1395-12-04 14:43
843
0
35639
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

508 اثر در سومین جشنواره مد و لباس گلستان داوری شد/ 35 نفر برگزیده شدند/ نمایش آثار تا 8 اسفند ادامه دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از ارسال 508 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره مد و لباس استان خبر داد و استقبال طراحان و تولیدکنندگان شرکت‎کننده در این جشنواره را در مقایسه با دوره‎های گذشته بسیار قابل توجه ارزیابی کرد.

به گزارش گلستان ما؛ حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضیلت ظهر امروز در آئین اختتامیه سومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه مائده گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ارسال 508 اثر از طراحان و تولیدکنندگان به این جشنواره در مقایسه با دوره‎های گذشته و در مقایسه با سایر استان‎ها قابل توجه بود و گلستان در این زمینه صاحب رکورد است.

وی با تاکید بر اینکه ارسال آثار به جشنواره مد و لباس به سادگی ارسال پیامک نیست، تصریح کرد: شرکت در این جشنواره نیاز به مهارت، صرف هزینه و مبتنی بر ارائه طرح‎های جدید است دستیابی به این تعداد اثر را به فال نیک می‎گیریم.

* بیش از 35 اثر بر اساس داوری هیأت داروان برگزیده شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛ برگزاری این جشنواره را در راستای جریان‎سازی و گفتمان‎سازی مد و لباس ایرانی اسلامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: این جشنواره در بخش‎های طراحی مانتو اجتماعی، مانتوی مجلسی و پوشش سر برنامه‎ریزی شد و آیتم‎های مختلفی برای انتخاب گزینه برتر ملاک داوران قرار گرفت.

فضیلت با اشاره به اینکه بیش از 35 اثر بر اساس داوری هیأت داروان برگزیده شدند، ابراز کرد: آثار برگزیده جشنواره در سالن دانشگاه مائده گرگان تا هشتم اسفند برای علاقمندان به نمایش درمی‎آید.

وی از مردم استان خواست تا از پوشاک داخلی که در راستای این جشنواره به معرض رقابت گذاشته شد دیدن کنند و گفت: مدل‎های مختلف با ترکیب رنگ جذاب متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی تهیه و دوخته شده است.

* از ظرفیت صاحبان اندیشه در حوزه مد و لباس استفاده شود/ لازمه جشنواره در تنوع آثار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بر لزوم تثبیت و تحکیم هویت ایرانی اسلامی تاکید کرد و افزود: باید به داشته‎های خودمان افتخار و مباهات کنیم، ایران اسلامی دارای فرهنگ غنی است که باید این گنجینه را حفظ کرد.

فضیلت نقش رسانه‎ها را با توجه به هجمه تبلیغاتی دشمن تعیین‎کننده خواند و گفت: انسان موجود انتخابگر است و از بین گزینه‎های مختلف همواره به دنبال بهترین است.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت علمی، هنری، فنی و حرفه‎ای صاحبان اندیشه در حوزه مد و لباس استفاده شود، افزود: هر سال باید بهره‎مندی بیشتری را نسبت به گذشته داشته باشیم روان‎شناسی رنگ‎ها باید مدنظر داشته شود جنش و طراحی البسه نیز در جذب خریدار موثر است.

فضیلت اشاره‎ای به تاخیر در برگزاری جشنواره مد و لباس در استان نیز کرد و گفت: لازمه برگزاری جشنواره در تنوع آثار در بخش‎های مختلف است که این مهم در جشنواره تاحدی اتفاق افتاد./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.