1396-03-08 16:42
955
0
39631
معاون اشتغال اداره کار گلستان:

4320 گلستانی با اجرای طرح «کاج» جذب بازارکار می‎شوند

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از اجرای طرح کارورزی کاج «مهارت‎آموزی در محل واقعی کار» خبر داد و سهمیه استان در این طرح را 4 هزار و 320 نفر اعلام کرد.

به گزارش گلستان ما ؛ محمد رهبری در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در سال 1396 اظهار کرد: آئین‎نامه طرح کارورزی در استان گلستان به صورت پایلوت انجام می‎شود که 547 نفر بر اساس این طرح در استان گلستان کار می‎کنند و این رقم در سطح کشور 237 نفر است.

وی ظرفیت استان گلستان را در اجرای طرح کارورزی مثبت ارزیابی و تصریح کرد: در اجرای طرح کاج برای سن کارورزان محدودیت قائل شدند و افراد در مقاطع کارشناسی به بالا می‎توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: سامانه‎ای برای ثبت‎نام متقاضیان در طرح کاج روی سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بارگذاری شده است که افراد با مراجعه به این سامانه می‎توانند مباردت به ثبت‎نام کنند.

رهبری از دستگاه‎ها خواست تا نسبت به معرفی واحدهای پذیرنده اقدام کنند و گفت: تا امروز 90 هزار نفر در کشور در سامانه ثبت‎نام کردند ولی هنوز سامانه استان گلستان باز نشده است.

وی با اشاره به اینکه طول دوره کارورزی چهار الی 6 ماه است، ابراز کرد: کارورزان بعد از اتمام دوره باید آزمون فنی و حرفه‎ای را بگذرانند، مدت دوره آموزش کارورز برای هر ماه حداقل 100 ساعت است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه مهارت آموزان بیمه حوادث می‎شوند، گفت: حقوق کارورز یک سوم مصوب قانون کار است که در پایان دوره پرداخت می‎شود حدود 310 هزار تومان بر اساس ساعت کار و گزارش کار کارفرما است.

رهبری در خصوص بسته حمایت از توسعه اشتغال پایدار بیان کرد: بسته‎های حمایتی اهدافی دارد که توجه به فارغ‎التحصیلان، زنان، ارزش‎آفرینی، توجه به بخش خصوصی، تعاونی، اولویت‎های سرمایه‎گذاری، توجه به مناطق روستایی و شفاف‎سازی مشوق‎های مالیاتی جزو اهداف آن است.

وی اشتغال تثبیتی را یکی از اهداف مهم این اداره کل برشمرد و گفت: برخی دستگاه‎های اجرایی طرح‎های صفردرصدی اعلام می‎کنند که اجرای این طرح‎ها بیش از سه سال طول می‎کشد طرح‎هایی مد نظر ما است که پیشرفت فیزیکی 70 درصد داشته و امسال به بهره‎برداری برسد./فارس

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.