرای دختر آبی یکی خبری کذب وطراحی شده توسط دشمن بود که عده ای در داخل کشور به خصوص سلبریتی ها وفوتبالیست ها به این موضوع دامن زده اند که جای تاسف دارد.

وی افزود:هنرمندان باید در خدمت ارتقای فرهنگ اسلامی باشند ونشردهنده فرهنگ ایرانی واسلامی باشند تا در مواقعی که دشمن سعی در جریان سازی انحرافی دارد در آگاه سازی و جلوگیری از نفوذ دشمن در فرهنگ جامعه نقش اساسی داشته باشد.

گراوند بیان داشت:سلبریتی وکسانی که این روزها مورد علاقه مردم هستند متاسفانه در خدمت ارتقای فرهنگ جامعه نیستند وگاهی مشاهده می شود در زمین دشمن بازی می کنند.

این هنرمند چرداولی خاطرنشان کرد:در ماجرای دخترآبی سلبریتی ها سعی در انحراف افکار عمومی جامعه کردند که این امر باید مورد پیگیری مراجع قضایی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش هنرمندان در ارتقای فرهنگ اسلامی گفت:تجربه نشان داده که هنرمندان وافرادی که خیل عظیمی از مردم طرفدارآن ها بوده وبه قولی معروف هستند می توانند در امورات مهم ودرجهت فرهنگ سازی به کشور کمک کنند وفضای جامعه را به سوی فرهنگ اسلامی وایرانی ببرند تا از نفوذ در امان بماند.

این هنرمند چرداولی تصریح کرد: انتظار ما این است که قوه قضائیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع ماجرای دختر آبی  ورود کنند و نسبت به اقدامات نمایندگان و سلبریتی هایی  که با اظهار نظرهای غیرمسئولانه و خارج از چارچوب خود باعث دامن زدن به این موضوع و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه شدند، برخورد قانونی صورت گیرد.

احمد نجفی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون:

سلبریتی ها بدلیل نداشتن دانش کافی بی محابا به همه چیز می تازند/چرا این افراد مورد حمایت رادیو و تلویزیون هستند؟

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس  در واکنش به ورود سلبریتی ها به همه مسائل و اظهار نظر غیرکارشناسی آنها در مورد مسائل کشور انتقاد کرد.

احمد نجفی گفت: از این دولت هیچ چیز سردر نمی آورم و نمی دانم چرا عده ای بدون محابا به همه چیز می تازند، چه سلبریتی باشد،چه مسئولان اجتماعی و چه وزارت ها.

وی با اظهار تاسف راجع به اتفاق دختر آبی، گفت:بنده هم از این اتفاق تلخ نگران شدم، فوتبال بهانه ای بزرگ برای فشار جدید سیاسی- اجتماعی از چهره های اپوزسیون گرفته تا رسانه های خارجی مانند بی بی سی شده است.

نجفی با انتقاد از سلبریتی ها گفت: میلیون ها نفر در این ممکلت به دست عوامل و جنگ طلبان دشمن کشته شدند و اخیرا کودک خردسال ما به دلیل نبود دارو زندگی اش را از دست می دهد اما در دفاع از این مسائل هیچ اظهار نظری نمی شود.

وی افزود: بنده چند وقت پیش دیدم این خانم هم متاسفانه تحت تاثیر شرایط روحی - روانی دست به اقدامی زد؛ بنده فوتبال دوست دارم حتما هم خوشحال می شوم  اما هیچ چیز در دنیا ارزش این را ندارد که انسان جان خودش را بگیرد بخشی از سیاست های فوتبالی را باید سیاست های کلی نظام تعیین کند.

این بازیگر مطرح کشوری با انتقاد از سلبریتی های سودجو، گفت: این اتفاق همیشه بوده، شهرت می خواهند و افرادی هستند که با این شهرت ها می خواهند به خارج از کشور بروند ما اینها را می دانیم همه این افراد  چه بخواهند کوچ کنند یا همچنان در کشور بمانند، اعتراضات خود را همچنان دارند، مشکل اصلی بنده این است که یک دختر بیچاره دست به اقدامی زده و باعث از دست دادن جانش شد،  مشکل بنده این است که این اتفاقات را باید جایی مدیریت می کردیم که نکردیم.

نجفی گفت: اگر یک نفر از این دوستان الان عطسه کند یا  یکی دیگر گربه اش بمیرد چه افتضاحی راه می اندازد، آن یکی سگش می میرد واویلا؛ خب اینگونه مسائل نباید این همه آسیب روحی -روانی به جامعه ما بزند.

