1396-09-15 16:54
8559
0
47477
جنگ زرگری در اتحادیه صافکاران گنید کاووس :

جوابیه ای به مدیر عامل اتحادیه صافکاران گنبد : اگر مدرکی در مورد رانت ما دارید ارائه دهید / جمع آوری متکدیان گنبد به شما چه ربطی دارد ؟

در پی خبری مبنی بر جوابیه رئیس اتحادیه صافکاران شهرستان گنبد کاووس آقای س. م. م  و ب .م وا.آ جوابیه ای جهت تنویر افکار عمومی جهت درج در آن سایت  ارسال می گردد.

به گزارش گلستان ما ؛ در پی درج مطلبی با عنوان "اقداماتم مانع روند نامشروع گذشته بود / 200 نفر از اتحادیه صافکاران گنبد از من رضایت دارند / برخی ها منابع بی حساب و کتاب مادی خود را از دست داده اند" در این پایگاه خبری تحلیلی تعدادی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه صافکاران گنبد کاووس جوابیه ای ارسال کردند که با هم می خوانیم .

بسمه تعالی

مدیر مسئول سایت خبری گلستان ما 

در پی خبری مبنی بر جوابیه احمد کریم زاده رئیس اتحادیه صافکاران شهرستان گنبد کاووس آقای س. م. م  و ب .م وا.آ جوابیه ای جهت تنویر افکار عمومی جهت درج در آن سایت  ارسال می گردد.

هرچیز بگندد نمکش می زنند                      وای به روزی که بگندد نمک

آقای رئیس اتحادیه صافکاران گنبد کاووس هیچ اقدام مثبتی انجام نداده ای که منافع ما به خاطر آن به خطر بیفتد .

آقای کریم زاده، بنا به اطلاعات بدست آمده، اعضای اتحادیه صافکاران و رادیاتور سازان یکصد و پنجاه نفر می باشد و شما حدوداً پنجاه و هشت رای در انتخابات بدست آورده اید، چگونه با این صراحت اعلام نموده اید 200 نفر از شما راضی هستند!

در مورد بند اول : بیمه ها با هیچ کدام از اینجانبان روابط خاص وقراردادی نداشته و نداریم . رئیس اتحادیه صافکاران گنبد، اگر مدرکی از قرارداد و روابط یا رانت اینجانبان با بیمه های مختلف دارند جهت روشن شدن اذهان عمومی به همین سایت ارائه دهید تا خود مردم قضاوت کنند و گرنه اظهاراتشان تهمت، افترا و دروغگویی بیش نمی باشد که در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری می باشد.

انشاالله بیمه های مختلف مخصوصاً بیمه ایران این جوابیه و جوابیه رئیس اتحادیه صافکاران گنبد را مطالعه نموده و جواب دندان شکن به رئیس اتحادیه بدهند . این مردم هستند که باید تشخیص دهند عملکردتان  شفاف، صادقانه و انسانی بوده یاخیر؟! نه اینکه خودتان از خودتان تعریف کنید .

آقای رئیس اتحادیه این عمل شما در اسلام خودستایی نام دارد شاید یکی از واضح‌ترین آیه‌هایی که خودستایی را نکوهش می‌کند، بخش پایانی آیه 32 سوره نجم است: «فَلا تُزَکُّوا أَنْفُسَکُمْ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنِ اتَّقى» یعنی خود را پاکیزه اعلام نکنید. خدا پرهیزکاران را بهتر ‏می‌‌شناسد.بنا به فرموده پروین اعتصامی :

هرکه خود را پاک می داند زهرآلودگی / می کند مردار خواری چون غراب

 در مورد بند 1-3 : جمع آوری متکدیان دارای سازمانی مستقل است متاسفانه سنگ بزرگ علامت نزدن است . شما وظایف خود را برابر ماده 30 ق.ن.ص  دراتحادیه برابر ضوابط و مقررات انجام دهید بقیه کارها پیشکش باشد.

