1396-07-21 19:24
1977
0
45223
فصل سرما و رعایت چند نکته؛

رشد باکتری در البسه‌‌های بدون استفاده داخل کمد/ شیوع بیماری‌‌های پوستی درصورت عدم آبکشی لباس‌‌ها

قبل از استفاده از لباس‌‌های گرم، بهتر است جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌‌های پوستی در بدن آن‌‌ها را بشوییم.

به گزارش گلستان ما به نقل از آناج، با آغاز فصل سرما مردم لباس‌‌های زمستانی خود را از کمدها خارج کرده و از آ‌‌ن‌‌‌‌ها استفاده می‌‌کنند اما نکاتی در خصوص این لباس‌‌ها وجود دارند که باید رعایت شوند. عدم استفاده طولانی مدت از لباس‌‌های زمستانی شرایط را برای رشد باکتری‌‌ها در آن‌‌ها فراهم کرده و باعث بیماری‌‌های پوستی می‌‌شود، لذا باید قبل از استفاده از این لباس‌‌ها آن‌‌ها را بشوییم تا عوامل احتمالی بیماری زا که در تار و پود لباس‌‌ها لانه کرده‌‌اند از بین بروند. 

نکته دیگر در خصوص لباس‌‌های زمستانی به ویژه برخی لباس‌‌های پشمی نامرغوب حساسیت‌‌زایی آن‌‌ها و ایجاد مشکلات پوستی برای افراد توسط آن‌‌هاست. تماس مستقیم این لباس‌‌ها با پوست به ویژه در افرادی که پوست حساسی دارند می‌‌تواند موجب ایجاد آلرژی و خارش شود، لذا برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از لباس‌‌های نخی در زیر لباس‌‌های پشمی استفاده کرد.

روشی دیگر برای کم کردن این حالات استفاده از گیلیسیرین و سرکه در شستشوی لباس‌‌ها می‌‌باشد، اگر هیچ یک از این گزینه‌‌ها در دسترس نبود نرم کننده مو گزینه مناسبی برای این کار است. لباس پشمی خود را در تشتی با یکی از موارد بالا بخیسانید و پس از دقایقی آب کشی نمایید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.