1396-04-04 14:02
1499
0
40715
به دلیل رکود در ساخت‎وساز مسکن و عدم تهیه مواد اولیه؛

کارخانه نورد فولاد مینودشت با 130 نیروی کار تعطیل شد

در سال « اقتصاد مقاومتی ؛ تولید و اشتغال » کارخانه نورد فولاد شهرستان مینودشت با 130 نیروی کار به تعطیلی کشیده شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس ، کارخانه نورد فولاد شهرستان مینودشت با 130 نیروی کار به دلیل رکود ساخت و ساز مسکن، عدم تهیه مواد اولیه همچنین افزایش قیمت فولاد در خارج از کشور به تعطیلی کشیده شد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در خصوص تعطیلی کارخانه نورد فولاد مینودشت در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: علت اصلی تعطیلی این کارخانه؛ به خاطر رکود ساخت و ساز مسکن و عدم تهیه مواد اولیه است که متاسفانه کارخانه نمی‎تواند به تولید ادامه دهد.

سعید دنکوب با اشاره به اینکه تعطیلی کارخانه نورد فولاد مینودشت یک تعطیلی موقت چند ماهه دارد، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که برای تهیه و تامین مواد اولیه این کارخانه با وزارتخانه رایزنی داشته باشیم تا مشکلات هر چه سریع‌تر برطرف شده و کارخانه فولاد به کار خود ادامه دهد.

وی در خصوص اینکه آیا این کارخانه بدهی به دستگاه‎های دولتی داشته یا خیر، گفت: کارخانه فولاد مینودشت به هیچ کارگر و دستگاه دولتی یا تامین اجتماعی بدهی ندارد مهمترین مشکل کارخانه در عدم تامین مواد اولیه است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: تفاوت قیمت جهانی فولاد بین ایران و خارج از کشور افزایش یافته است و شرکت‎هایی که تولید فولاد دارند ترجیح می‎دهند به جای اینکه شمش فولاد را به این شرکت‎ها و کارخانجات بدهند به خارج از کشور صادرات داشته باشند.

دنکوب با اشاره به اینکه مشکل کارخانه در کمبود نقدینگی نیست، تصریح کرد: کارخانه فولاد مینودشت برای صادرات اکنون سفارش ندارد افزایش قیمت فولاد در بیرون از کشور ایران سبب شده تا شرکت‎هایی که شمش فولاد تولید می‎کنند راغب باشند جنس خود را به خارج از کشور صادر کنند.

وی بیان کرد: این کارخانه مواد اولیه خود را از داخل کشور تامین می‎کرد اکنون شرکت‎هایی که مواد اولیه را در اختیار این کارخانه قرار می‎دادند به صادرات به کشورهای دیگر ترغیب شدند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با توجه به اینکه کارخانه فولاد مینودشت مشکل درون استانی در راستای بدهی ندارد حل مشکل کارخانه خارج از توان استان است و ما در داخل استان نمی‎توانیم کاری برای این کارخانه انجام دهیم.

دنکوب ابراز امیدواری کرد با حمایت دولت مشکلات به وجود آمده برای این کارخانه برطرف شود و افزود: وزارتخانه و دولت باید یک سیاستگذاری روی فولاد داشته باشند تا به فوریت مشکلات این کارخانه برطرف و وارد مدار تولید شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.