در مورد بند 2-3 : آیا احداث باشگاه بازاریان مشابه باشگاه فرهنگیان جهت کاهش هزینه های مراسم عروسی و متوفی برای حدود 120 هزار کسبه گنبد و خانواده هایشان، با درآمد 7 میلیونی رئیس اتحادیه صافکاران شهرستان گنبد و بدهکار نمودن اعضای اتحادیه به خود به مبلغ 17 میلیون تومان یک نظریه عقلانی و منطقی و دست یافتنی است؟؟؟!!!!!! این نوعی وعده سرخرمن دادن است مگر اینکه از منابع غیر قانونی هزینه آن تامین شود.

در مورد بند 3-3: تاسیس صندوقی ویژه و تجمع وجوهات مدیریت شده، فقط برای افراد خاص امکان پذیر است نه برای بازاریان ورشکست شده، از آن جمله می توان به وام اهدائی به فرزند یکی از روسای دایره نظارت بر اماکن عمومی در دوره های گذشته  اشاره کرد .

اینها وعده های دست نیافتنی و فقط برای گول زدن افراد است. آقای رئیس اتحادیه می خواهد، رای عده ای را که با وعده ها دلخوش می شوند ، برای خود جذب کند .

اگر رئیس اتحادیه صافکاران دارای ادب و اخلاق بود هنگامیکه مامورین برای بازرسی مغازه  به محل دفترشان مراجعه کردند با توهین و بی ادبی انها را از مغازه بیرون نمی راندند واگر در اجرای قانون از همه افراد صنفی مصرتر و پیشرو تر بود به قانون تمکین می کردند و این خود نشانه دروغگو بودن اوست .

در قسمت پایان عرایضم، نظر رئیس اتحادیه صافکاران را به پاسخ های کوتاه برای سوالات پیش آمده جلب می نمایم :

در مورد بند 1: در بین ارگانهای ناظر فقط اداره صنعت و معدن و تجارت و اداره تعزیرات را محترم دانسته و محترم خطاب کردید،  آیا جنابعالی به این دو اداره خود را وامدار دانستید ؟!

آقای قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان در نشست خبری 24/08/96 برخی از تخلفات شما را تایید نموده است، چگونه اعضای بررسی کننده و ناظر بر عملکرد اتحادیه ها در شهرستان گنبد کاووس، ازجمله رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت و رئیس کمیسیون نظارت  شهرستان گنبد کاووس که خود امضا کننده گزارش تخلف شما بوده اند وعملکرد شما را بسیار ضعیف اعلام و به اتاق اصناف ارسال نموده اند، شما را تطهیر کرده اند، این دوکانگی را رئیس اداره و رئیس کمیسیون نظارت شهرستان چگون توجیه خواهند کرد ؟!

مشخص است که بعضی از مسائل را نادیده گرفته اند . مطمئنا در پیشگاه خداوند و در روز قیامت، حتما جوابگو خواهند بود، چرا که در آن دنیا خبری از رابطه ، پارتی بازی ، دوست بازی،  سفارش و ... نخواهد بود .

در مورد بند 3: در نامه 31921/24/128 تاریخ 08/07/1395 اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان گنبد ، کارشناس این اداره پس از بررسی، حدوداً 43 تخلف رئیس اتحادیه صافکاران را مشخص نموده است که به شماره 893/95 تاریخ 08/07/95 در دفتر مجمع امور صنفی شهرستان گنبد به ثبت رسیده است.

اداره صنعت معدن و تجارت ارزیابی را بسیار ضعیف تلقی و خواهان رفع مشکلات و اصلاح کلی امور را از رئیس اتاق اصناف شهرستان گنبد خواستار شده است .

