1395-12-03 19:02
1534
0
35580
هدف جولان خودروهای میلیاردی چیست؟!

لِه کردن روحیه مردم با جولان خوردوهای لوکس یا آلوده کردن هوا !

چگونه کسانی در محلات جنوبی شهر قوت و غذای خود را که برای رفع نیازهای اولیه لازم است به سختی فراهم کرده و دیگرانی هستند که با ماشین های گران قیمت چند صد میلیونی در خیابانهای شهر ها جولان می دهند؟

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، این اختلاف طبقاتی آزار دهنده که در سال های پس از دولت سازندگی به اوج رسیده است از چند سال پیش به شدت نمود پیدا کرده و بهترین شاهد مثال آن دخترها و پسرهایی هستند که در عنفان جوانی با ماشین های چند ده میلیونی خریداری شده توسط خانواده خود به مردم واجتماع سختی کشیده ایرانی فخر می فروشند.

این بیماری کم کم به شهر های اطراف ما هم سرایت کرده و در کوچه پس کوچه های شهرمان شاهد هنر نمایی این خودروها با بوق ها و صدای اگزوز های ناهنجار آن هستیم.

لِه کردن روحیه مردم با جولان خوردوهای لوکس یا آلوده کردن هوا !

 برای حس کردن دقیق این اختلاف هولناک طبقاتی کافی است تا در دقایق واپسین هر روز سری به خیابان پر تردد شهر و در گذری چند دقیقه ای ماشین های 200 تا 300 میلیونی که برای فخرفروشی و ابراز بی دردی به آنجا گسیل می شوند بیش از پیش چشم بیننده را خیره کنند، پاسخ به این سوال که این همه ثروت و مکنت از کجا می آید را باید با مقدمه ای از یک خبر شروع کنیم.

با واردات پورشه بسیاری از افراد مشهور و محبوب کشور به خرید این خودرو روی آوردند و مشتری ثابت معین موتورز شدند. پورشه هایی که تا مدت ها رویای ایرانی های مرفه بود، این روزها در خیابان ها تخت گاز حرکت می کنند .

طبق بررسی های به عمل آمده مشخص شده که این ماشین ها و ظواهر کذایی اغلب در اختیار کسانی هستند که با زد و بندهای کلان و برقراری ارتباطات طلایی توانسته اند خشت روی خشت طلا انباشته کرده و از کیسه مردم و بیت المال برای خود کاخ بسازند.

لِه کردن روحیه مردم با جولان خوردوهای لوکس یا آلوده کردن هوا !

مروری بر پرونده های مفاسد اقتصادی نشان می دهد کسانی که وام های میلیاردی دریافت کرده و هیچ دغدغه ای برای بازپس دادن آن ندارند از جمله میدان داران اصلی مدهای غربی و ماشین های لوکس و خانه های آنچنانی هستند.

اما معلوم نیست درحالی که تمامی سیستم اقتصادی کشور و نهادهای مسئول، وظیفه خود را در به ثمررساندن تلاش های کاخ نشینان با کلماتی چون حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال زایی و وام های زودبازده می دانند چه کسی فکری به حال کوخ نشینانی که محتاج نان شب خود هستند و از درد ناچاری و برای دریافت وام ناقابل 50 هزار تومانی به هر کس و ناکسی روی می زنند خواهد کرد؟

لِه کردن روحیه مردم با جولان خوردوهای لوکس یا آلوده کردن هوا !

به همین منظور سرکار خانم مرضیه تجری روانشناس و پژوهشگر اجتماعی در خصوص جولان خودروهای گران قیمت در گفتگو با خبر نگار ما گفت: حضور این نوع از وسایل نقلیه و مخصوصاً خودروهای گرانقیمت دلائل فراوانی را دارد که همه آنها طبق اهداف خاصی درجامعه خود را در معرض دید قرار می دهند:

*خود نمایی و کمبود عاطفی

وی با بر شمردن دلائل این کار افزود: یکی از دلائلی که این افراد در این جامعه مشغول به آن هستند خود نمایی و ایجاد یک جو روانی است، افرادی که در پشت فرمان این ماشین های گرانقیمت می نشینند به نحوی خودشان را به جامعه می خواهند نشان دهند، اینها مشکلی در خانواده هایشان به نوعی با مشکل عاطفی رنج میبرند.

