1395-12-05 07:46
1414
0
35655
دادستان کل کشور در گرگان:

محیط زیست را از سیطره اشخاص خصوصی خارج کنیم/ بسیج باید در عرصه حفظ محیط زیست با جدیت ورود کند

دادستان کل کشور با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست در کشور گفت: در عرصه محیط زیست باید بسیج با جدیت ورود پیدا کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجة الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در اولین همایش ملی حقوق سبز بعد از ابراز تسلیت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: بزرگترین اهداف امروز درحقوق احیای محیط زیست است، امیدواریم با اجرای این امر مهم کمک بزرگی به جامعه داشته باشیم.

حجة الاسلام منتظری بیان کرد: این طور نیست که دنیای مدرن پی به اهمیت محیط زیست برده باشند، که ما از آنها یاد بگیریم، با اتکای فرهنگ اسلام و ژرف نگری، بلکه میتوانیم به آنها چیزی یاد بهدهیم.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم خاطر نشان کرد: ما در لابلای آیه های شریفه قرآن و روایات معصومین فرو بریم متوجه میشویم که دستاورد های ما در اسلام بسیار مهمتر از آنچیزی است که به ما گفته بودند.

دادستان کل کشوربا اشاره به امیت محیط زیست از منظر آیات و روایات تصریح کرد: ما با فرا گرفتن آیات و روایات نشان بدهیم که اسلام از 1400 سال پیش برای حفاظت محیط زیست برنامه داشته است.

*خارج کردن مدیریت محیط زیست از حیطه اشخصاص حقیقی

منتظری با بیان این مطلب که محیط زیست را از سیطره اشخاص خصوصی خارج کنیم افزود: ما محیط زیست را از سیطره اشخاص خارج بکینم، ما محیط زیست را که شامل جنگل ها مراتع ها بیشه زار ها عراضی در مالکیت کسانی که از ماکیت خود رها کرده اند.

این مقام مسئول با بیان ابراز ندامت از انتخاب افراد نا کارامد در رأس کار متذکر شد: بلایی که امروز در کشور خودمان به سر محیط زیست بر آن آوردیم علت آن این است که برخی ها نامناسب مسئول این کار کرده ایم، به پولدار ها اجازه دادیم که به هر کیفیتی و به هر نحوی جنگل و مراتع را ازبین ببرند و کاخ و ویلا بسازند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برخی ها چند صد میلیلرد تومان هزینه کرده اند و مکانی را به اشغال خود در آورده اند، پورداری که وجدان و شرف ندارند، این پولداری که فقر را به جامعه می آورد ، این افراد همه جای این کشور حضور دارند، پولهای باد آورده این گونه باید مصرف می کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به این مطلب که ما گاهی اوقات دستوارت الهی را فراموش کرده ایم اذعان داشت، اگر ما بیاییم نگاه قرآنی و دینی را به عناصر محیطی داشته باشم این گونه نخواهد شد،جنگل حکم ریه دارد و برای تنفس من و شما رشد میکنند.

حجة الاسلام منتظری گفت: ما در خصوص واگذاری باید به صورت حساب شده و مدیریت شده در اختبیار برخی ها قرار باید میدادیم اما نه به صورت تملیک، که هر کاری در این اراضی میخواهند میکننند.

این مقام مسئول تاکید کرد: معدن را خداوند در اختیار قرار داده تا استفاده کنیم، یا در خصوص منابع زیر زمینی، طوری از این معادن استفاده نکینم که این گونه نعمات از بین برود.

منتظری بیان کرد: بسیجی ها همان نیروی برخاسته از متن مردم هستند، بسیج همان کسی است که جان خود را در طبق اخلاص قرار میداد تا پیروز میدان شود.

وی ادامه داد: به همین همایش و مراسمات اکتفاء نکینید، این اولین همایشی بود که در استان برگزار شده است، انشاء الله همیشه این مراسمات تداوم داشته تا برخی از مسئولین قدر محیط زیست را بدانند.

منتظری یاداور شد: ما همه ساله شاهد این هستیم که همه ساله در خوزستان توده غبار زندگی مردم را همیشه مختل میکند، به دولتمردان هم امیدی نداشته باشید، بنده به کاری به افارد دولت ها ندارم، دولت هایی هم سر کار می آیند به عنوان حفظ محیط زیست، ولی خودشان بزرگترین خسارات را به محیط زیست وارد میکنند.

دادستان کل  کشور با ابراز تاسف از مسئولینی که مشغول خیانت به کشور هستند گفت: وای به حال مسئولی که ادعای حفاظت محیط زیست دارند ولی در عملشان به محیط زیست خسارت وارد میکنند، گناه بسیار بزرگی است که انسانی سخنی بگوید و عمل نکند.

*در عرصه محیط زیست باید بسیج با جدیت به میدان بیاید و نظارت را داشته باشد

وی ادامه داد: راه درمان این خسارت های وارده این است که ما در عین حالی که حفظ محیط زیست میکنیم نظارت داشته باشیم ، نظارت عمومی باید داشته باشیم، بسیج در همه جا یک ناظر دقیق و عمیقی میتواند داشته باشد.هر جا بسیج وارد میدان شود میتواند به بسیار از مشکلات پاسخ دهد.

منتظری تاکید کرد: اگر عامه مردم از مسئولین چیزی را بخواهند مطالبه بکنند، خارج از جناح بندی های سیاسی، مسئولینی میگویند قبلی ها فلان خسارت را انجام داده اند شما بیایید بگویید چه کاری مثبتی انجام داده اید.

دادستان کل کشور همچنین تاکید کرد: از دفاع از حقوق عامه نباید کوته بیاییم، دادستان ها موظف هستند هرجایی تجاوزی به هر طریقی اتفاق می افتد باید برخورد کنند، قانون برای ما مهم و حقوق عمومی برای ما مهم است.

حجة الاسلام منتظری با تذکر به برخی از مسئولین هشدار داد: چرا در شهری که چندین هزار نفر زندگی میکنند برخی افرد پول دار بیایند و با وارد کردن خسارت هایی حقوق حقه مرم را زیر پا بگذارد و با ضرر رساندن به منفعت مردم ساختمان های را میسازند.

وی ادامه داد: میگویند این خونه چندین میلیون یا چندیدن میلیارد هزینه شده است، آیا آسایش شما ملاک است یا زندگی چند هزار نفر در شهر ها، میخواستین نسازید.

این مقام مسئول با اجرای طرحی با مدیریت بسیج اطلاع داد و متذکر شد: به موجب قانون به بسیجیانی که مجری قانون هستند با اهداء کارت ظابط میتوانیم با مبارزه به مفاسد اجتماعی برویم، باید از نیروی مردمی و از نیروی بسیج استفاده کینم.

*هر جا بسیج به میدان آمده است می تواند بخش قابل توجهی را حل کند

وی خاطر نشان کرد: حفظ محیط زیست را از ابتدای کودکی به فرزندانمان آموزش بدهیم، برخی از کشورهایی که ما رفته بودیم این حفظ حقوق و منفعت عامه یک فرهنگ  در مردم جا افتاده بود است، قدرت بسیج را میتوانیم برای حفظ محیط زیست داشته باشیم.

منتظری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: دادستانها و دادگستری ها در حفظ حقوق مردم به هیچ وجه نباید کوتاه بیایند، کار با هیچ کسی نداشته باشند، نگویند ایشان مسئول است، باید برخورد شود.

دادستان کل کشور در پایان تاکید کرد: من برای حفظ محیط زیست کمر همت را بسته ام ، دفاع از حقوق عامه و صیانت از حقوق مردم از اولویت های جامعه ما است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.