این گزارش درست و حقیقی باعث گردید تا کارشناس مربوطه جابجا شود. آیا این جابجایی و عدم حمایت از کارشناس محترم به معنای حمایت از متخلف یا سرپوش گذاشتن به تخلفات رئیس اتحادیه صافکاران شهرستان گنبد و به منزله بی تفاوتی به تخلفات و رواج بی انضباطی و هرج و مرج در این اتحادیه و اتحادیه دیگر  و نقض حقوق شهروندی نیست؟

در مورد بند 4: رئیس اتحادیه صافکاران شهرستان گنبد مستند به نامه 31921/24/128 تاریخ 08/07/1395که کارشناس اداره صنعت معدن و تجارت عملکردشان را ضعیف ارزیابی  نموده است ، چگونه خود را در رعایت قانون و آیین نامه های اجرایی و ابلاغی پیشروتر و مصرتر از دیگران اعلام می نماید؟ آیا این نشانه خود رای بودن وی نیست؟ از یاد نبرید که این شهروندان و اعضا دستگاههای ناظرهستند که باید به سازمانها و اداره جات  نمره قبولی یا مردودی بدهند نه اینکه خود افراد! رئیس اتحادیه صافکاران به استناد نامه فوق نمره ی قبولی را دریافت نکرده اند و با  تخلفات اعلامی و گزارش آن توسط کارشناس محترم اداره صنعت ، معدن و تجارت صد در صد مردود شده اند .

در مورد بند 6:اعلام نموده اید که اینجانب وجهی از کسی نقدا اخذ نکرده ام و این دروغ محض است، شجاعت داشته باشید. مصاحبه همکاران ما در این خصوص در اختیار گلستان ما قرار دارد.

چون بانک اصناف در اختیار رئیس اتحادیه صافکاران است ، تمامی موارد تخلف را  درست کرده است. برای همین است که در قانون اعلام گردیده، حساب اتحادیه ها باید در بانک باشد تا افراد نتواند به راحتی هر موقع دلشان خواست  درست کنند و فیش ها باید توسط ماشین ثبت شده باشد و در روی تمامی فیش بانک ها  این اخطار وجود دارد که، توجه فیش ها بدون ثبت ماشینی اعتبار ندارد .

درمورد بند 7: این بند نیز همانند بندهای دیگر دروغ محض است چرا که کارتخوان جنابعالی به عنوان لوازم یدکی رضوانی می باشد، مشخص است این کارها را با سوء نیت قبلی انجام داده اید تا روزنه فرار در این روزهای گرفتاری داشته باشید .

در مورد بند 8:آقای رئیس اتحادیه صافکاران خودتان صراحتاً به تخلف این بند اعتراف نموده اید که چون مراجعه کنندگان دارای عقل وهوش و آگاهی کافی نبودند  اینجانب از عدم آگاهی این آقایان سواستفاده کرده ام آقای محترم اینان همکاران تو هستند همه واریز کنندگان دارای عقل هستند و چون جهت دریافت حقوق خود به نزد شما مراجعه می کنند و پاسخ قانع کننده ای نمی گیرند جهت رفع مشکل  به سراغ بقیه اعضای هیئت رئیسه رفته خواهان پیگیری واحقاق حقوق از دست رفته خود می شوند.

أقبح الصّدق ثناء الرّجل على نفسه. زشت‏ترين سخن درست مدح و ثناى انسان نسبت به خويشتن است. آقای رئیس اتحادیه صافکاران شهرستان گنبد کاووس به هر حال، انسان نبايد خود را از ديگران برتر بداند بلكه وظيفه دارد ديگران را از خود بهتر بداند، علّت و فلسفه‌یممنوعیت خودستایی، این است که خودستایی موجب غرور و غفلت و بزرگ‎نمایی در برابر خداست.

دردوره های گذشته نیز جنابعالی با سواستفاده از موقعیت و با صدور جواز های مختلف مبادرت به دریافت وام نموده بودید .

درمورد بند 9: رئیس اتحادیه صافکاران شهرستان گنبد مستند به بند 20 نامه 31921/24/128 تاریخ 08/07/1395 که کارشناس اداره صنعت معدن و تجارت گزارش آن تهیه نموده این اظهاراتتان نیز دروغ محض است .

