1396-07-01 08:58
643
0
44401
مشاور وزیر آموزش و پرورش در گرگان:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای نظام جمهوری اسلامی است/ فرهنگ دفاع مقدس در مدارس بازخوانی شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین تنها برای آموزش  پرورش نیست بلکه برای نظام جمهوری اسلامی است و وزارت به نمایندگی از حاکمیت و حکومت اسلامی وظیفه  اجرای آن را برعهده دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ حجت الاسلام "سید مجتبی ملکی" امروز در آیین بازگشایی مدارس استان گلستان که به صورت متمرکز در دبیرستان  دخترانه شاهد گرگان برگزارشد، ضمن گرامیداشت ایام محرم و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: درعصرهای مختلف انقلاب های  اسلام محور زیادی شکل گرفته و تعداد افرادفراوانی درآن شرکت داشتند و فجایع مختلفی نیز رخ داده اما هیچکدام مانند واقعه عاشورا ماندگار نشدند .

وی افزود: قیام عاشورا در زمانی کوتاه و با تعدادی اندک  و در مکانی محدود به وقوع پیوست اما آنچنان اثر می گذارد که بعد از قرن ها هم پیروان آن به آن افتخار می کنند و حتی آیین های دیگر نیز خود را ادامه دهنده راه سید الهشدا معرفی می کنند .
شایسته ترین مکان برای تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا مدرسه است

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شایسته ترین مکان برای تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا  مدرسه لذا باید انقلاب اسلامی که پایه  اساس خود را از عاشورا گرفته و دفاع مقدس که با  وام گرفتن از آزادمردی سید الشهدا شکل گرفته است برای نسل نوجوان بیان شود

وی افزود: دانش آموزان نیز باید برای فراگیری اهتمام جدی تری  داشته باشند  تا با درس گیری از آن از وقوع حوادثی تلخ   و بعضا مرتبط با تحریف اسلام  و آسیب های اجتماعی جلو گیری شود .

فرهنگ دفاع مقدس در مدارس بازخوانی شود

ملکی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در مدارس بازخوانی شود، ادامه داد: ده ها ابرقدرت دست به دست هم دادند تا ندای آزادی طلبی  در کشور ما را سرکوب کنند، این  میراث ارزشمند  36 هزار شهید دانش آموز شده است که تنها یک شهید 13 ساله به تنهایی لقب رهبر انقلاب را از بیانگذار کبیر انقلاب می گیرد.

دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اذعان کرد: امروز دشمن با شدت بیشتر و همه جانبه  در جبهه فرهنگی به مبارزه با ارزش های ما می پردازد که ابزار آن نیز تهاجم با نرم افزارهای مختلف است و باید به استفاده کودکان و نوجوانان حساس بود
مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین تنها برای آموزش  پرورش نیست بلکه برای نظام جمهوری اسلامی است و وزارت آموزش و پرورش  به نمایندگی از حاکمیت و حکومت اسلامی وظیفه  اجرای آن را برعهده دارد.

شناسایی14 عامل موثر در تعلیم و تربیت

وی اذعان کرد:  تاکنون 14 عامل  موثردر تعلیم و تربیت شناسایی کرده ایم که سند تحول بنیادین ر آموزش و پرورش  بدون حضور عوامل اثر گذار به اهداف نخواهد رسید.

ملکی با بیان اینکه تمام نهادها درهمه سطوح   داشته های خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند ف افزود:  در این راه  مشارکت شوراهای آموزش و پرورش  فعالیت های خوبی در این سال ها دداشته است.

سند تحول بنیادین از قرآن و عترت گرفته شده است

این مقام مسئول افزود: سند تحول بنیادین از قرآن و عترت گرفته شده است لذا نیازمند  ورود همه جانبه حوزویان برعرصه علم و دانش احساس می شود  تا زمینه را برای رسیدن دان شآموزان به حیات طیبه آماده کنند .

وی با بیان اینکه شکست آموزش و پرورش شکست یک کشور است، بیان کرد: زمانی که  می خواهیم اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم باید بستر های فکری و نظری  آن  از آموزش و پرورش شکل بگیرد و سپس با همکاری سایر نهاد ها به ارجا در آید .

ملکی در خاتمه استان گلستان را درحوزه مشارکت عملی موفق دانست و افزود: وحدت اقوام در استان خودگویای عملی مشارکت در کشور است.

مهر یعنی مهربانی ها، گشایش ها، یادگیری ها، اخلاق ها

حسن صادقلو استاندار گلستان در مراسم نواختن زنگ مهر در آموزشگاه شبانه روزی نیکان گفت:  مهر یعنی مهربانی ها، گشایش ها، یادگیری ها، اخلاق ها و هر آنچه که از مهر گفته شود کم است.

وی اظهار کرد: معلمی راه رسیدن به بهشت است.

صادقلو خطاب به شورای شهر و رئیس آموزش و پرورش شهرستان رامیان گفت: قدمت ۸۰ ساله مدرسه نیکان را دست کم نگیرید و گردهمایی فارغ‌التحصیلان این مدرسه تاریخی رابرگزار کنید.

وی افزود: بدانید روز اول مهرماه روز اخر مدرسه است و درکسب علم کوشا باشید و یادگرفتن، دوست یابی،  دانش افزایی و سیر مطالعه را  به  دانش آموزان توصیه میکنم.

استاندار گلستان تصریح کرد: اولین گام برای دانش آموزان خواندن و بعد سوال کردن است، خوب، سوال کنید و هم سوال خوب کنید و برای رفع حوائج معنوی یکدیگر تلاش کنید.

دانش آموزان به عنوان خدمتگزاران آینده باید متعهد به فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس باشند

جواد صادقلو فرماندار شهرستان رامیان در مراسم نواختن زنگ مهر در آموزشگاه شبانه روزی نیکان گفت: دانش آموزان با تلاش خود در مسیر ارتقای کشور گام بردارند چون یکی از ابزا توسعه و رفاه هر جامعه ای خردمندی و آموزه های آن جامعه است.

وی با اشاره به تقارن آغاز بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس و ماه محرم، اظهار کرد: دفاع مقدس تاسی از عاشوراست و برگ برنده رزمندگان ما تاسی از مکتب عاشورا و امام حسین(ع) بود.

صادقلو افزود:  انقلاب و نظام ما مرهون رشادت، ایثار و مجاهدت شهدا، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران است و باید از آرمانها و اهداف آنان صیانت کنیم.

وی بیان کرد: اعتقاد ما این است که واقعه کربلا یک اتفاق نیست بلکه یک مکتب است و از این حوزه، فرهنگ ایثار و شهادت، وفاداری و اخلاق اسلامی را می آموزیم .

فرماندار شهرستان رامیان تصریح کرد: دانش آموزان که قرار است به عنوان خدمتگزاران این جامعه باشند باید با تاسی از فرهنگ عاشورا و ائمه اطهار تعهد به این فرهنگ ها هم اجرا کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.