وی با بیان اینکه باید مقداری تحلیل و توقع داشته باشیم، گفت: اینکه با اعمال خود با رسانه های معاند مانند بی بی سی همسو شویم، نگران کننده است. این اتفاق کمی نیست اما نباید اینقدر دهان به دهان آن کسانی که آنطرف نشسته اند و مانور می دهند، بگذاریم ما کاری نداریم آنها خوششان بیاید یا نیاد، بحث اصلی ما غیرمنصفانه بودن پرداختن به مسائل توسط آنهاست.

نجفی خاطرنشان کرد: پدر این دختر مصاحبه هایی داده اما رسانه های آنطرفی می گویند این مصاحبه ها به زور گرفته شد، واقعیت این است که خود آن رسانه ها چنان دروغ به خورد مردم دادند که ما هیچ وقت به آنها اعتماد نمی کنیم که بخواهیم راجع به اخبار آنها منصفانه قضاوت کنیم.

وی ادامه داد: به هر حال بنده از اینکه یکی از هموطنانم دانسته یا ندانسته دست به چنین کاری زده که فوتبال را ببینند یا نبینند ناراحتم ؛بنده یاد ندارم در گذشته هم خانمی ورزشگاه رفته باشد الان هم 40 سال گذشته عده ای می خواهند توقعات و انرژی خود را جایی پیاده کنند، این مسائل باید درون خودمان بحث شود، باید روابط و ضوابط این قضیه را پیدا کنیم و وزارت ورزش و دولت هم باید هر چه زودتر کار را یکسره کنند که دیگر بهانه ای نباشد.

این هنرمند مطرح کشوری تصریح کرد: ما متاسفانه در اظهار نظرهای غیر کارشناسی همه کاره ایم، در سینما وزیر اقتصادیم، وزیر فرهنگ و یا وزیر صنعت و معدنیم اما هیچکدام از این تخصص ها را هم نداریم حتی نیمه تخصص هم نداریم.

نجفی گفت:الان فضای مجازی وسیله ای برای اظهار وجود افراد شده است، اینکه فکر می کنند با داشتن چند فالوور حق با آنهاست. بنده زیاد پیگیر این نظریات نیستم به هر حال بعضی از مسائل اجتماعی را باید دولت، قوه قضائیه،سایر مسئولان اجتماعی، متخصصین و کارکشته های این کار تفسیر و تحلیل و نتیجه گیری کنند.

وی ادامه داد:هیچ تحلیل و تفسیر غیر کارشناسانه چه سلبریتی باشند و چه مسئولانی که یادشان رفته یک میلیون کشته و زخمی و ایثارگر و معلول برای ما به وجود آمده است اما کلامی راجع به این مسائل به میان نمی آید و ذره ای از این دفاع بی نظیر ملت صحبت نمی شود، ندارند؛ وقتی به اینجا می رسد یک مقدار انصاف در قضاوت این افراد نمی بینم.

نجفی گفت:تجهیزات برای تحلیل واقع گرایانه و منصفانه و دفاع از حقوق ملت خوب است اما اینجور پریدن و سوء استفاده کردن ها خوب نیست ،چون می بینم با چنین مانورهایی ویزا گرفتند و رفتند این را می گویم.

وی افزود:بنده امیدوارم تحلیل ها منصفانه تر باشد واقعا ندیدم کسی از این سلبریتی ها راجع به آن بچه 7 ساله ای که مریض بود و بخاطر تحریم یک دارو یک که حق هر بیمار در دنیاست، چشمانش را از دست داد و آینده اش از بین رفت، حرفی بزند.

نجفی با انتقاد دوباره از سلبریتی ها گفت: ناسلامتی به ما می گویند جامعه هنرمندان، باید یک مقدار بهتر فکر کنیم و بفهمیم، قرار است ما هنرمندان موضوعات جامعه را تحلیل اجتماعی کنیم نه اینکه اینقدر تحلیل سیاسی کنیم.

وی ادامه داد:الان خانم بازیگری که من او را نمی شناسم با اعتقادات میلیون ها آدم بازی می کند و به مقدسات جامعه توهین می کند، این افراد دارند به جامعه آسیب می زنند مانند برنامه های بی بی سی که با شکلی فاخر و با لحن خنده به نبودن خدا و دین می پردازند، بیشتر مخاطبن هم این کار را تحسین می کنند، متاسفانه این نهایت دانش و سواد ماست.

