1396-09-01 09:40
960
0
46852
استاندار گلستان در سومین اجلاس استانی نماز در مینودشت؛

باید از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ سازی و ترویج نماز بهره برد

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه همه باید عامل نماز در جامعه باشیم، اظهار کرد:باید از فرصت ها و ظرفیت های فضای مجازی در راستای فرهنگ سازی و ترویج نماز بهره برد.

به گزارش گلستان ما؛ سید مناف هاشمی صبح امروز چهارشنبه (یکم آذر) در سومین اجلاس استانی نماز با محوریت نماز و فضای مجازی اظهارکرد: با توجه به تنوع قومی و مذهبی موجود در استان خوشبختانه اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در اشاعه فرهنگ نماز صورت گرفته است.

استاندار گلستان افزود: فضای مجازی چه بخواهیم و چه نخواهیم عرصه کشور و جهان را در نوردیده است و یکی از حوزه های اقتصادی کشور شده است و در حال حاضر جزء مسائل روزمره ما شده و در هر سطحی کاربرد های خاص خود را دارد.

وی یادآور شد: شاید تهدید هایی در فضای مجازی وجود داشته باشد همانند تحریم ها که توانستیم از آن عبور کنیم ولی باید از فرصت های آن استفاده کرد .

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: یکی از مسائل تاثیر گذار در توسعه استان، توجه به مسائل دینی و اعتقادی است که می تواند در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.

باید از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ سازی و ترویج نماز بهره برد

هاشمی گفت: سالانه هزاران میلیارد تومان صرف مبارزه با آسیب های اجتماعی در جامعه می شود که می توان با صرف بخشی از این هزینه ها در حوزه فرهنگی و دینی موجب شادابی جامعه و کاهش هزینه های ملی در مواجه با آسیب های اجتماعی شد.

وی نماز را نقطه اتصال تمامی مسلمانان دانست و افزود: باید مسئولین دستگاه های اجرایی، شخصیت های  دانشگاهی و مقامات نظامی و انتظامی در انجام فرضیه نماز کوشا باشند و توجه داشته باشیم عمل کردن بهتر از نصیحت کردن است و نصحیت بر قشر جوان جامعه تاثیر گذاری لازم را ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت نماز در سیره اهل بیت علیهما سلام، تصریح کرد: برپایی نماز توسط امام حسین (ع) در صنحه نبرد با دشمن در روز عاشورا نشان از اهمیت این فرضیه الهی دارد.

استاندار گلستان با تاکید براهمیت فضای مجازی در پیشبرد اهداف دینی، نماز و قرآن خاطرنشان کرد: بزرگترین شخصیت های اقتصادی و علمی جهان از ظرفیت فضای مجازی برای پیشبرد اهداف خود بهره می گیرند و نیاز است ما نیز با توجه جدی به این حوزه از پتانسیل های آن در توسعه فرهنگ دینی استفاده کنیم.

باید از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ سازی و ترویج نماز بهره برد

همچنین در در سومین اجلاس استانی نماز در شهرستان مینودشت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان اظهارکرد: باید تلاش کنیم تا امر نماز در جامعه بخصوص نسل جوان روز به روز رونق یابد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به آیات الهی افزود: باید خوب و بد باشد، باید فرقی بین افراد زحمتکش در اجرای تکالیف الهی با افرادی که انجام فرایض ندارند باشد چراکه عالم حساب و کتاب دارد  و اگر این حساب و کتاب نباشد خلقت لغو و بیهوده است.

لازم به ذکر است در این مراسم معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در امر نماز و فضای مجازی باید دو عنصر اساسی  مدیریت شود ، چگونه تقاضا جلب شود و چگونه مردم به سمتی بروند که ما بخواهیم.

باید از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ سازی و ترویج نماز بهره برد

نصرالله جهانگرد افزود: در حال حاضر شبکه اینترنت جزء مهمترین ابزارهای کشور شده است و در همین راستا شورای عالی فضای مجازی در کشور تشکیل و اهدافی را دنبال می کند لذا با توجه به اینکه امنیت ملی کشور هم به آن گره خورده است باید به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: در عصر پیام ، عصر جهان متصل و عصر فضای مجازی باید بسیار کار شود  با این اهمیت که  مقام معظم رهبری بیش از 5 بار بر این مطلب تاکید کرده است که فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و باید در  این راستا جهاد شود .

گفتنی است در این مراسم که با حضور آحاد مردم و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه مینودشت و آخوند نوری زاد امام جمعه  اهل سنت گنبد همراه بود، پیام حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور قرائت و از فعالان حوزه اقامه نماز قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.