1396-07-24 16:45
5414
5
45354
وقتی مناف از آیت الله طاهری و شهدای حرم یاد کرد!!

حاشیه های داغ و خواندنی تودیع و معارفه استاندار گلستان / صادقلو : خدمت نکرده باشم خیانت هم نکردم / هاشمی: بگذارید از شایستگان استفاده کنم

حسن صادفلو در مرسام تودیعش گفت : من اگر خدمت نکرده باشم خیانت هم نکردم ، مناف هاشمی هم در معارفه اش خواست تا اجازه دهند از شایستگان در مناصب استفاده کند .

به گزارش گلستان ما ؛ مراسم تودیع و معارفه هشتمین استاندار گلستان در حالی برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود .

** تعداد زیادی از مدیران ، خبرنگاران و مدعوین راس ساعت 3 درب ورودی استانداری تجمع کردند تا وارد سالن مراسم شوند اما به دلیل اینکه از قبل کارت ورود به جلسه را آماده نکرده بودند کمی ازدحام شد ، مامور بررسی کارت هم با کسی شوخی نداشت و از هر مقامی البته با عرض شرمندگی درخواست کارت ورود می کرد .

** در حالیکه ساعت شروع جلسه 15 گفته شده بود و مکان آن سالن دانشگاه ازاد اسلامی گرگان تعیین شده بود اما جلسه با نیم ساعت تاخیر راس ساعت 15:35 دقیقه در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.

** نکته جالب اینکه جلسه شورای اداری استان همزمان با مراسم تکریم و معارفه استاندار گلستان با حضور دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و جبارزاده  معاون سیسای وزیر کشور برگزار شد .

** قاری جلسه یازرلو از قاریان استان و مجری جلسه جعفر یازرلو گوینده توانمند رامیانی بخش های خبری صدا و سیما بود ، یازرلو 22 مهرماه 92 هم در مراسم تودیع و معارفه استاندار گلستان مجری بود و یکی دوبارهم در مراسماتی که حسین صادقلو شهردار گرگان افتتاح داشت به گرگان سفر کرده بود .

139607241815008912240944

** اگر چه حضور برخی مدیران در این جلسه الزامی و موثر بود اما حضور برخی سیاسیون تندرو در این جلسه هم جای تامل داشت که این افراد در پوشش ستادهای روحانی خود را به این اجتماع رسانیدند ، افرادی که تا دیروز صادقلو و مناف هاشمی را تخریب می کردند و به بهانه استاندار بومی ، سرمایه های اجتماعی نظام را نابود کردند .

** انتشار ویژه نامه همولایتی با محوریت حزب کارگزاران نشان می داد که این طیف همچنان به دنبال بقا در قدرت است و انتقاد از صادقلو در بخش هایی از این نشریه نشان از چاپلوسی و ریا برای استاندار آینده را می داد .

** مشخص نبودن جایگاه خبرنگاران هم باعث شد تا آنها سر جای خود ننشینند و به جای دیگری بروند که خوب بود از قبل برای آن تدبیری اندیشیده می شد .

** عبدالرضا رحمانی فضلی چهار سال پیش همین ایام برای معارفه صادقلو آمده بود ، در آن زمان جوانتر و شادابتر بنظر می رسید اما امروز چهره ای پیرتر و با تجربه تر بنظر می رسید .

** جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور و استاندار سابق آذربایجان شرقی نیز از جمله همراهان رحمانی فضلی در این سفر بود .

** حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه مینودشت بر روی جایگاه اصلی سالن در کنار مهمانان اصلی جلسه جالب بود .

** نورقلی پور ، هزارجریبی ، قره خوانی ، تربتی نژاد و کوسه غراوی 5 نماینده ای بودند که در این جلسه حضور داشتند و ابراهیمی و طیار هم نمایندگان غائب این جلسه بودند .

n82698189 71931325

**  آیت الله نورمفیدی سخنران اول این جلسه بود که وقتی یازرلو اسم ایشان را برای صحبت به میان آورد با تعجب گفت بذارید بقیه دوستان هم صحبت کنند .

نورمفیدی : صادقلو با سلامت نفس خدمت کرد

آیت الله نورمفیدی در سخنان خود گفت : صادقلو در این چهار سال صادقانه ، پیگیرانه و با سلامت نفس و درستی تفکر و اعتقاد برای استان کار کرد .

وی خطاب به استاندار جدید در قالب تذکر گفت : استان نیاز به پیشرفت و توسعه و حرکات زیربنایی دارد و مبنای کار در استان توسعه باشد .

نورمفیدی از فضای مجازی هم گله کرد و گفت : برخی فضاهایی درست کرده اند در این فضای مجازی که من در جریان انتخاب استاندار هستم در حالیکه من اعتقاد داشتم خود دولت و وزیر کشور باید این انتخاب را انجام دهند منتهی شرایط و ملاک ها را ما می گوییم .

