1396-06-21 13:32
2808
5
43941

کلیسایی که از استخوان انسان ساخته شده! + تصاویر

در شهر اوورا در پرتغال یک کلیسای عجیب است که همین خاص بودنش آن را به جاذبه ی معروف این شهر تبدیل کرده است.

به گزارش گلستان ما، چیزی که کلیسا را تا این حد متفاوت کرده این است که بر روی دیواره ها و ستون های کلیسا پر از استخوان های انسان است! البته این کلیسا تنها کلیسای دنیا نیست که با استخوان تزئین شده، به هر حال اگر از دیدن استخوان ها و به خصوص جمجمه ی مرده ها می ترسید هیچ وقت پا به این کلیسای ترسناک نگذارید. برای آشنایی بیشتر با کلیسای استخوان الی گشت را همراهی کنید.

ceiling

کلیسای استخوان (Capela dos Ossos) یکی از معروف ترین جاذبه های شهر اوورا در پرتغال است. اینجا یک کلیسای کوچک است که در کنار ورودی کلیسای «سنت فرانسیس» قرار دارد و در آن استخوان ها و جمجمه ها  با نظم و ترتیب خاصی بر روی دیواره ها و ۸ ستون چیده و با سیمان کاملا سفت شده اند. فقط دیواره های کلیسا نیست که بوی مرگ می دهد سقف هم با اینکه پوشیده از گچ سفید است اما روی آن نقاشی هایی درباره مرگ کشیده شده است. بر روی گوشه ای از سقف کلیسا هم جمله ی “روز مرگ بهتر از روز تولد است” به چشم می خورد.

church

interior 2

اینکه این استخوان ها برای کی هستند و از کجا آمده اند هم جالب است، برای تزئین این کلیسا حدود ۵ هزار تا استخوان از قبرستان های قرون وسطاها به اینجا آورده شده که عده ای می گویند این ها استخوان های سربازان جنگ های مهم و قربانیان طاعون بوده اما در میان آن ها افراد عادی قبرستان ها هم وجود دارد. استخوان تعدادی راهب هم در این کلیسا هست اما آن ها در تابوت سفیدرنگ کوچکی قرار داده شده اند. اگر جلوتر بروید و با دقت بیشتری به این جمجمه ها نگاه کنید بر روی بعضی از آن ها نقش و نگارهایی را می بینید. ترسناک ترین قسمت ماجرا وقتی است که چشمتان به دو تا جسد خشک شده می افتد! این جسدها از روی یک طناب آویزان هستند و یکی از آن ها کودک است.

wall 1

گفتیم این کلیسای استخوان در کلیسای سنت فرانسیس قرر دارد. سنت فرانسیس کلیسایی است که در سال های ۱۴۶۰ تا ۱۵۱۰ با معماری گوتیک ساخته شد بعد از مدتی راهب های همین کلیسا این کلیسای استخوان را ساختند تا بتواند یک مشکل بزرگی را حل کنند. مشکل چه بود؟ در آن زمان حدود ۴۲ قبرستان قرون وسطایی به دلیل کمبود جا خراب شد و این راهب ها همه ی این استخوان ها را جمع کردند و تصمیم گرفتند تا آن ها در یک کلیسای مقدس قرار دهند و به جای اینکه این استخوان ها را پنهان کنند آن ها را طوری قرار دادند تا بازدید کننده ها با دیدن این استخوان ها به گریزناپذیر بودن مرگ بیشتر فکر کنند. در حالی که کلیسای سنت فرانسیس محراب های طلایی و دیوار هایی با موزائیک های آبی دارد اما در کلیسای کوچک کناری دیوارها اسکلت باران شده است!

منبع: sacred-destinations.com

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.