1396-07-27 05:59
598
0
45453
رئیس کل دادگستری گلستان اعلام کرد :

بهره برداری از 12 طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون / کاهش جمعیت زندان های گلستان با اعمال مجازات های جایگزین حبس

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سرکشی های هفتگی خود به گمیشان و بندرترکمن گفت: یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه اجرای 12 طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان های ترکمن و گمیشان از محل صرفه جویی در هزینه های جاری دادگستری تامین شده است .

به گزارش گلستان ما؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان اظهارکرد: اگر اقدام های صورت گرفته در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و اعمال مجازات های جایگزین حبس نبود اکنون جمعیت زندان های استان به جای 4 هزار نفر به بیش از 5 هزار نفر می رسید .

وی افزود : قضات ما با اعمال مجازات های جایگزین برای کسانی که جرایم سبک مرتکب شدند و سابقه ی کیفری نداشتند گام های خوبی برای کاهش جمعیت کیفری استان برداشتند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: استفاده از ظرفیت علمای شیعه و سنی و دانشگاهیان و ظرفیت صدا و سیما با پخش برنامه سیمای قانون از دیگر تلاش های دادگستری استان برای افزایش آگاهی مردم  و کمتر شدن تعداد پرونده های ورودی به محاکم است .

هاشمیان در این دیدار نیز بار دیگر با بیان این که کاهش اطاله دادرسی‌ها مهم ترین خواسته مردم از دستگاه قضایی است ؛ بر تعیین تکلیف پرونده های مسن با رعایت قانون، تاکید کرد.

وی به تلاش دادگستری برای الکترونیکی خدمات به مردم هم اشاره کرد و گفت : سامانه ابلاغ الکترونیک ( ثنا ) از سال گذشته در استان فعال شده است  .

هادی هاشمیان افزود: با ثبت نام در این سامانه ، ابلاغ اوراق قضایی مانند احضاریه ، و اخطاریه  به جای ارسال به خانه ی طرفین پرونده ، اینترنتی به حساب کاربری آن ها در این سامانه ارسال می شود.

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر بر رفتار مناسب با مردم تاکید کرد و گفت : مردم ولی نعمت ما هستند و همه ما باید با مردم مدارا کنیم .

به گفته وی ؛ یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه اجرای 12 طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان های ترکمن و گمیشان از محل صرفه جویی در هزینه های جاری دادگستری تامین شده است .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت : افتتاح نمازخانه ، افزایش بنا ۸۰مترمربعی ساختمان دادگستری گمیشان و نصب بایگانی ریلی از جمله طرح هایی است که امروز در این شهرستان به بهره برداری رسید .

هاشمیان افزود: در بندر ترکمن نیز نمازخانه و ۶ اتاق جدید دادگستری با زبنای ۱۸۰مترمربع ، بایگانی ریلی امروز به بهره برداری رسید .

وی گفت : امروز همچنین کار ساخت 20 اتاق جدید برای دادگستری شهرستان ترکمن با زیربنای 600 مترمربع آغاز شد .

رئیس کل دادگستری گلستان و معاونان او هر هفته چهارشنبه ها به یکی از شهرستان ها می روند تا هم از نزدیک روند رسیدگی ها و مشکلات حوزههای قضایی را بازدید کنند وهم در دیدار مردمی به خواسته های حقوقی و قضایی مردم رسیدگی کنند.

دیدار ائمه جمعه شیعه و سنی از دیگر برنامه های سرکشی هفتگی رئیس کل دادگستری بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.