1396-03-10 11:30
1139
0
39682
آخرین وضعیت تب قاتل در ایران؛

تب کریمه کنگو از مرز هشدار گذشت/ مرگ سه نفر در کشور

در حالی سه تن از هموطنانمان بر اثر بیماری تب کریمه کنگو جان خود را از دست داده اند که شهروندان همچنان با صحبت های ضد و نقیض مسئولین روبرو هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از عصرهامون، از ابتدای امسال سه نفر از شهروندان جان خود را بر اثر بیماری تب کریمه کنگو از دست دادند که حسین عرفانی رییس اداره بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت، طغیان بیماری تب کریمه کنگو در چند استان کشور را شایعه خواند.

علی ای حال گفته های رییس اداره بیماری های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت در حالی است که عباس عباسی مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت مواد غذایی سازمان دامپزشکی از مرگ سه نفر بر اثر این بیماری در کشور خبر داده و گفته است که تاکنون مرگ یک نفر به صورت رسمی و ۲ نفر به صورت غیررسمی بر اثر تب کریمه‌کنگو در ۳ استان کشور اعلام شده است.

مهدی حسینی مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت عصرهامون با بیان اینکه موردی از ابتلاء یا فوتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گزارش نشده است، گفت: قبلا33 مورد ابتلاء به تب کریمه کنگو در استان گزارش شده بود که پس از بررسی ها 19 مورد تائید و بقیه موارد منفی اعلام شد.

وی با بیان اینکه تا کنون آماری از فوتی در استان گزارش نشده است، تصریح کرد: 19 تن از شهروندان که به این بیماری مبتلا بودند بهبود یافته اند.

علی ای حال گفته های عباسی مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مرگ یک شهروند در سیستان و بلوچستان در حالی است که محمود رضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به فارس گفته بود که: در سیستان و بلوچستان هیچ تلفات انسانی بر اثر بیماری از تب کریمه کنگو رخ نداده است.

عباس عباسی  مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت مواد غذایی سازمان دامپزشکی در ادامه با بیان اینکه سازمان دامپزشکی آموزش‌های لازم را به افراد در معرض خطر ارائه کرده، گفته بود که سمپاشی اماکن جایگاه دام، ایجاد حمام ضدکنه، دوش‌های دام وارداتی، سمپاشی اماکن قرنطینه‌ای و نظارت بر روند بسته‌بندی گوشت از جمله اقدامات دیگری است که انجام شده است.

وی طرح پیش‌سرد کردن گوشت که سبب می‌شود PH گوشت تغییر کند را راه حلی برای از بین رفتن ویروس این بیماری عنوان کرده و گفته بود که مصرف‌کنندگان حتماً دقت کنند که گوشت را از قصابی‌های معتبر خریداری کرده و گوشت حتماً در یخچال نگهداری شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت مواد غذایی سازمان دامپزشکی  در ادامه توصیه کرده بود که: از خرید گوشت‌ دامهایی که در محیط باز و در معابر ذبح می‌شوند، خودداری کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.