نجفی تصریح کرد: متاسفانه عده ای همینطور دهان خود را باز می کنند و توهین می کنند، به نظر بنده نباید با این افراد برخورد قضایی شود باید برخورد اجتماعی و انسانی شود هر چند شاید همین فرد توهین کننده دوباره داخل یک سریال مذهبی بازی کند .

نجفی گفت:برخورد قهری را زیاد دوست ندارم، گاهی با بنده و امثال بنده هم شده است و برای چرایی این کار دو سه ساعتی می نشینم و فکر می کنم اما چرا این افراد از طرف سازمان ها حتی رادیو و تلویزیون حمایت می شوند؟ گاهی دنبال دلجویی از این افراد هستند که با این کار به شُهرتشان کمک می کنند و همچنان فالوورهای خود را افزایش می دهند و همین افراد به ضد امام حسین و ضد فوتبال تبدیل می شوند.

وی با تاکید بر اینکه بی سواد سلبریتی ها منجر به توهین به سران مذهبی و تاریخی و اساطیری ما می شود، ادامه داد: آدمی که باید مطالعه کند و فکر کند امروز روزی نیست که برای حمایت عده ای به مقدسات دیگران توهین شود، برای جذب مخاطب به هر کاری دست می زند.

نجفی خاطرنشان کرد:تحلیل هایی عجیب راجع به تحریم ها می کنند اما هنوز نمی فهمند که غرب چه نقشه ای برای ما کشید هنوز، ته موضوع را نمی فهمند و سخنگو و تریبون دشمن می شوند ؛تا الان هم اگر به آنها بگویید فردا فحش می بندند به ما که ما فاشسیت هستیم.

وی خطاب به این سلبیریتی ها افزود: شما بروید مملکت را تجزیه کنید، فشار را روی بچه هایی که نیازمند دارو هستند زیادتر کنید، عده ای هم به شما کمک کنند تا از دورن به اهدافتان برسید آن وقت شما وطن پرستان فاشیست که نمیدانم چقدر می دانید که دیگران نمی دانند؟و دنیا را چگونه می بینید؟

نجفی در ادامه گفت: دارند فیلمشان را می سازند،حقوق می گیرند، سازمان ها  کمکشان می کنند و ناسپاسی هم می کنند تا هم حرف می زنیم که فیلم در مورد جنگ بسازید، می گویند جنگ بی خودی بود؛ همه چیز را رها کنیم تا سیستان و بلوچستان را هم بگیرند اینها تحلیل، دانش و آگاهی می خواهد.

نجفی افزود: فکر کردند با این کارها این نظام می رود و عده ای دیگر می آیند و با آنها بگو و بخند می کنند و می گویند ما با رژیم قبل نبودیم.

وی گفت:یک نفر از این سلبریتی ها در طول تاریخ صد ساله بی بی سی، مرا قانع کند که این رسانه یک جمله حرف درست راجع به این ممکلت زده باشد، اگر هم زده راجع به سیاست های نظام گذشته بود که آنها را ثروتمند تر می کرد و دستشان را در این ممکلت بازتر گذاشت.

نجفی در ادامه گفت:یک نفر از این سلبریتی ها جواب این سوال را به من بگوید؟آیا این ها دلشان برای مهاجرین خرمشهر سوخته؟دلشان برای هنر ما سوخته؟دلشان برای بچه های بیمار بی داروی ما سوخته؟اگر سوخته بود که جلوی واردات دارو را به کشور نمی گرفتند.

وی خطاب به سلبریتی ها گفت:بنده از سر برادری و دوستی به این افراد می گویم بنشینید و یه مقدار بیشتر فکر کنید ببینید تازگی ها میلیاردی هم می گیرید و دلار می کنید و هرجایی خودتان خواستید می روید اگر شعور و درک در این است خب بکنید،هر روز هم دارد بدتر می شود و این اقامت های اروپایی و فرانسوی بیشتر می شود.

عبدالله مولوی‌حقیقی، خواننده حماسی و انقلابی:

خودفروخته‌های داخلی دنبال خدشه واردکردن به نظام هستند/ قوه قضائیه با فرافکنی‌ها برخورد کند

عبدالله مولوی‌حقیقی خواننده حماسی و انقلابی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص دروغ دختر آبی و نظراتی که برخی از هنرمندان در این مورد مطرح کردند، اظهار کرد: به نظر بنده این موضوع توطئه‌ای از طرف دشمن بود.

