1396-02-05 04:56
1110
0
38222
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

استان گلستان ۱۸۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در ۵ سال آینده به یک هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد گفت: در ۳ سال گذشته ۵۳۰ تخت در بیمارستان مینودشت، بندرگز و مرکز سوختگی ۵ آذر گرگان به میزان تخت‎های بیمارستانی استان افزوده شده است.

به گزارش گلستان ما؛ عبدالرضا فاضل در جمع خبرنگاران استان گلستان ضمن گرامیداشت هفته سلامت اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی در راستای گرامیداشت هفته سلامت از یک اردیبهشت ماه در سطح استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در نخستین روز زنگ سلامت در مدارس استان گلستان به صورت نمادین به صدا در آمد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان  ادامه داد: برنامه‎های هفته سلامت را با شعار" زندگی سالم با نشاط و امید" که شعار هفته سلامت امسال شناخته شده دنبال می‎کنیم.

فاضل به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: در این راستا و در استان گلستان با پیگری های وزیر بهداشت کارهای بزرگی انجام شده اما کاستی‎هایی هنوز وجود دارد اما با وجود آن دانشگاه علوم پزشکی در 3 سال گذشته قدم‎های خوبی برداشته است.

وی با بیان اینکه گلستان در 5 سال آینده به یک هزار و 800 تخت بیمارستانی نیاز دارد، افزود: این در حالی است که ظرفیت خوبی به تخت‎های بیمارستانی استان گلستان افزوده شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان داشت: در 3 سال گذشته 530 تخت در بیمارستان مینودشت، بندرگز و مرکز سوختگی 5 آذر گرگان به میزان تخت‎های بیمارستانی استان افزوده شده است.

فاضل با بیان اینکه 30 پروژه برای مرکز سلامت و خانه بهداشت در استان گلستان را دنبال می‎کنیم، افزود: این پروژه‎ها تا سال 1397 به بهره‎برداری خواهند رسید.

وی به نرخ بیماری سرطان در استان گلستان اشاره کرد و تاکید کرد: تلاش داریم که مراکز پیشگیری از سرطان را در همه شهرستان‎های استان گلستان راه‎اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر مرکز پیشگیری سرطان در گرگان و گنبدکاووس راه‎اندازی شده است، افزود: با توجه به راه‎های صعب العبور و کوهستانی در استان گلستان سی‎و پنجمین اورژانس هوایی در کشور در 2 ماه آینده در استان راه‎اندازی خواهد شد./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.