1396-10-22 16:40
1065
1
49055
احسان مکتبی در مراسم سالگرد هاشمی در کردکوی :

هاشمی طرفدار اسلام سیاسی مطابق با قرائت امام (ره) بود / افق نگاه هاشمی روزمرگی نبود

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گلستان گفت :در فراز و نشیب های اخیر ایران طی 120 تا 150 سال گذشته انسان هایی ظهور کردند که بیش از سایر افراد دغدغه جامعه خود را داشتند و افق نگاه آنها روزمرگی نبود.

به گزارش گلستان ما به نقل از ایرنا ؛ مراسم بزرگداشت سالروز درگذشت هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصحلت نظام در مسجد جامع کردکوی و با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسوولان این شهرستان برگزار شد.

احسان مکتبی مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گلستان طی سخنانی در این مراسم گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول حیات سیاسی خود در پی ترویج اسلام سیاسی مطابق با قرائت امام راحل بود و برای زندگی مردم در این بستر برنامه های مناسبی هم ارایه داد.

 مکتبی با بیان اینکه اسلام سیاسی مد نظر امام راحل یعنی اینکه دین برای زندگی مردم دارای برنامه است؛ گفت: امام و شاگردانش همچون مقام معظم رهبری و هاشمی رفسنجانی با چنین نگرشی یک مدل جدید از درک دینی را به جامعه ارائه کردند هر چند برخی از علما و روحانیون با آن موافق نبودند.

وی از آیت الله هاشمی به عنوان شخصیتی چند وجهی یاد کرد و افزود: راه هاشمی ادامه راه کسانی در تاریخ معاصر ایران بود که واقعا دل در گروه میهن داشتند.

وی ادامه داد: در فراز و نشیب های اخیر ایران طی 120 تا 150 سال گذشته انسان هایی ظهور کردند که بیش از سایر افراد دغدغه جامعه خود را داشتند و افق نگاه آنها روزمرگی نبود.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی اعتبار حکومت را به مردم می دانست؛ ادامه داد: در عصر مدرن جوامع اسلامی کمتر کسی وجود دارد که مانند هاشمی این همه خود را در معرض انتخاب و انتخابات قرار داده باشد.

گفتنی است در این مراسم امام جمعه و فرماندار کردکوی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی اصغر طغرایی

سلام علیکم برادر دکتر احسان مکتبی از بیانات کم نظیر شما متشکرم اجرکم عندالله لبیک یا حسین ع هاشمی همیشه زنده است .

0
0
پاسخ
1396-10-23 07:55

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.