تجری گفت: برخی ها هم به کرار در خیابان های شهرهای بزرگ در حال رفت و آمد هستند بدون اینکه دنبال چیزی باشند، یا بعضاً برخی ها دنبال کسانی هستند که بتوانند با او رابطه های نامشروع برقرار کنند، با ترمز زدن ها چلوی پای هر کسی این وسوسه را در دلهای برخی های ایجاد میکنند که تن به هر کاری بدهند.

*مخدوش کردن روحیه مردم نسبت به کار

این روانشناس و پژوهشگر اجتماعی در ادامه خاطر نشان کرد: دلیل دومی برای افرادی که مشغول جولان دهی در خیابان ها هستند این است که با ایجاد یک جو روانی در جامعه روحیه کار کردن را از مردم میگیرند، افرادی که چندین سال صبح تا شب مشغول کار هستند ولی حتی یک خودروی ارزان هم ندارند.

تجری ادامه داد: این ایجاد روحیه باعث تفکر یک سری مسائل ناهنجار در ذهن مردم نقش میبنند، مسائلی همچون یک شبه پولدار شدن و نظیر آن به سراغ جوانان می آید و دست به هر کاری میزند تا به خواسته هایش پاسخ دهند.

*هدایت جوانان به راههای خلاف و به اصطلاح پر درآمد

وی بیان کرد: با دیدن این صحنه ها مردم ما فقط نگاهشان به شغل های پر در آمد می افتد و هیچ موقع نگاه به این نمیکنند که راهی که آنها میروند به ترکستان هم نیست، موقعی متوجه این می شوند که کار از کار گذشته است، و آنوقت هم خودش را گرفتار کرده هم خانواده اش را.

*تبلیغات محصولات غربی

تجری افزود: برخی از این خودروهای وارداتی با قیمت های بسیار ارزان تر از بازار به برخی ها فروخته می شوند تا با تبلیغات، کسانی که توانایی مالی دارند بتوانند این خودرو را خریداری کنند، به نوعی مدلیست خودرویی هستند.

*آلودگی بیش از حد این خودروها

این روانشناس و پژوهشگر اجتماعی افزود: با نگاهی گذرا به مصارف این خودروها متوجه این موضوع میشویم این خوردروها علاوه بر قیمت آن بیشترین مصرف سوخت را در نوع خودشان دارند، وجود چنین خودورهایی با چنین مصارف و آلودگی های موجود آیا وجودش برای جامعه ضروری است؟!

نیاز کشور در حال حاضر وارد کردن این خودرو ها نیست ، خودروهایی که با ایجاد مشکلات عدیده ای از جمله مهمترین آنها آلودگی محیط زیست را برای کشور ما  می آورند و کلی زمینه های انحراف را برای جوانان ایجاد میکنند نباید در کشور ما موجود باشند.

حضرت آقا هم در مسئاله حرمت خوردوهای گرانقیمت حرمت اسراف آن را برای همه دانسته است، هر کسی در هر حدّی چه غنی، چه متوسط یا فقیر ممکن است اسراف کند و اسراف، عمل حرام است.
  رهبر انقلاب با اشاره به وجود برخی جهات امنیتی و حفاظتی برای استفاده از ماشین گران‌قیمت فرمود: توجه کنید! عمل، ورع، اجتهاد، زهد، بی‌رغبتی، نرفتن به دنبال زخارف مادی و زیبائی‌های ظاهریِ زندگی، وظیفه‌ی اصلیِ ماست.

لِه کردن روحیه مردم با جولان خوردوهای لوکس یا آلوده کردن هوا !

لِه کردن روحیه مردم با جولان خوردوهای لوکس یا آلوده کردن هوا !

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.