1396-03-08 04:58
830
1
39593
یک استاد دانشگاه:

«2030» سند خوش خدمتی دولت به غربی‎هاست/ برای اجرای سندهای داخلی چندین سال طول می‎کشد، این سند امضا نشده اجرایی شد

یک استاد دانشگاه گفت: سند 2030 سند خوش خدمتی دولت به غربی ها است، برای اجرایی شدن سندهای داخلی چندین سال وقت صرف می شود اما 2030 به یکباره اجرا شد.

به گزارش گلستان ما، "نصرت بابایی" در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست، اظهار کرد: آنچه که مسلم  است که سندهای  اینچنینی باید بعد از طی مراحل قانونی و تصویب در مجلس و شورا عالی  شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابلاغ شود اما متاسفانه سند 2030 با امضای شخص معاون اول رئیس جمهور زود اجرایی شد.

وی افزود: نکته اینجاست چرا با وجود مخالفت های فراوان برای اجرایی شدن سندی کاملا غربی لجاجت می شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حدود 30 سال در آموزش و پرورش خدمت کردم اما اجرای مصوبه ای را به این سرعت مشاهده نکرده ام، افزود: برای هر تغییر و تحولی در آموزش و پرورش ،باید چندین سال مطالعه و جلسات کارشناسی طی می شد، و آن وقت در شورایعالی انقلاب  فرهنگی و مجلس مورد تصویب قرار می گرفت و  باز سالها زمان می خواست که زیر ساخت لازم آن مرحله به مرحله انجام شود اما متاسفانه این سند سریع تصویب و بخش هایی هم از آن اجرا شد.

بابایی اذعان کرد:  سبک زندگی  و سیاست های کاملا غربی در این سند برنامه ریزی شده است،  بندهایی که بناست کلیه مفاهیم قرآنی، دفاع، جهاد و  شهادت در کتب درسی حذف شود چرا که از دیدگاه آنها خشونت است که نمونه آن حذف در شهید فهمیده، دهقان فداکار و چندین مورد شعر و گنجاندن دروس و اشکال مغایر با فرهنگ اسلامی کشور در کتب درسی آمده است.

این فرهنگی با سابقه گلستانی متذکرشد: ما تلاش می کنیم که در سنین پایین بچه هایمان صحنه بدی نبینند و یا چیز بدی نشوند که در ضمیرشان حک شود و زمانی که بزرگتر شدند آموزش های لازم را می بینند اما مفاهیمی چون عدالت آموزشی در این سند یعنی آموزش همه چیزها در سنین پایین که با روح دین و تربیت اسلامی ما مغایراست و حتی درجایی در روانشناسی هم جایگاهی ندارد.

بابایی بیان کرد: «آموزش برای همه»، «عدالت آموزشی»«شهروند جهانی» و ..مفاهیمی است که در ظاهر مفاهیم خوبی را القا می کند اما ماهیت آن اشاعه فرهنگ دین گریز غرب و سکولار است؛لذا نباید به آنان تکیه کرد ، مگر سند تحول بنیدین آموزش و پرورش چیزی جز عدالت آموزشی و تربیت انسان با اخلاق و اجتماعی است؟

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سند تحول بنیادین که حدود 5 سال پیش ابلاغ شده ، اجرایی نشده است ، خاطرنشان کرد: از دولتی که نگاه و تکیه آن به غرب است انتظاری بیش از این نیست لذا باید صاحبنظران و مسئولان آموزشی و فرهنگی تذکرات لازم را ارئه کنند و جلوی اجرایی شدن آن را بگیرند که خسارت ناشی از آن ممکن است قابل جبران نباشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.