این اواخر مختصری پیگیری کردم

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد : این اواخر ترسم برداشته بود که چرا همه جا استاندار انتخاب کردند ولی برای گلستان تصمیمی نگرفتند لذا مختصری پیگیری از طریق اقای جبارزاده کردم و وی گفت که داریم بررسی می کنیم و به 3 نفر رسیدیم که بنظرم در میان آنها اقای هاشمی بهتر از بقیه است .

نورمفیدی افزود : دعو من این نیست که در عزل و نصب ها و مسئولیتها دخالت کنم و حق استاندار است که مدیران خودش که می خواهد با آنها کار کند را انتخاب کند و از ایشان می خواهم که به شایستگان اقوام توجه بکند و از پرورش نیروهای بومی غافل نگردد ضمن اینکه از جوانان و بانون نیز استفاده شود .

وی با طعنه و کنایه به ترامپ گفت : من نمی دانم این چه جوری رئیس جمهور شده ، ما فکر می کردیم آمریکا یک کشوری است که حساب و کتاب دارد اما با انتخاب این آقا که حرفهایش ملاک ندارد فهمیدیم که هیچی ندارند .

امام جمعه گرگان یادآور شد : سپاه در میدانهای خطر قد علم کرده و خود را در معرض توپ و تانک دشمن قرار داده تا مظلوم را نجات دهد آنوقت آن را تروریست اعلام می کنند در حالیکه خودشان داعش را بوجود آوردند .

photo 2017 10 16 16 03 55

** شوذب میرآییز رئیس ستاد دکتر روحانی در سال 92 در زمانی که آیت الله نورمفیدی مشغول صحبت بود حسابی چرت زد و رفع خستکی کرد .

** نورمحمد تربتی نژاد دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان نیز دومین سخنران این مراسم بود .

تربتی نژاد خطاب به رحمانی فضلی : از نیروهای توانمند استان به عنوان مدیران غیر بومی سایر استانها استفاده کنید

تربتی نژاد هم صادقلو را انقلابی ، مجرب و ارزشمند دانست و گفت : تیم صادقلو دارای برنامه و انگیزه بوده و دلسوز استان بودند . آنچه باعث تغییر وی شد سیاست دولت بود نه بحث عملکرد .

وی بیان داشت : به رحمانی فضلی وزیر کشور پیشنهاد می کنم حتما از اقای صادقلو در سطح مدیریتی کشور استفاده کند ضمن اینکه این موضوع را از آقای جهانگیری نیز خواستم .

نماینده گرگان و آق قلا اضافه کرد : ما در خصوص انتخاب استاندار به دنبال گزینه بومی توانمند بودیم اما اعتقاد داشتیم نقش ما مشاوره ای و نظارتی بود و دخالت مستقیم و مصداقی نمی توانستیم داشته باشیم لذا بعد از چند جلسه با سید مناف هاشمی ، با او به توافق رسیدیم .

تربتی نژاد در ادامه افزود : ما حدود 12 تا 13 تا گزینه استانداری خوب و توانمند داشتیم که در سطح کشوری می توانند فعال باشند و امیدواریم به عنوان غیر بومی در استانهای دیگر خدمت کنند .

این نماینده مجلس گفت : از آقای رحمانی فضلی درخواست دارم با توجه به اینکه در هنگام بودجه بندی برای سال 97 هستیم ، عقب ماندگی های گلستان را ویژه ببینند .

1396072418015164012240884

** حسن صادقلو سخنران بعدی این مراسم بود .

من اگر خدمت نکردم خیانت هم نکردم

صادقلو که در حین مراسم کمی گرفته به نظر می رسید به تبیین شاخص های عملکردی خود در استان پرداخت و گریزی هم به سفر رئیس جمهور زد و گفت : همه 121 پروژه ای که در سفر رئیس جمهور به گلستان تعریف شد اجرایی گردید.

صادقلو گفت : همچنین شش عنوان مهم این سفر پیگیری و اجرایی شد و فقط در مسائلی چون آشوراده به یک ملاحظاتی رسیدیم .

صادقلو در انتهای سخنان خود گفت : من اگر خدمت نکردم خیانت هم نکردم ، هر کسی حرفی و بحثی دارد در هیمن دنیا تسویه کند و به قیامت نسپارد ، در این مدت حرفهای زیادی شنیدیم اما شکوه نکریم و سکوت کردیم .

** بعد از اتمام سخنان صادقلو اکبر پریچهر قریاد زد احسنت و در ادامه با توجه به اینکه روز شهادت امام سجاد بود حضار کف زدند .

** جعفر یازرلو مجری جلسه هم که گویا بعد از سخنان انتهایی حسن صادقلو که آغشته به احساسات بود ، کمی احساساتی شد و گفت : امروز روز بزرگ آقای صادقلوست ، یک روز این مرد همین جا معارفه شد و امروز دارد می رود با این همه علملکرد و خوبیها . صادقلو مرد سخت افزار بود و ریل گذاری کرد و ساخت و هاشمی مرد اجرا و عمل و نرم اقزار است و راهش را ادامه دهد .

** رحمانی فضلی سخنران بعدی مراسم بود .

گلستان از استانهای موفق در کشور بود

وی گفت : دولت مصمم به تغییر استاندار بود به دلیل مطالبات و انتقال تجربیات و ایشان با توجه به اینکه فرزند این خطه بودند خدمات ارزشمندی کردند .

