1396-04-31 11:26
1012
0
41787
مدیرکل فنی‎و حرفه‎ای گلستان:

طرح توسعه خصوصی‎سازی و رتبه‎بندی آموزشگاه‌ها در گلستان اجرایی می‌شود

مدیرکل سازمان فنی‎و حرفه‎ای استان گلستان با اشاره به اجرای طرح توسعه خصوصی‎سازی و رتبه‎بندی آموزشگاه‌ها در استان، گفت: ۲۳ هزار و ۷۰۰ گلستانی در سال گذشته آموزش فنی و حرفه‎ای دیدند که از این تعداد ۶۷ درصد آقایان و ۳۳ درصد بانوان بودند.

به گزارش گلستان ما ؛ ابوالفضل تیرانداز ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: یکی از برنامه‎هایی که امسال در راستای اقتصاد مقاومتی داریم توسعه خصوصی‎سازی و رتبه‎بندی آموزشگاه‌ها است و تعدادی از آن در هفته مهارت افتتاح می‎شود.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، عطرافشانی گلزار شهدا و سخنرانی در نماز جمعه از دیگر برنامه‎های ما در هفته کارآفرینی و مهار است.

مدیرکل فنی‎و حرفه‎ای استان گلستان ادامه داد: 320 آموزشگاه در استان گلستان داریم که آزمون‌های این آموزشگاه‎ها زیر نظر فنی و حرفه‎ای انجام می‎شود.

تیرانداز افزود: 23 هزار و 700  گلستانی در سال گذشته آموزش فنی و حرفه‎ای دیدند که از این تعداد 67 درصد آقایان و 33 درصد بانوان بودند.

وی با بیان اینکه آموزش‎های فنی و حرفه‎ای در گروه‎های خدمات، صنعت و معدن و کشاورزی تقسیم بندی می‎شود، تاکیدکرد: صنعت 65 درصد، فرهنگ  و هنر 7 درصد و کشاورزی و فناوری راهبردی 20 درصد آموزش‎های ما را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل فنی‎و حرفه‎ای استان گلستان با بیان اینکه برای 16 هزار و 500 نفر اجرای خدمات آموزشی داشتیم، افزود: بیشترین آمار آموزش در بخش غیردولتی در حوزه فناروی اطلاعات با 5 هزار و 420 نفر  در سال گذشته بود.

تیرانداز افزود: حوزه مخاطبین فنی و حرفه‎ای بسیار گسترده است و به دنبال راه‎اندازی مرکز جهاد دانشگاهی هستیم. سنوات نه چندان دور بیشتر افرادی که به ما مراجعه می‎کردند دیپلم و کمتر از دیپلم بود اما بیشترین مراجعه کنندگان ما در حال حاضر تحصیل‎کرده‎های دانشگاهی است.

مدیرکل فنی‎و حرفه‎ای استان گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه تحصیلات آکادمیک کسب مهارت کردن نتوانسته نیازهای جامعه را برطرف کند و یکی از موضوعاتی در دستور کار ما بوده این است تنوع حرفه‎هایی که آموزش می‎دهیم را افزایش دهیم و خوشبختانه در این مسیر رشد خوبی داشتیم.

تیرانداز با بیان اینکه 590 استاندارد در استان گلستان  در حوزه آموزش داریم، افزود: 21 درصد ضریب نفوذ آموزش ما در روستا بود و 209 روستا را برای مباحث آموزشی ورود پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از حوزه‎هایی که برای ما اهمیت داشته مباحث مربوط به آسیب دیدگان اجتماعی است، افزود: 70 درصد اشتغال‎های جدید در کشور در حوزه خدمات است و ما برنامه‎ریزی داریم که در حوزه بانوان آموزش ما به یک میزان مناسب برسد.

تیرانداز تاکید کرد: آموزش مهارت‎های فنی و حرفه‎ای برای بانوان در سال 94، 19.5  درصد بود و این میزان در سال 1395 به 33.5 درصد رسیده است. یک میلیون و 88 هزار نفر ساعت در 4 ماه نخست امسال آموزش فنی‎و حرفه‎ای ارائه شده است که  65.5 درصد این آموزش‎ها برای آقایان و 34.5 درصد بانوان بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.