1396-12-27 15:55
2375
0
51768
گزارش؛

اسکان در مدارس، کمک به گردشگری گلستان/ آموزش و پرورش علاقه ای به هتلداری ندارد/ 14 مرکز ییلاقی برای فرهنگیان فراهم شد

رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش گلستان گفت: آموزش و پرورش علاقه مند به هتلداری و پذیرش مسافر نیست اما به نظر می رسد ظرفیت های گردشگری در استان هنوز به آن اندازه نرسیده است که پاسخگوی نیاز گردشگران باشد .

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ با توجه به رونق حضور گردشگر در ایام تعطیلات بویژه ایام عید آموزش و پرورش استان گلستان در راستای خدمات رسانی به فرهنگیان، مدارس، باشگاه فرهنگیان و خانه معلم خود را در اختیار این قشر قرار می دهد .

این امر اگرچه به نظر می رسد،  برای هتل داران استان چندان خوشایند نباشد وآموزش و پرورش را رقیب خود بدانند اما دبیر ستاد اسکان موقت فرهنگیان آموزش و پرورش گلستان در گفتگو با خبرنگارکلاس بیست؛ گفت: راه اندازی طرح اسکان از سال های گذشته انجام می شد و برای رقابت با هتل داران استان نیست بلکه برای کمک به آنان می باشد .

noorozi

درخواست سایر نهادهای دولتی برای استفاده از مدارس

"محمدعلی نوروزی"  افزود: آموزش و پرورش علاقه ای به هتل داری و پذیرش مسافردر مدارس ندارد اما به نظر می رسد ظرفیت های گردشگری در استان هنوز به آن اندازه نرسیده است که پاسخگوی نیاز گردشگران باشد و با توجه به نرخ پایین تر مدارس برخی از نهادهای دولتی(بهداشت، نیروی انتظامی و وزارت کشور و ..)نیز درخواست ارائه خدمات از آموزش و پرورش دارند .

رئیس اداره تعاون و رفاه فرهنگیان گلستان با بیان اینکه آموزش و پرورش در این حوزه هزینه های را متحمل می شود، تصریح کرد: در سال 96 علاوه برامکانات موجود 600 تخته فرش، یک هزار و 200 تخته پتو ،210 عدد یخچال  150 دستگاه تلویزیون خریداری شده است . هزینه های جاری آب، برق و گاز را نیز باید به آن اضافه کرد.

وی بیان کرد:  آموزش و پرورش  گلستان اسکان مسافرین را با هدف حمایت از همکاران فرهنگی سراسر کشور انجام می دهد که یکی از بزرگترین طرح های خدماتی این نهاد در ایام تعطیلات محسوب می شود .

paaaara g 16

اجرای سرودهای محلی و برپایی غرفه های صنایع دستی دانش آموزان برای نخستین بار

این مقام مسئول  برنامه های مختلف فرهنگی را جز برنامه های نو سال جدید برشمرد و افزود: با همکاری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان علاوه بر تزئیین سفره هفت سین، شعرخوانی و اجرای سرود توسط دانش آموزان و ایجاد غرفه برای ارائه محصولات و صنایع دستی آثار هنری هنرجویان و دانش آموزان  استان فراهم شده است. در پایگاه اسکان گنبدکاووس نیز آلاچیقی برپاشده تا علاوه بر آشنایی هموطنان با صنایع دستی قوم غیور ترکمن با نوع زندگی آنان آشنا شوند.برای نخستین مسافر فرهنگی، هر شهرستان هدایای را پیش بیینی کرده است.

17 پایگاه پذیرش در گلستان فعال شد

به گفته نوروزی؛ 17 پایگاه ثابت پذیرش مسافرین نوروزی را در استان برعهده دارند و خدمات رفاهی را در 181 مدرسه در قالب یک هزار و 551 به مسافرین ارائه می کنند .

وی افزود: امسال نیز با حذف کلاس های نوع  "ج"  251 کلاس درس ویژه، با امکانات تلویزون یخچال، پتو، فرش و تخت،  857 نوع "الف" با امکانات تلویزیون یخچال، پتو و فرش و 443 نوع "ب" با یخچال و تلویزیون مشترک در سالن پذیرای مسافرین فرهنگی خواهیم بود .

رئیس اداره تعاون و رفاه فرهنگیان گلستان خاطرنشان کرد: یک مرکز رفاهی فرهنگیان در گرگان و یک مرکز در گنبد و یک خانم معلم در بندرگز برای مسافرین  فرهنگی پیش بینش شده است که از 4 تا 24 اسفند ماه مراحل رزرو آنان از طریق سایت انجام شده است .

image014

14 مرکز ییلاقی برای مسافرین در گلستان

وی اظهار کرد: علاوه بر اسکان مدارس در مناطق شهری دوسالی است که در نقاط روستایی و ییلاقی  مدارس بلا استفاده و بدون دانش آموز را تبدیل به مراکز رفاهی برای همکاران کرده ایم  و این در راستای کاهش هزینه های همکاران در برخورداری از امکانات مناطق ییلاقی و خوش آب وهوا صورت گرفته است .

نوروزی ادامه داد:  14 مرکز ییلاقی در استان داریم که 5 مرکز آن به طور کامل قابل استفاده است که از جمله آن می توان به افراتخته علی آباد کتول، وامان در آزادشهر، سرخو در مینودشت ، پاقلعه  و روستای رضی در رامیان، شیرآباد خان ببین، شاهکوه گرگان، روستای خوجه یاپقی کلاله، روستای گیلداغ مراوه تپه نام برد .

وی  در ادامه افزود:  امسال 453 کلاس نیز با توجه به پیش بینی بارندگی در تعطیلات نوروز، برای اسکان در زمان اضطرار در نظر گرفته شده است.

photo 2017 03 22 12 39 30


همکاری 373 فرهنگی در قالب عوامل ستاد اجرایی با پوشش متحد الشکل

این مقام مسئول تصریح کرد: در نوروز 97، 373 نفر به عنوان عوامل اجرایی  و با پوششی متحد الشکل  با طراحی نقشه استان سرسبز گلستان زیر پوشش دبیرخانه ستاد نوروزی فرهنگیان فعالیت می کنند.

وی خدمات ویژه  آموزش و پرورش در ایام نوروز را پیش بینی یک مدرسه در نزدیکی بیمارستان شهر جهت اسکان همراهان بیماران و یا افراد حادثه دیده برشمرد .

دریافت وجه نقد در مراکز پذیرش فرهنگیان منوع است

دبیر ستاد اسکان موقت فرهنگیان آموزش و پرورش گلستان در خاتمه گفت: دریافت وجه نقد در مراکز پذیرش  ممنوع است. تمامی هزینه های مراکز از طریق دستگاه های شتاب جذب می شود. در صورت دریافت وجه تا ساعت 12 روز بعد  مبلغ دریافتی باید به حساب در آمد های آموزش و پرورش استان واریز شود.

به گزارش کلاس بیست؛ ستاد نوروزی اسکان موقت فرهنگیان استان گلستان  از 27 اسفند 96 تا 12 فروردین 97 به مسافرین فرهنگی و کارمندان دولت سراسر کشور ارائه خدمات می کند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.