در مورد بند 13: آقای رئیس اتحادیه صافکاران شهرستان گنبد این اظهاراتتان دروغ دیگری است چرا که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود ، که سند آن به گلستان ما ارسال شده بود .

در مورد بند 14:اعلام داشته اید که  از هیچ فردی به غیر از عضو  صنف اتحادیه و رسته های مربوط به آن وجه دریافت نشده است . به استناد ماده 31 ق.ن.ص منابع مالی هر اتحادیه، دریافت هر گونه وجه حق عضویت فقط منوط به دریافت پروانه کسب می باشد که رئیس اتحادیه به استناد اظهارات صافکارانی که عضویت ندارند و مصاحبه آنها نزد گلستان ما وجود دارد از افراد غیر عضو نیز پول دریافت کرده اید و این اظهار شما نیزدروغ  روشن دیگری است .

به استناد نامه به شماره 31921/24/128 تاریخ 08/07/1395که کارشناس اداره صنعت معدن و تجارت گزارش آن را تهیه نموده تقریباً رئیس اتحادیه صافکاران شهرستان  گنبد کاووس و به اکثریت وظایف مندرج در ماده 30 قانون نظام صنفی عمل ننموده است و عملکرد بسیار ضعیفی داشته است در پایان باید اعلام کنیم که چون عملکردتا با گفتارتان یکی نیست به راحتی تخلف می کنید .

در پایان باید عرض کنیم که جوابیه رئیس اتحادیه صافکاران به این حقیران عذر بدتر از گناه است.

 در مورد بند 15:اعلام داشته اید که اینجانب یکی از محبوب ترین و رئوف ترین روسای اتحادیه ها محسوب می شوم و اعلام داشته اید که درطی 5/3 سال گذشته بنده حتی یک واحد صنفی را پلمپ نکرده ام، این موضوع نیز نشانه تعامل با بی قانونی و رواج هرج و مرج و بی تفاوتی نسبت به برخورد با تخلفات در اتحادیه بوده است . این عمل رئیس اتحادیه ناقض بند (ه) ماده 30قانون نظام صنفی می باشد که صراحتاً پلمپ واحدهای بدون پروانه از وظایف و اختیارات اتحادیه ها دانسته است .

در مورد بند 16 : به استناد تبصره 1 ماده 2 کمیسیون نظارت می بایست با در نظر گرفتن نوع شغل ، موقعیت جغرافیایی و درجه بندی واحدهای صنفی اتحادیه ذی ربط نسبت به تعیین و تصویب میزان حق عضویت اقدام نماید .

حق عضویت  از افراد صنفی مواد قانونی فوق الاشاره باید بر اساس درج بندی دریافت می شد، بنا به اظهارات خودتان مسئله به این مهمی در دریافت حق عضویت رعایت نشده است و حق عضویت را 000/000/3 ریال برای تمام اعضا اعم از شهر و روستا اعلام نمودید.شاید هم اطلاعی از قانون ندارید . و در واقع همه را به یک چوب راندید.

به استناد ماده 4 قانون نظام صنفی  بخش حق عضویت ، حق عضویت واحدهای صنفی مستقر در روستاها اعم از سال اول وسال های بعد معادل پنجاه درصد حق عضویت شغل مشابه در شهر ها است که این موضوع رعایت نشده است . چرا که اکثر این افراد در روستاهای اطراف مشغول به کار بوده و هستند . و این نیز تخلفی آشکار می باشد .

در مورد بند 17 : اینکه اعلام نموده اید، به هیچکس نگفته ام هزینه پروانه کسب دو میلیون تومان است ، دروغ دیگر می باشد زیرا صافکاری در مصاحبه خبری این موضوع را اعلام کرده است و این مصاحبه به گلستان ما ارسال شده است .