وی افزود: برخی افرادی که باید وجهه هنر و هنرمندی خود را مدیون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که یک رسانه ملی است باشند، از شرایط سوءاستفاده کردند.

سوءاستفاده سلیبریتی‌ها از احساسات مردم

این خواننده حماسی و انقلابی خراسان‌جنوبی با اشاره به اصطلاحی به نام سلبریتی که در کشور راه افتاده، عنوان کرد: این افراد از احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند.

مولوی‌حقیقی عنوان کرد: با توجه به این‌که روزهای فضای انتخاباتی در کشور نزدیک است و بسیاری دوست دارند برداشت‌های سیاسی کنند روی احساسات زنان کشور دست گذاشتند و قشری دیگر برای این‌که دیده شوند این قضیه را بزرگ کردند.

وی گفت: هیچ لزومی نداشت که موضوعی به نام دختر آبی را بزرگ کنند چراکه دختر آبی وجود نداشت. این‌ها دختران میهن ما هستند و دختران میهن ما کسانی هستند که برای نظام و انقلاب جان و خون خود را دادند آن موقع چرا صدای کسی درنیامد و کسی نگفت این‌ها کجا بودند و چکار کردند؟

این خواننده حماسی و انقلابی خراسان‌جنوبی گفت: دختری که پدرش اذعان می‌کند مشکل روحی روانی داشته و اشتباهی انجام داده لزومی ندارد بخواهد در موردش اظهار نظر شود.

مولوی‌حقیقی با بیان این‌که به نظر بنده این‌ها همه دسیسه است، افزود: دشمنان و منافقان به خصوص خودفروخته‌های داخلی به هر نحوی دنبال خدشه واردکردن به نظام هستند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه مردم ما و قوه قضائیه آگاه هستند به ویژه از زمان حضور آیت‌الله رئیسی جلوی این‌گونه افراد گرفته شده است.

این خواننده حماسی و انقلابی خراسان‌جنوبی گفت: من به عنوان عضو کوچکی از خانواده جامعه هنر درخواست می‌کنم جلوی این فرافکنی‌ها گرفته شود و نگذارند هر آدم بی‌سروپایی پیدا شود و بخواهد مملکت و نظام ما را زیر سوال ببرد و ننگ، لکه یا اتهامی به قوه قضائیه وارد کند.

مولوی‌حقیقی تصریح کرد: همه ما مطمئن هستیم با حضور آیت‌الله رئیسی عدالت پایه‌گذاری خواهد شد و حق به حق‌دار خواهد رسید.

حکومت باند بزرگ مافیایی در هنر ایران

وی با بیان این‌که مجموعه‌های فرهنگی و هنری ما نقش مهمی دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه باند مافیایی بزرگی در فرهنگ و هنر ایران ما حکومت می‌کند و به این‌گونه افراد میدان داده می‌شود. افرادی که علنی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بی‌حرمتی کرده و نسبت به عزاداران حرمت‌شکنی می‌کنند. این افراد نمی‌دانند مملکت ما برای چه پابرجا است؟ این کشور و نظام به برکت خون امام حسین (ع) و شهدا پا برجا است.

این خواننده حماسی و انقلابی خراسان جنوبی اظهار کرد: این‌گونه افراد باید مجازات شوند. مجازات یعنی این‌که جلوی تولیدات و کارهای این دسته از افراد و مافیا گرفته شود.

افرادی که دنبال شهرت هستند در فرهنگ و هنر جایگاهی ندارند

مولوی‌حقیقی گفت: اگر با این دسته از هنرمندان برخورد شود اعتماد مردم بیشتر خواهد شد و افراد به ظاهر مشهوری که خوشان دنبال شهرت هستند و می‌خواهند خود را مطرح کنند در فرهنگ و هنر ما جایگاهی نداشته و نخواهند داشت.

وی با بیان این‌که در بحث هنر اخلاق مهم‌ترین مسئله است، افزود: برخی از هنرمندان به نظام و قانون اساسی ما احترام نگذاشته و به راحتی قانون اساسی را زیر پا گذاشته و حرمت‌شکنی می‌کنند.

لزوم برخورد با خودفروخته‌های داخلی

این خواننده حماسی و انقلابی خراسان جنوبی بیان کرد: هر قشری که بخواهد خود و میهنش را برای خواسته‌های گذرایی که ماندگار نیست حتی برای مدتی کوتاهی بفروشد و در واقع خودفروشی و میهن‌فروشی کند، خود فروخته است از هر قشری که بخواهد باشد و باید با وی برخورد شود.

