1396-06-30 09:31
717
0
44319
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

همایش بصیرت عاشورایی در 63 بقعه شاخص گلستان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: درماه‌ های محرم همزمان با سراسر کشور سوگواره بصیرت عاشورایی در 63 بقعه متبرکه شاخص استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان ما؛ حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: اجرای امینانه نیت واقفین و ترویج فرهنگ حسینی در بقاع متبرکه استان از اهداف اصلی ویژه برنامه های اوقاف گلستان در ماه محرم و صفر می باشد.

وی افزود: یکی از برنامه های اوقاف در ایام محرم اعزام مبلغین به امامزادگان شاخص استان و روستاهایی که موقوفات آنها احیا می‎شود است که امسال در مجموع 70 روحانی اعزامی از قم و بومی اعزام می‎شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برپایی خیمه‌های همه واقف باشیم و خیمه معرفت در بقاع شاخص استان خبر داد و افزود:روحانیون اعزامی در آن مستقر و به پاسخگویی به سوالات مردم مشغول می‌شوند.

وی تصریح کرد: در دهه اول محرم هر روز هفت صبح در امامزاده عبدالله گرگان با هماهنگی سپاه، اوقاف و صدا و سیما برنامه عزاداری و سوگواری سیدالشهدا (ع) با عنوان بصیرت عاشورایی اجرا می‌شود که برای سخنرانان این مراسم از چهره های شاخص ملی استفاده می شود.

سهرابی به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه 31 شهریور ساعت 9 صبح در امامزاده عبدالله گرگان اشاره کرد و گفت: اجتماع عزاداران حسینی تحت عنوان «لبیک یاحسین» در دومین روز محرم در سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) چهار راه میدان گرگان ساعت 16 انجام خواهد شد.

به گفته ، وی اجتماع نوجوانان عاشورایی تحت قالب برنامه «احلی من العسل» ششم ماه محرم ساعت 9 صبح در آستان مقدس امامزداه عبدالله گرگان و دیگر امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری همایش رهروان زینبی در 12 محرم خبر داد و گفت: این ویژه برنامه مختص خواهران بوده و در راستای بیعت با ولایت در امامزاده عبدالله (ع) گرگان ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: ایستگاه صلواتی جلوی درب امامزاده عبدالله (ع) گرگان با هماهنگی حوزه علمیه آیت‎‎الله میبدی از اول محرم تا عاشورای حسینی پذیرای عزادارا و سوگواران خواهد بود.

این مقام مسئول برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا، عاشورا را از دیگر ویژه برنامه‌های سوگواره عاشورایی در گلستان دانست و اضافه کرد: نمازظهر عاشورا در امام زادگان و بقاع متبرکه استان با همکاری هیئت‎های مذهبی انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اینکه هر شب تدارک اطعام دهی در بقاع متبرکه با کمک و نذورات مردمی دیده شده است ، گفت: از هیئت‎ های عزاداری درخواست داریم تا هنگام برنامه‎های سوگواری قوانین را رعایت کنند تا دستجات عزاداری به نحو احسن برنامه‎های پیش‎بینی شده در این ایام را اجرا کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.