1396-05-11 13:28
4328
0
42229
مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گلستان تشریح کرد:

عضویت 7هزار دانش آموز زبده در اتحادیه انجمن اسلامی استان /از اوقات فراغت اسلامی فاصله گرفته ایم

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گلستان با بیان اینکه یک‌هزار دانش‎آموز عضوهیئت های مرکزی و قرار گاهی ما هستند، افزود: 7 هزار دانش آموز زبده عضو این اتحادیه به صورت گزینش چهره به چهره عضویت یافتند.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "حسین احمدی" امروز درنشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که در اتحادیه گرگان برگزارشد اظهار کرد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان یک منظومه فکری و تربیتی دارد که در تلاش است دانش آموز در همه  زمینه های فکری معرفتی، آموزی، علمی و مهارتی رشد پیدا کند.

وی افزود:اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان توانسته یک جمع مومنانه ای از دختران  و پسران  زبده را از از لحاظ علمی اخلاقی  و جذب کند .

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گلستان تصریح کرد: این تشکل عمری همپای انقلاب دارد ، در13 آبان 1358 به دستور حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد.

وی بیان کرد: در ابتدا آیت الله امامی کاشانی، سپس آیت الله جنتی هم اکنون حجت الاسلام حاجی علی اکبری بعنوان نماینده مقام معظم رهبری در آن هستند تا نظارت عالیه  ایشان بر اتحادیه باشد و نماینده ایشان از کلیه برنامه های اتحادیه  با خبر باشد.

"نیرویابی" و "نیروسازی" رسالت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان

احمدی رسالت اتحادیه را "نیرویابی" و "نیروسازی" برشمرد و افزود: با حضور در مدارس و شناسایی دانش آموزان زبده  دختر و پسر  آنها را در  قالب گروه ها(خیمه های معرفت) و هیئت  قرار گاه های دانش آموزی تقسیم بندی و برنامه  های خود را اجرا می کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اوقات فراغت محصور به  فصل تابستان نیست، افزود: متاسفانه در آموزش و پرورش زمانی که فصل تابستان شروع می شود همه به فکر اوقات فراغت می افتند اما ما در اتحادیه در طول سال برنامه داریم.

وی گفت: هدف از برنامه های این اتحادیه تربیت نسل  انقلابی و  ارزش گرا مدیر و مدبر قبول ،موثر و دارای اخلاق پسندیده اسلامی است .

سبک اوقات فراغت ما با سبکی که اسلام  دارد فاصله گرفته است

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان گلستان با بیان اینکه متاسفانه سبک اوقات فراغت ما با سبکی که اسلام  دارد فاصله گرفته است، متذکر شد: آنچه که در اوقات فراغت باید اهمیت داده شود تربیت  فرزندان ماست  بنابراین تفریحات نباید به سمت منفی گرایش پیدا کند که بسیار مخرب و تهدید کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: باید دقت شود که کار و اوقات فراغت دو مقوله جدا از هم هستند و نباید این اوقات را با کلاس های درسی پر کرد.

اوقات فراغت خانواده های مومن بر اصل سلامت روحی و روانی و جسمی

احمدی تاکید کرد: ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم و با خانواده مومن روبه رو هستیم،لذا برنامه یک خانواده مومن ایرانی برای اوقات فراغت فرزندانش بر اصل سلامت روحی و روانی و جسمی باشد.

وی افزود: اوقات فراغت باید برای رضایت پروردگار،یادگیری، توانمندسازی، مهارت افزایی و کسب تجربه ، همراه باشادی و نشاط باشد و به اختیار خود دانش آموزو با انگیزه مناسب باشد و در قالب کار گروهی باشد .

دانش آموزان براورد به اتحادیه گزینش می شوند

این مقام مسئول افزود: برای ورود به اتحادیه دانش آموزان دوره اول با حداقل معدل 17 و دو متوسطه دوم حداقل 18 باشد که پس از مصاحبه و گزینش به عنوان عضو جذب می شوند.

احمدی با بیان اینکه هرکدام از دانش آموزان عضو  15 هزار تومان به صورت ماهانه برای عضویت پرداخت می کنند، افزود: به جز اردوهای درون و برون استانی تمام خدمات در اتحادیه به صورت رایگان ارائه می شود .