وی تصریح کرد : گلستان از استانهای موفق در کشور بود و در برخی شاخص ها از متوسط کشوری هم بالاتر بود .

وزیر کشور گریزی هم به انتخاب استاندار زد و گفت : من مانند دوره گذشته به دنبال جلب رضایت مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه بودم و و معتقدم پاشنه آشیل ما توسعه است ، توسعه ای که بر اساس اقتصاد مقاومتی باشد .

برای ما اصولگرا و اصلاح طلب و مستقل موضوعیت ندارد

رحمانی فضلی تاکید کرد : آقای روحانی رئیس جمهور تاکید بر اعتدال دارد ، برای ما اصولگرا و اصلاح طلب و مستقل موضوعیت ندارد ، برای ما هنگام بکارگیری مواضع اعتدالی شرط است و دیگر اینکه برنامه های دولت را قبول داشته باشد .

رحمانی فضلی از تعداد کم خانم ها در جلسه هم گفت و اضافه کرد که باید حداقل 10 درصد سالن خانم باشند اما فقط 4 خانم در جلسه حضور داشتند . بعد از سخن وزیر یکی از زنان حاضر در جلسه سخنان رحمانی فضلی را قطع کرد و گفت بخاطر سخنان خوب وزیر در خصوص زنان یک صلوات بفرستید ، گویا او متوجه روز شهادت امام چهارم بود .

وزیر کشور با بیان اینکه در پرورش نیرو توفیقی نداشتیم افزود : استاندار باید محور وحدت ، همدلی و هماهنگی باشد .

** بعد از سخنان وزیر کشور دو لوح به دو استاندار قبلی و فعلی اهدا شد . لوح اول به حسن صادقلو اهدا شد و از زحمات وی قدردانی گردید و لوح دوم به سید مناف هاشمی که حکم استانداری گلستان بود .

** بعد از اهدا لوح و نزدیکی به اذان مغرب سید مناف هاشمی استاندار گلستان به عنوان آخرین سخنران پشت میز مجری رفت و بر خلاف بقیه سخنرانان ایستاده سخنرانی کرد .

** سید مناف هاشمی گریزی به عقبه و پیشینه استان زد و در حرکتی جالب و جای تقدیر از حضرت ایت الله طاهری گرگانی یاد کرد .

1396072418114975112240914

** هاشمی در ادامه نام سرداران شهید استان مانند عسگری ، اسودی ، رحمانی ، ملک و ... را برد و تنها سخنران امشب بود که از شهدای مدافع حرم یاد کرد .

** او سمت تازه خود را مدیون شهدا ، سپاه و ارتش دانشت که ایجاد امنیت کرده اند و تحرکات اخیر آمریکا را ناشی از ناراحتی آنها دانست و اضافه کرد :  سپاه محبوب ملت است.

اجزاه دهید از شایستگان استفاده کنم

استاندارگلستان گفت : حدود 30 مطالبه بزرگ در استان گلستان وجود دراد و من قول می دهم خودم و زندگی ام را وقف استان بکنم و در پایان خواست که اجازه داده شود که از شایستگان استفاده کنم .

مراسم حدود ساعت 17:45 دقیقه به پایان رسید و جمعیت حاضر که اکثرا جزو مدیران صادقلو بودند برای خداحافظی با او به طرف جایگاه رفتند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضایی

به آقای صادقلو خسته نباشید می گوییم در حفظ وحدت استان کوشید و از سخنان آقای هاشمی در جلسه تقدیر و تشکر میکنیم بخصوص توجه و هدفگذاری استفاده از شایستگان با محور توسعه استان بر پایه 30 مطالبه بزرگ در حوزه های کشاورزی،گردشگری،صنعت،اجتماعی و...

0
0
پاسخ
1396-07-24 17:29
abasi

امیدواریم سخن آقای وزیر که نباید جناحی و جریانی به مدیران نگاه کرد در زمان صدارت آقای مناف هاشمی عینیت یابد.زمان تودیع آقای مناف هاشمی نیز از همین امروز کلید خورد.آرزو میکنیم ایشان در جلسه تودیعشان از تحقق همه برنامه های خود سخن گویند و دعای خیر گلستانیها را بهمراه داشته باشند و کارنامه قابل قبولی از خود بجا بگذارند.

0
0
پاسخ
1396-07-24 17:39
همشهری

سلام و تشکرمطلب خوب و جامعی بود .موفق باشید

0
0
پاسخ
1396-07-24 18:48
عبدالناصر مهيمني

با سلام و احترام،نورمفيدي افزود: دأب من اين است نه "دعو من اين است".

0
0
پاسخ
1396-07-24 18:50
رحمت

امیدوارم در اموزش و پرورش استان گلستان هم تغییراتی رخ دهد و بجای مدیرکل و ط ن ی و تیم فرسوده اش هم جایگزینان کاردان و دلسوز روی کار بیایند. امین

0
0
پاسخ
1396-08-01 17:49

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.