1397-01-04 06:03
780
0
51909
احتمال بروز تصادف در مسیر ورودی تفرجگاه کبودوال؛

ضرورت بازنگری در قوانین ترافیکی جدید مسیر جاده کبودوال

رانندگانی که در مسیر های یک طرفه اقدام به عبور و مرور می کنند، به هیچ عنوان انتظار رویت و رخ به رخ شدن با خودرو از سمت مقابل را ندارند. اما متاسفانه در مسیر ورود به تفرجگاه کبودوال علی رغم یک طرفه بودن مسیر ، شاهد بازگشت تعداد زیادی از خودروها از همین مسیر یک طرفه هستیم!

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ تفرجگاه کبودوال یکی از جاذبه های توریستی استان گلستان می باشد که همه ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است. آبشار کبودوال از مکان های دیدنی این تفرجگاه است که در عمق دره‌ای از جنگل‌های انبوه و سر سبز قرار دارد.

آب این آبشار که از چشمه‌های جنوبی ارتفاعات تشکیل شده است، زلال و شفاف و قابل آشامیدن می‌باشد. در ضمن این آبشار یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های استان گلستان و کشور محسوب می‌شود و از تنوع گونه‌های گیاهی و چشمه‌های فراوان برخوردار است.

این آبشار در فصول بهار و تابستان محل تفریح انبوه زیادی از مردم منطقه و گردشگران و طبیعت‌دوستان ایرانی و حتی خارجی می‌باشد. در سال های اخیر به منظور جذب بیشتر گردشگر و استفاده بیشتر و بهتر از این نعمت خدادای امکانات و تجهیزات فراوانی در این تفرجگاه تعبیه شده است.

در آخرین روزهای اسفند سال گذشته نیز به منظور کاهش بار ترافیکی و سهولت در رفت و آمد گردشگران، جاده ضلع شرقی سد مخزنی کبودوال به طول سه کیلومتر، با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار گلستان، نماینده و فرماندار شهرستان و تعدادی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

با بازگشایی این جاده، مسیر برگشت از پارک جنگلی کبودوال تغییر کرد و بعد از عوارضی رانندگان باید از مسیر جدید که جاده تازه افتتاح شده ضلع شرقی کبودوال است ادامه مسیر داده و پس از دور زدن سد که دارای چشم انداز زیبایی نیز هست، از مسیر روستای کرد آباد، وارد شهر شوند. در ضمن مسیر ورودی کبودوال تا عوارضی نیز به صورت یک طرفه در نظر گرفته شده است که این تغییرات نیز با علائم هشدار دهنده به رانندگان خودروهای عبوری اطلاع رسانی شده است.

هر چند الزام رانندگان به برگشت از مسیر جدید و تغییر کاربری مسیر قبلی به صورت یک طرف، در جهت کاهش بار ترافیکی و استفاده بهینه از فضای تفریحی این تفرجگاه با تصویب در شورای ترافیک شهرستان، صورت گرفته است ولی ذکر چند نکته در خصوص این تغییرات ضرروی است.

نکته اول اینکه در ابتدای مسیر ورودی تفرجگاه کبودوال، با نصب یک تابلوی بزرگ و هشدار دهنده، یک طرفه بودن جاده به رانندگان اطلاع داده می شود. بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، خیابان یک طرفه «خیابانی است که ترافیک یک طرفه در آن برقرار است و علائم و طراحی راه یک طرفه به گونه‌ای است که کلیه وسایل نقلیه در آن معبر در یک جهت عبور کنند.»

در واقع رانندگانی که در مسیر های یک طرفه اقدام به عبور و مرور می کنند، به هیچ عنوان انتظار رویت و رخ به رخ شدن با خودرو از سمت مقابل را ندارند. اما متاسفانه در مسیر ورود به تفرجگاه کبودوال علی رغم یک طرفه بودن مسیر ، شاهد بازگشت تعداد زیادی از خودروها از همین مسیر یک طرفه هستیم! البته بیشتر این رانندگان شهروندان شهرستان علی آباد هستند که تا نیمه مسیر کبودوال رفته اند و یا مقصدشان سد کبودوال است، که جهت بازگشت به شهر از همان مسیر یک طرفه اقدام به برگشت می کنند که به شدت خطرناک است. به ویژه برای رانندگانی که مسافر هستند و با توجه به نصب علائم هشدار دهنده در خصوص یک طرفه بودن جاده، به هیچ عنوان انتظار مشاهده خودرو از سمت مقابل را ندارند. فلذا احتمال بروز تصادف در این مسیر به ویژه در ایام پیش رو که جمعیت خودرویی جاده ها بیشتر است، دور از ذهن نیست!

نکته بعد نبود سیستم روشنایی در مسیر جدید بازگشت است که این مسیر را برای استفاده رانندگان خطرناک کرده است. در واقع این مسیر تاریک علاوه بر خطرات ترافیکی، احتمال خطرات امنیتی نیز متصور است.

امید است مسئولان محترم شهرستان در اجرای طرح های مختلف در شهرستان که قطع به یقین در جهت ایجاد شهری زیبا و امن است، به نکات جانبی و امنیتی نیز دقت کنند.

به قلم: وحید حاج سعیدی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.