در مورد بند 18: رئیس اتحادیه صافکاران شهرستان گنبد کاووس، آثارکمک پنهانى این است که انسان از ریا دورتر است،  کمک پنهانى خالص‏تر و پاک‏تر انجام مى‏شود. از آن جا که بناى دین بر اخلاص است، بنابراین عمل هر قدر خالص تر باشد فضیلت بیشتری دارد، و به همین جهت خداى سبحان کمک مخفی را بر کمک علنى ترجیح داده و مى‏فرماید: "اگر مخفیانه کمک دهید برایتان بهتر است".

آیات قرآن و روایات فرموده اند: از طیبات کمک بدهید؛ یعنی اموال پاک و حلالی که شخص از راه حلال آنها را به دست می آورد، علاوه سعی شود از اموال پست و ناقابل در کمک استفاده نشود؛ زیرا کمک  دادن براى به دست آوردن رضایت خدا انجام مى‏گیرد که یک طرف آن بینوایان و فقیران، و طرف دیگرش خدا است و اگر مؤمنان این مسائل را رعایت ننمایند، هم توهین به خداوند است و هم تحقیرى نسبت به افراد نیازمند است .

به استناد تبصره 1 ماده 10 بخش سایر مقررات آیین نامه مالی اتحادیه ها موضوع تبصره یک ماده 31 ق.ن.ص هر اتحادیه مجاز است فقط یک حساب جاری و یک حساب سپرده در بانک داشته باشد متاسفانه تا زمان اعلام گزارش کارشناس صنعت معدن و تجارت حساب اتحادیه در بانک اصناف که یکی از سهامداران آن خود رئیس اتحادیه صافکاران است، خلاف روشن و آشکار است . سند به گلستان ما ارسال شد.

به استناد ماده 3 فصل اول ضوابط لازم برای صدور پروانه کسب تبصره 1 ماده 12 قانون نظام صنفی، یکی از شرایط موافقت اداره نظارت بر اماکن عمومی، نیروی انتظامی می باشد که به استناد بند 4 نامه اعلامی به شماره 31921/24/128 تاریخ 08/07/1395که کارشناس اداره صنعت معدن و تجارت گزارش آن را تهیه نموده که این نامه تایید عدم رعایت این ضوابط مهم نیروی انتظامی است .

 برابر با ماده 12 تبصره 1 و ماده 16 در صورتی که مورد یا مواردی از شرایط فردی یا مکانی صاحب پروانه کسب برابر اعلام مراجع ذیصلاح اسقاط گردد، اتحادیه مربوط ممکن است نسبت به ابطال پروانه کسب و تعطیل محل کسب بر اساس بند (ه) ماده 30 قانون نظام صنفی اقدام نماید . ماده12 تبصره 1و ماده 14، تغییر محل کسب  یا نوع شغل مستلزم اخذ پروانه کسب جدید با احراز شرایط آیین نامه های نظام صنفی  باشد .

و هر بار که خواهان تشکیل کمیسیون های اتحادیه صنفی(موضوع تبصره 2 بند ط ماده 30 ق.ن.ص شدیم با صراحت کامل اعلام کردید که من خودم می دانم و در این مدت 3/5 سال هیچ کمیسیونی تشکیل نشده و هر کاری خودتان تشخیص دادید درست است همان را انجام داده اید  فقط به میل و نظر خود عمل کردی و به نظر بقیه هیچ احترامی قائل نشده اید،  آقای رئیس اتحادیه صافکاران شهرستان گنبد کاووس این عملتان نمونه بارز خودرایی نیست؟! .

آقای قوانلو رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان رئیس اتاق اصناف و رئیس کمیسیون نظارت واداره صنعت ، معدن و تجارت ورئیس اتاق اصناف شهرستان گنبد کاووس و... چگونه یک رادیاتور فروش رئیس اتحادیه صافکاران و رادیاتور سازان و قفل سازان شده است؟ چرا که رئیس اتحادیه خودش رادیاتور فروش است نه رادیاتور ساز.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.