1396051111350841511549804

اردوهای متعدد برای دانش آموزان در فصل تابستان در حال اجراست

وی در تشریح برنامه فصل تابستان افزود: چند برنامه ویژه مانند همایش آموزشی و تشکیلاتی "طلایه‎داران فردا" ویزه هیئت های مرکزی و مسئولین انجمن مدارس است که برای پسران  سه روزه با حضور دبیرکل اتحادیه کشور برگزار شده و برای دختران دانش‎آموز در نیمه دوم شهریور برگزار می‎شود.

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گلستان ادامه داد: اردوی "فصل رویش" همراه با ورزشهایی مانند پینت بال اسب واری، تیر اندازی با تیر و کمان،سرسره و راپل در اردوگاه شیرآباد ، اردوهای درون استانی و برون استانی، سفر زیارتی به مشهد و قم ، کلاس های مهراتی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای،  همایش ویژه "دختر ماه" در روزدختر و کلاس های ورزشی  که تا پایان تابستان برای دانش آموزان عضو در حال اجرا می باشد.

7 دانش آموز گلستان عضو قرارگاه در هفته ورزش به قله سبلان صعود می کنند

احمدی با بیان اینکه برگزاری هفته ورزش از 21 تا 27 مرداد ماه برای پسران  خواهیم داشت، بیان کرد: در این هفته 7 نفر از دانش‎آموزان گلستانی عضو قرارگاه ملی به همراه 500 دانش‎آموز از سراسر کشور به قله سبلان صعود خواهند کرد.

وی افزود: در طول این هفته مسابقات ورزشی فوتبال و والیبال و ورزش های سنتی برنامه ویژه کوهنوردی را در استان گلستان پیش بینی شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در طول سال نیز دانش آموزان می توانند از سالن های ویژه که در نظر گرفته شده در رشته های فوتسال و شنا  برای پسران و والیبال برای دختران استفاده کنند .

خیمه های معرفت"و "قرارگاه های دانش آموزی" برنامه های محوری و دائمی این اتحادیه

وی خاطرنشان کرد: برنامه های محوری و دائمی این اتحادیه "خیمه های معرفت" برای دانش آموزان متوسطه اول و "قرارگاه های دانش آموزی" برای دانش آموزان متوسطه دوم  داریم .

احمدی گفت: برای تقویت بعد علمی دانش آموزان، مشاوره علمی، انتخاب رشته تحصیلی برای پایه نهمی ها و انتخاب رشته کنکور انجام می شود .

وی بیان کرد: مشاوره خانواده به صورت مستمر و با درخواست خانواده ها در اتحادیه انجام می شود .

مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان گلستان به برگزاری همایش "برزگداشت لشگر فرشتگان" اشاره کرد و افزود: این همایش برای الگوسازی بانوان  مجاهد و مادران شهدا و همسران مدافعان حرم برای نسل جوان دختر جامعه سه سال است که راه اندازی شده است.

وی افزود: در این طرح دانش‎آموزان به سرگذشت ‎پژوهی بانوان مجاهد استان می پردازند و در قالب گروه های چند نفره با حضور در منازل آنان خاطرات و وصایای شهدا راجمع آوری و پرونده‎ سازی می‎کنند.

برگزاری همایش "برزگداشت لشگر فرشتگان" با حضور دکتر لباف، "شهره پیرانی" و آرمیتا رضایی نژاد"

احمدی افزود: در ادامه همایش مدرسه ای با حضور بانوی مبارز برگزار می شود و سپس همایش شهری آنان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: درهمایش شهری که امسال قرار است برگزار شود، از حضور خانم "طاهره لباف" یکی از مجاهدان دوران انقلاب وبانوی نخبه علمی کشور در سال 1387 و عضو انجمن تخصصی زنان و زایمان انتخاب شدند به عنوان سخنران بهره خواهیم برد.

مسئول اتحادیه انجمن  اسلامی دانش آموزان گلستان: خانم"دکترشهره پیرانی" و "آرمیتا رضایی نژاد" همسر و دختر بزگوار دانشمند هسته ای کشورشهید"داریوش رضایی نژاد" دو مهمان ویژه این همایش خواهند بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.