مولوی‌حقیقی اظهار کرد: کسی که بخواهد نظام و میهنی که در آن با امنیت زندگی می‌کند را زیر سوال ببرد کار درستی انجام نمی‌دهد. هر فردی از هر قشری که هست باید خود را مدیون این نظام و انقلاب اسلامی بداند.

وی تأکید کرد: مردم ما باید آگاه و بصیر باشند. افراد را بشناسند و سریع تحت تاثیر افرادی که خیلی‌کم صدا و تصویرشان از رسانه ملی دیده و شنیده شده قرار نگیرند و با آگاهی بیشتر نسبت به این افراد نظر دهند.

این خواننده حماسی و انقلابی خراسان‌جنوبی بیان کرد: هر چه بیشتر به این‌گونه افراد بها داده و بزرگ شوند خود را باور کرده و فکر می‌کنند افراد بزرگی هستند و می‌توانند حرفی بزنند و باعث اختلال در نظام و امنیت کشور شوند و قانون را زیر پا بگذارند.

مولوی‌حقیقی عنوان کرد: مردم ما آگاه هستند و اجازه ایجاد اخلال در نظام جمهوری اسلامی ایران را به کسی نمی‌دهند.

مردم رسانه‌های انقلابی و ولایی را رصد کنند

وی با بیان این‌که افرادی‌که خود را به خواب زده‌اند نمی‌توان بیدار کرد، تأکید کرد: مردم رسانه‌های ولایی و انقلابی را رصد کرده تا سریع به هر حرف و فردی اعتماد نکنند.

ماشاءالله شاهمرادی‌زاده، هنرپیشه سینما و تلویزیون:

برخی از سلبریتی‌ها در پازل دشمن بازی می‌کنند/ وزارت ارشاد بر فعالیت هنرپیشگان در فضای مجازی نظارت داشته باشند

ماشاءالله شاهمرادی‌زاده، هنرپیشه سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با صبح توس ضمن انتقاد به موضع‌گیری برخی سلبریتی ها در فضای مجازی اظهار کرد: سالیانه ده‌ها هزار اتفاق و حوادث مانند موضوع «دختر آبی» در کشورهای غربی و اروپایی رخ می‌دهد و هیچ‌کس حتی مطلع نمی‌شود؛ به عنوان مثال در آمریکا سالیانه 32 هزار نفر تنها با تفنگ دستی کشته می‌شوند و کسی نسبت به آن واکنش نشان نمی‌دهد.

وی افزود: رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب به دنبال سوژه‌هایی از این دست هستند تا با سوءاستفاده از آن و بهره‌گیری از احساسات مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند و متأسفانه بسیاری از سلبریتی ها نیز دانسته یا ندانسته به آن‌ها در این امر یاری می‌رسانند.

شاهمرادی‌زاده با تأکید بر اینکه بسیاری از سلبریتی‌ها در پازل دشمن برای ضربه زدن به انقلاب بازی می‌کنند، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دشمن با استفاده از رسانه‌های خود مانند BBC، CNN و امثال آن‌ها به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه انقلاب اسلامی بوده‌اند و متأسفانه به تازگی برخی سلبریتی ها نیز بر این جنگ روانی دشمن دامن می‌زنند.

هنرپیشه سینما و تلویزیون خاطرنشان شد: چند وقت پیش نیز شاهد توهین یکی از هنرپیشگان به پیامبر و اسلام بودیم که این قبیل اتفاقات برازنده اهالی سینما و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران نیست لذا ضروری است تا وزارت ارشاد و صدا و سیما بر فعالیت هنرپیشگان در بستر فضای مجازی نظارت داشته باشند.

وی یادآور شد: هم‌زمان با پرداختن رسانه‌های بیگانه به موضوع دختر آبی شاهد تولید چندین پوستر حرفه‌ای و به دنبال آن پرداختن سلبریتی ها به آن بودیم لذا از این رو درمی‌یابیم که این سناریو یک سناریوی از پیش تعیین‌شده بوده است.

شاهمرادی‌زاده با بیان اینکه بسیاری از سلبریتی های ما از سواد رسانه‌ای پایینی برخوردار هستند و قدرت تشخیص خبر درست و دروغ را ندارند، گفت: به‌تازگی یک سری کلاس سواد رسانه برای هنرمندانمان در حال برگزاری است که اتفاق خوبی است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.